Η λαϊκή συμμετοχή στη διαμόρφωση του πληρώματος των τηλεοπτικών εκπομπών χαρακτηρίζεται από μία σταθερά. Το ενήλικο κοινό υιοθετεί ακραίους χαρακτήρες που συνήθως αντιδρούν σαν ανήλικα, δηλαδή περνούν εύκολα από τον ενθουσιασμό στο θυμό, κρύβονται κάτω απ’το τραπέζι για να μη φανεί ότι τσάκισαν τις σοκολάτες, αποφεύγουν τις δουλειές και η συχνότερη δικαιολογία που επικαλούνται είναι «δεν φταίω εγώ, αλλά οι άλλοι». Οι ικανότητες τους στον βασικό προσανατολισμό της εκπομπής δεν ενδιαφέρουν και ακολουθούν τραυματικά ιστορικά παραδείγματα: Από το Fame Story1, στο οποίο συμμετείχαν διαγωνιζόμενοι που στη συνέχεια έκαναν καριέρα στο τραγούδι (Θάνος Πετρέλης, Ελένη Παπαϊωάννου, Γρηγόρης Πετράκος, Νίνο Ξυπολητάς και άλλοι, το κοινό επέλεξε ως κορυφαίο το Νότη Χριστοδούλου, ο οποίος μάλιστα εκπροσώπησε την χώρα στο παγκόσμιο Fame Story, όπου κατέλαβε την τελευταία θέση και, μετά από ένα τραγουδιστικό διάλειμμα, δοκίμασε την τύχη του στην διακόσμηση, μάλλον με μεγαλύτερη επιτυχία.
Στο Fame Story3, η επιλογή των ψηφοφόρων ξεπέρασε τον σουρεαλισμό. Ανάμεσα στον Γιώργο Λιανό, τη Νάνσυ Αλεξιάδου αλλά και τον Κωσταντίνο Αργυρό, οι μουσικόφιλοι τηλεθεατές θεώρησαν ως κορυφαίο τον Περικλή Στεργιανούδη, ο οποίος εμφανώς στερείτο του βασικού συστατικού για ένα τραγουδιστή (φωνή), αλλά και η γενικότερη συμπεριφορά του δεν πληρούσε βασικούς κανόνες συμβίωσης, ένα μειονέκτημα που εκτιμήθηκε ως προϊόν ειλικρίνειας εξού και η λαϊκή επιβράβευση. Για να γίνει κατανοητό το συγκεκριμένο φαινόμενο, επαναφέρουμε την δήλωση που έκανε κατά την προσπάθειά του να ερμηνεύσει την αποτυχία του στη δημιουργία καριέρας: “Μου την έπεσαν διάσημοι γκέι, τους απάντησα αν γίνει ο Περικλής γκέι, θα χαθεί όλος ο πλανήτης. Προσπάθησαν να με δελεάσουν γιατί υπάρχουν πολλοί, συνήθως Aλβανοί, που υποκύπτουν”.
Ξεπερνώντας την εποχή των τηλεοπτικών δεινοσαύρων και ρίχνοντας μια ματιά στην σύγχρονη πραγματικότητα, έχουμε τρία χτυπήματα μέσα σε ελάχιστους μήνες. Το Big Brother κέρδισε η Άννα -Μαρία Ψυχαράκη, η οποία μιλούσε με τα πλακάκια, το γκαζόν και τους συμπαίκτες της πηδώντας με ευκολία από την απελπισμένη χαρά στον απόκοσμο  θυμό, θύμιζε το είδωλο της Αλίκη Βουγιουκλάκη τόσο στα μιούζικαλ όσο και στην “Αστέρω”, η ιαχή “κόσμε μου πόσο με αγαπάς” προκάλεσε δικαιολογημένα ερωτηματικά που σύντομα απαντήθηκαν. Μετά από την στέψη της, κάλεσε τον “κόσμο της” να την υποστηρίξει στην εκπλήρωση των υπολοίπων στόχων της, που αυτή τη φορά έχουν σχέση με την πολιτική.

