Το μαγνήσιο, είναι πολύτιμο μέταλλο για τον οργανισμό μας. Κρατάει σε κανονικά επίπεδα τον ρυθμό της καρδιάς, ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα, ελέγχει την αρτηριακή πίεση, ενδυναμώνει τα οστά και συγχρονίζει τις ορμόνες που ρυθμίζουν τη διάθεση. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι συμμετέχει σε περισσότερες από 600 βιοχημικές αντιδράσεις συμβάλλοντας: στη μείωση της κόπωσης, την ισορροπία των ηλεκτρολυτών, στην διατήρηση της ενέργειας, στην φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος και των μυών κ.ά.

Οπότε είναι προφανές ότι χρειάζεται να προσέχουμε ώστε να λαμβάνουμε το μαγνήσιο που χρειαζόμαστε καθημερινά, τρώγοντας τρόφιμα που μας το προσφέρουν όπως:

Μαύρη σοκολάτα

Κι όταν λέμε μαύρη εννοούμε σοκολάτα με περισσότερο από 70% περιεκτικότητα σε κακάο. 28γρ. μαύρης σοκολάτας λοιπόν, μια μερίδα δηλαδή, μας προσφέρει το 16% της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας μαγνησίου. Κάνει επίσης καλό στην καρδιά μας, στο έντερο και είναι γεμάτη αντιοξειδωτικά.

Αβοκάντο

Πολύ θρεπτικό φρούτο γενικότερα το αβοκάντο είναι μια πλούσια πηγή μαγνησίου. Ένα μέτριο αβοκάντο περιέχει το 15% της ημερήσιας απαραίτητης ποσότητας, ενώ είναι και μια εξαιρετική πηγή καλών λιπαρών και υδατανθράκων. Βελτιώνει την χολιστερίνη και πολεμάει τις φλεγμονές. Τι άλλο θέλουμε;

Ξηροί καρποί

Νόστιμοι, τραγανοί και χορταστικοί οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι και σε μαγνήσιο. Τα αμύγδαλα, τα κάσιους και τα Brazil, μπορούν να μας δώσουν το 20% των αναγκών μας μέσα στην μέρα. Βελτιώνουν το σάκχαρο του αίματος και προσφέρουν άφθονα καλά λιπαρά.

Τα όσπρια

Τα όσπρια είναι μια οικογένεια τροφίμων που περιλαμβάνει τις φακές, τα φασόλια, τα ρεβίθια, τα μπιζέλια και τους καρπούς της σόγιας. Έχουν πολλά καλά να μας προσφέρουν και μαζί με τα υπόλοιπα, άφθονο μαγνήσιο. Ένα φλυτζάνι οσπρίων μας δίνει το 30% της ημερήσιας ανάγκης μας σε αυτό.

Τόφου

Το τόφου είναι βασική τροφή για την χορτοφαγική διατροφή εξαιτίας της μεγάλης περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη. Επιπλέον, 100γρ τόφου, έχουν 53mg μαγνησίου, δηλαδή 13% των ημερήσιων αναγκών μας.

Σπόροι

Σπόροι όπως ο λιναρόσπορος, ο κολοκυθόσπορος και οι σπόροι chia, περιέχουν μεγάλη ποσότητα μαγνησίου. Ιδιαίτερα οι κολοκυθόσποροι έχουν σε μια μερίδα 28γρ, 150mg μαγνησίου, δηλαδή το 37% της ημερήσιας ανάγκης μας. Επιπρόσθετα είναι πλούσιοι σε σίδηρο, μονοακόρεστα λιπαρά και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Δημητριακά

Τα δημητριακά όπως το σιτάρι, η βρόμη και το κριθάρι, αλλά και η κινόα, είναι πλούσιες πηγές θρεπτικών συστατικών αλλά και μαγνησίου. Θα καλύψουμε το 16% των αναγκών μας σε μαγνήσιο αν φάμε μια μερίδα δημητριακών και θα πάρουμε μαζί και βιταμίνη Β, σελίνιο και φυτικές ίνες.

Ορισμένα λιπαρά ψάρια

Τα ψάρια προσφέρουν πολλά στην διατροφή μας, και ιδιαίτερα κάποια λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός ή το σκουμπρί. 178γρ σολομού μπορούν να μας δώσουν 53mg μαγνησίου, δηλαδή το 13% αυτού που χρειαζόμαστε κάθε μέρα. Επίσης μας προσφέρουν υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι ανάμεσα στα πιο δημοφιλή φρούτα στον κόσμο και μεγάλοι θησαυροί καλίου. Είναι όμως πλούσιες και σε μαγνήσιο, με μια μεγάλη μπανάνα να προσφέρει το 9% των αναγκών μας κάθε μέρα.

Φυλλώδη λαχανικά

Ανάμεσα στα φυλλώδη λαχανικά που περιέχουν πολύ μαγνήσιο είναι το κέιλ, το σπανάκι, οι λαχανίδες και τα φύλλα της ρέβας. Πιο διαδεδομένο στην δική μας κουζίνα έιναι το σπανάκι του οποίου μια μερίδα των 157γρ. περιέχει το 39% των ημερήσιων αναγκών μας σε μαγνήσιο. Επίσης έχει να μας προσφέρει σίδηρο και βιταμίνες A, C και K.