Ας κάνουμε τα μαθηματικά: Πόσες ώρες την εβδομάδα περνάς κάνοντας γυμναστική; Αν είσαι πολύ fit τύπος και προκαλείς κόμπλεξ κατωτερότητας στους άλλους ανεβάζοντας ιδρωμένες selfies και ασκησιολόγια, μάλλον ξεπερνάς τις δέκα. Αν κινήσαι σε πιο φυσιολογικά πλαίσια, τότε ένας καλός μέσος όρος είναι οι εφτά με οχτώ (δηλαδή μία περίπου ώρα την εβδομάδα). Τι σημαίνει αυτό; Ότι έχεις γύρω στις 161 ώρες να περισσεύουν, κατά την διάρκεια των οποίων μπορείς είτε να ακυρώσεις την σκληρή δουλειά σου είτε να την ενισχύσεις με κάποιες έξυπνες αλλαγές στον τρόπο ζωής. Ιδού πέντε πράγματα που μπορείς να κάνεις μετά το workout για να σε βοηθήσουν:

Προτίμησε τροφές με μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ένα από τα πιο βασικά καύσιμα του οργανισμού και χρησιμοποιείται στις περισσότερες δράσεις του σώματός σου όταν αυτό γυμνάζεται και χτίζει τους μύες του. Είναι πρωταγωνιστής στην σύνθεση των πρωτεϊνών, στην σωστή λειτουργία των μυών και των νεύρων, στον σωστό έλεγχο της γλυκόζης του αίματος και στην παραγωγή ενέργειας. Μόνο καφέ δεν φτιάχνει δηλαδή! Όσο γυμναζόμαστε, συνήθως χάνουμε αρκετές δόσεις μαγνησίου μαζί με τον ιδρώτα, επομένως είναι σημαντικό να το αναπληρώσουμε γρήγορα, για να αποφύγουμε μυϊκούς πόνους και υπερβολική κούραση. Φρόντισε λοιπόν το πρώτο post-workout γεύμα σου να περιέχει φαγητά όπως οι πράσινες σαλάτες, το γάλα, τα αμύγδαλα, τα cashews, το σουσάμι, τα ψάρια όπως ο σολομός, και το avocado.

Kάνε μασάζ (στον εαυτό σου)

Δεν είναι τυχαίοότι οι περισσότεροι επαγγελματίες αθλητές συνοδεύονται από τον προσωπικό τους μασέρ. Σύμφωνα με την επιστήμη, ένα μασάζ μετά την γυμναστική είναι σχεδόν απαραίτητο καθώς όχι μόνο σε βοηθάει να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου αλλά επιταχύνει και το χτίσιμο των μυών. Μπορεί να είναι ελαφρώς επώδυνο, κάτι για το οποίο ευθύνεται το γαλακτικό οξύ που δημιουργείται ανάμεσα στους μύες κατά την διάρκεια της έντονης γυμναστικής, όμως αξίζει τον κόπο. Μπορείς να αγοράσεις ένα ποιοτικό roller από κάποιο εγκεκριμένο κατάστημα και να το προσπαθήσεις μόνος σου στο σπίτι.

Κάνε stretch

 

Πολλοί είναι όσοι έχουν μία τάση να παραλείπουν το συγκεκριμένο βήμα, καθώς μετά από μία ώρα που χτυπιούνται σαν το χταπόδι πάνω από βαράκια και kettle bells, θέλουν απλά να αράξουν. Λογικό αλλά και επιβλαβές. Το stretching μετά την άσκηση όχι μόνο προστατεύει το σώμα από τραβήγματα, πιασίματα και τραυματισμούς αλλά το βοηθάει στο να γίνει πιο ευέλικτο και “μακρύ”. Αν θέλεις να πάρεις άριστα, καλό είναι να κάνεις διατάσεις καθόλη την διάρκεια της ημέρας, όχι μόνο μετά την γυμναστική.

Πιες νερό

Το πιο προφανές, το πιο σημαντικό. Καθώς ο οργανισμός μας αφυδατώνεται έντονα κατά την διάρκεια της άθλησης εξαιτίας του ιδρώτα, είναι απολύτως απαραίτητο να τον «ποτίσουμε» όσο πιο γρήγορα γίνεται, έτσι ώστε τα αποθέματα νερού και ενέργειας να μην υποστούν ζημιά. Μία επιπλέον συμβουλή: μπορείς να προσθέσεις ηλεκτρολύτες (σε ταμπλέτα ή σκόνη) στο νερό σου, για μεγαλύτερη αποκατάσταση.