Στο επόμενο ριάλιτι του Σκάι, το Survivor, απόλυτος πρωταγωνιστής είναι ο Τριαντάφυλλος. Προερχόμενος από την συμμετοχή του στο J2US ,το οποίο άπτεται ευθέως των καλλιτεχνικών του ανησυχιών, είχε στο ενεργητικό μία γρήγορη αποχώρηση, δύο συγκρούσεις με μέλη της κριτικής επιτροπή και απειλές για εκατέρωθεν μηνύσεις με την παρτενέρ του, αλλά γρήγορα όλα αυτά ξεχάστηκαν. Στον Άγιο Δομήνικο ο Τριαντάφυλλος ένιωσε βασιλιάς που ισχύς του είναι η αγάπη του λαού. Οι αναρίθμητοι οπαδοί στο πρόσωπό του έχουν ανακαλύψει ένα ενδιαφέροντα συνδυασμό ηρώων του ασπρόμαυρου ελληνικού κινηματογράφου και της έγχρωμης ιταλικής τηλεόρασης.


Από τον Νίκο Ξανθόπουλο έχει υιοθετήσει τον ρόλο του καλού παιδιού που δυστυχεί  στην ξενιτιά, αλλά θα την ξεπεράσει την κακούργα με ένα σταυροκόπημα, έναν αγιασμό από εμφιαλωμένο νερό. Σε αυτό το σημείο ο Νίκος Ξανθόπουλος φεύγει και υποδεχόμαστε τον Θανάση Βέγγο. Ο Τριαντάφυλλος είναι ο νέος πράκτορας 000, στραμπουλάει το πόδι του πέφτοντας από ύψος 25 πόντων, σημαδεύει στο γάμο του Καραγκιόζη (ε, ρε γλέντια) και ζεσταίνεται για να κερδίσει
έναν αγώνα στον οποίο τελικά δεν συμμετέχει. Έχει όμως την ικανότητα να φορτώσει τις αποτυχίες του στους δυνάστες με τους οποίους μετά γίνεται φίλος, στο σύστημα που θέλει να τον εξοστρακίσει γιατί λέει αλήθειες, συγκινεί απευθυνόμενος στη Λευκωσία, τη Λεμεσό, το Τρόοδος, την φτωχομάνα Θεσσαλονίκη, την λεβεντογέννα Κρήτη, τη Ρόδο, το Φαληράκι, τη Λίνδο, τους απανταχού Έλληνες στον Καναδά, Βέλγιο, Μελβούρνη, Μόναχο, Μπουένος Αίρες, Βομβάη, Τόκιο και Μπαρμπαριά. Είναι δηλαδή κωμικός που χρησιμοποιεί πολιτικάντικα κόλπα, κάτι σαν τον Μπέπε Γκρίλο της γειτονικής Ιταλίας. Αν κάνει ένα κόμμα με την Ψυχαράκη θα πάει πολύ καλά, αν συμμετέχει και ο Στράτος Τζώρτζογλου θα σκίσουν.
Ο τελευταίος επελέγη τετράκις ως ο πιο δημοφιλής της Φάρμας. Όπως και οι προηγούμενες περιπτώσεις, βυθίστηκε στην ατελείωτη λατρεία των αυστηρών τηλεθεατών και επιβραβεύτηκε για τις ανακολουθίες του. Του είπαν “μπράβο” γιατί προωθούσε την ηρεμία και μετά έβγαζε τις πιο εκρηκτικές φωνάρες της πρόσφατης τηλεόρασης, απειλούσε με βεντέτα τον Βασίλη γιατί έδιωξε το φίλο του Μιχάλη και μετά έβγαλε λόγο υπέρ του, πρέσβευε ότι πρέπει να σεβόμαστε τον αδύνατο και αποκαλούσε συμπαίκτη του με την μειωτική καταλήξει -άκης. Όλα αυτά συγχωρέθηκαν και βγήκε από το παιχνίδι σαν ψαγμένος λαϊκός ήρωας που περνάει φάση πνευματικής ωριμότητας, για να κάνει την επόμενη μία τηλεοπτική εμφάνιση όπου γδύθηκε και έδειξε το σημάδι του έρωτα από τα νύχια της αγαπημένης του.

Φυσικά το φαινόμενο δεν θα εξαντληθεί όταν μετά από λίγο πέσουν οι τίτλοι τέλους της Φάρμας και μετά από πολύ του Survivor. Οι υποστηρικτές του παράδοξου βρίσκονται με το χέρι στην σκανδάλη του κινητού, θα προσφέρουν απλόχερα υποστήριξη στις εκκεντρικές επιλογές τους και θα στήσουν στον τοίχο όποιον διαφωνεί, μέχρι που αντί για πληκτρολόγιο θα κρατάνε ψηφοδέλτιο.

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!