Τον τελευταίο χρόνο, με την έναρξη του ελληνικού #MeToo, πολλά ονόματα διάσημων προσώπων έχουν μπει στο επίκεντρο για όλους τους λάθος λόγους. Για το απλό κοινό, κάποιες αποκαλύψεις ήταν σοκαριστικές. Σε αρκετές περιπτώσεις, όμως, για τους ανθρώπους, που είχαν συνεργαστεί μαζί τους, η κακοποιητική συμπεριφορά τους δεν έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, αφού την είχαν βιώσει και οι ίδιοι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
Ο Πέτρος Φιλιππιδης, που αυτή την στιγμή είναι προφυλακισμένος, ήταν ένα από τα πρόσωπα με τις περισσότερες κατηγορίες εις βάρος τους. Απόπειρες σεξουαλικής παρενόχλησης και βιασμού, βιασμός και γενικότερες αναφορές για κατάχρηση εξουσίας και τοξική επαγγελματική συμπεριφορά είναι κάποια απ’ όσα του καταλογίζονται. Η Ιωάννα Πηλιχού, λοιπόν, πρόσθεσε ακόμα ένα δείγμα της στάσης του στην εξίσωση.
Η ηθοποιός μίλησε στην κάμερα της εκπομπής Mega Καλημέρα. Η ίδια στην αρχή της καριέρας της είχε συνεργαστεί με τον Πέτρο Φιλιππίδη σε παράσταση, που εκείνος σκηνοθετούσε. Περιγράφει, λοιπόν, τώρα την ιδιαίτερα υποτιμητική, αλλά και σεξιστική, συμπεριφορά του προς τους νεότερους ηθοποιούς, στους οποίους ουσιαστικά απαγόρευε να μιλάνε.
“Πολύ δύσκολη συνεργασία. Όχι, δεν θα συνεργαζόμουν ξανά. Πολύ υποτιμητική συμπεριφορά γενικότερα, κυρίως στους νέους ηθοποιούς, στους δύο νεότερους, που ήμασταν. Στις αρχές ακόμη κάναμε πρόβα με τις φόρμες μας, με τα ρούχα μας. Δεν είχαν έρθει τα ρούχα των ρόλων, εννοώ. Η μία συνάδελφος είχε αρχίσει και έφερνε κάποια δικά της ρούχα, που ήταν μια μακριά φούστα, για να μπαίνει λίγο στο κλίμα του ρόλου. Σκόνταφτε, τέλος πάντων, με τη φούστα. Της λέει, ‘Δεν υπάρχει λόγος ακόμη. Θα έρθουν τα ρούχα του ρόλου. Ακόμη είμαστε σε προηγούμενο στάδιο. Βάλ’ τη φόρμα σου κανονικά, το παντελόνι σου, να βρούμε πρώτα άλλα πράγματα και θα τα βάλεις στην πορεία’. ‘Εντάξει’, τού λέει, ‘οκέι’.
Την επόμενη μέρα, λοιπόν, είμαι εγώ πάνω στην σκηνή. Φοράω φόρμα, παντελόνι, κάτι τέτοιο. Με κοιτάζει και μού λέει, ‘Και βάλε κάποια στιγμή κάνα φόρεμα. Να θυμηθούμε κι εμείς ότι είσαι γυναίκα’. Λέω ‘Συγγνώμη, επειδή είπες να…’, ‘Μην μιλάς. Οι νέοι δεν μιλάνε’. Ήταν αυτή η αντιμετώπιση, λοιπόν, των νέων”.
