Αν νομίζεις ότι το Hula-Hoop είναι μόνο για παιδιά, ξανασκέψου το. Αυτό το ελαφρύ και ταπεινό όργανο γυμναστικής μπορεί να σου δώσει τόση χαρά και ευεξία που δεν θα χάσεις αν το εντάξεις στο πρόγραμμα γυμναστικής σου. Αυτή του ακριβώς η ιδιότητα, είναι που μπορεί να κάνει την υπόθεση άσκηση λιγότερο βαρετή και εσένα να ανυπομονείς να γυμναστείς μαζί του. Μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση της υγείας και της σωματικής σου ευεξίας σε τέτοιο βαθμό που θα κολλήσεις μαζί του.

Ποια είναι λοιπόν τα οφέλη της άσκησης με Hula Hoop;

Καίει θερμίδες

Όταν θέλουμε να χάσουμε βάρος, το κάψιμο θερμίδων είναι το πρώτο που σκεφτόμαστε. Όταν το καταφέρνουμε με διασκεδαστικό τρόπο, αυτό κάνει την προσπάθεια πιο ευχάριστη και αποδοτική. Το Hula Hoop έχει τα ίδια αποτελέσματα σε αυτόν τον τομέα με τις υπόλοιπες χορευτικές, αεροβικές ασκήσεις όπως η σάλσα, το swing, ή ο χορός της κοιλιάς. Όπως λένε οι ειδικοί, μπορεί να σε βοηθήσει να κάψεις 165 θερμίδες έως 200 θερμίδες τα 30 λεπτά.

Καίει το λίπος

Όταν καις θερμίδες μέσω της άσκησης και κάνεις τις ανάλογες διατροφικές επιλογές, αυξάνεις τις πιθανότητες να κάψεις το σωματικό λίπος. Θα βοηθηθείς επίσης να χάσεις πόντους από την μέση και τους γοφούς, ιδιαίτερα αν χρησιμοποιήσεις ένα στεφάνι με βάρος. Μια έρευνα ανάμεσα σε 13 γυναίκες που έκαναν Hula Hoop για 6 εβδομάδες απέδειξε ότι έχασαν κατά μέσο όρο 3,4 εκατοστά από την μέση και 1,4 από τους γοφούς.

Ενισχύει την καρδιαγγειακή λειτουργία

Η καρδιαγγειακή (αεροβική) άσκηση εξασκεί την καρδιά και τους πνεύμονες και βελτιώνει την ροή του οξυγόνου στο σώμα μας.  Αυτό με την σειρά του βοηθά να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακών νοσημάτων ή διαβήτη, βελτιώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης και την λειτουργία του εγκεφάλου, ενώ μειώνει το στρες. Από την στιγμή λοιπόν που θα αποκτήσεις έναν σταθερό ρυθμό εξάσκησης με το στεφάνι σου και εξασκείσαι αρκετά συχνά, θα δεις πολλά από τα παραπάνω οφέλη

Ασκεί τους μυς του κορμού

Αν έχεις ασχοληθεί έστω και λίγο με το Hula Hoop, θα γνωρίζεις ότι αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να κινείς τους γοφούς έτσι ώστε να παραμένει το στεφάνι στην μέση σου και να μην πέφτει. Για να το κάνεις αυτό χρειάζεσαι καλούς κοιλιακούς και ραχιαίους μυς, καθώς και τους πλάγιους κοιλιακούς ή τους μυς των γοφών.

Βελτιώνει την ισορροπία σου

Το να έχεις καλή σωματική ισορροπία, δίνει καλύτερο έλεγχο στις κινήσεις σου, βελτιώνει την στάση του σώματος και σου επιτρέπει να κάνεις και άλλου είδους ασκήσεις ευκολότερα. Κάθε άσκηση ή δραστηριότητα που απαιτεί να έχεις καλή στάση σώματος και καλή στήριξη, όπως το Hula Hoop, μπορεί να βελτιώσει την ισορροπία σου.

Εξασκεί τους μυς από την μέση και κάτω

Δεν είναι μόνο όμως οι μυς του κορμού που ασκούνται με το στεφάνι. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μυς του σώματος από την μέση και κάτω, τετρακέφαλους, τους μυς των γονάτων και των γλουτών, ιδιαίτερα με το βαρύ στεφάνι. Όσο προσπαθείς να κρατήσεις σταθερή την κίνηση μπροστά-πίσω και αριστερά-δεξιά, χρειάζεται να επιστρατεύσεις όλους τους μεγάλους μυς των ποδιών σου για να το πετύχεις με αποτέλεσμα να γυμνάζεις καλά όλη την περιοχή.

Άσκηση για όλη την οικογένεια

Όταν έχεις οικογένεια και τρέχεις από το πρωί ως το βράδυ για να τα προλάβεις όλα, η άσκηση είναι συνήθως το πρώτο πράγμα που αφαιρείς από την καθημερινότητά σου. Το Hula Hoop όμως είναι εύκολο να χωρέσει στο ημερήσιο πρόγραμμά σου, χώρια που μπορεί μαζί σου να ασκηθεί και η υπόλοιπη οικογένεια.

Μύησε σε αυτό και τα παιδιά ή τον-την σύντροφο και ασκηθείτε παρέα. Χώρια που μπορείτε να το μετατρέψετε σε παιχνίδι με τον κάθε συμμετέχοντα να προσπαθεί να κρατήσει το στεφάνι στην μέση του περισσότερο χρόνο.

Είναι φθηνό και φορητό

Το Hula Hooping δεν χρειάζεται εγγραφή στο γυμναστήριο, ούτε ιδιαίτερα μεγάλο χώρο για να το κάνεις. Είναι πραγματικά φθηνό, είτε είναι απλό, είτε με βάρος και μπορείς να εξασκηθείς από το σαλόνι του σπιτιού σου ως το πάρκο της γειτονιάς.

Πως να ξεκινήσεις

Αγόρασε ένα στεφάνι και βρες τον χώρο σου. Φρόντισε να βρεις το σωστό μέγεθος για το σώμα σου, σε αυτό θα σε βοηθήσουν οι πωλητές των καταστημάτων με όργανα γυμναστικής. Ένα μεγαλύτερο στεφάνι είναι προτιμότερο για αρχή καθώς τις πρώτες φορές θα κάνεις τις περιστροφές του κορμού πιο αργά.

Αποφάσισε αν θέλεις να είναι ελαφρύ ή βαρύ. Η γνώμη μας είναι να πάρεις και από τα δύο για να τα έχεις εύκαιρα όσο θα δυναμώνεις και θα εξελίσσεσαι. Αν πάρεις το βαρύ στεφάνι, ας μην είναι πολύ βαρύ για αρχή.

Δες κάποια βίντεο από τα άφθονα που υπάρχουν στο διαδίκτυο ή κάνε μερικά μαθήματα στο γυμναστήριό σου, αν έχουν.

Ξεκίνα με μικρότερης διάρκειας άσκηση και αύξησε όσο προχωράς. Δίλεπτες ή τρίλεπτες προσπάθειες είναι μια χαρά για αρχή, παρέα με την υπόλοιπη άσκησή σου. Μπορείς να βάλεις στόχο τις τρεις δεκάλεπτες ασκήσεις την ημέρα.

Το Hula Hoop είναι μια ευχάριστη και ασφαλής δραστηριότητα, αν όμως έχεις οποιεσδήποτε επιφυλάξεις σχετικά με την υγεία σου, είναι καλύτερα να συμβουλευτείς πρώτα το γιατρό σου πριν το ξεκινήσεις.