Χθες, κυκλοφόρησε στις ιστοσελίδες και τα κανάλια ένα απόσπασμα με τον Τάσο Χαλκιά και την Ιωάννα Μαλέσκου να έρχονται σε ένταση στον αέρα του Love It. Κι ενώ όλοι φαίνεται να ασχολήθηκαν με τον “αδιανόητο χαμό”, κανείς δεν κάθισε να σχολιάσει το ξεκάθαρα πιο προβληματικό σημείο του όλου διαλόγου.
Όπως ανέφερε ο ηθοποιός, καθυστέρησαν περίπου 25 λεπτά να ξεκινήσουν τη συνέντευξή του. Αυτός είναι και ο λόγος, που ο ίδιος εξαρχής έδειχνε να έχει έναν εκνευρισμό. Μέχρι αυτό το σημείο, ο ηθοποιός ήταν απόλυτα δικαιολογημένος. Θα μπορούσε, μάλιστα, να συνεχίσει να είναι δικαιολογημένος όσο εξέφραζε on air τον θυμό του για την καθυστέρηση, ακόμα κι όταν σχολίαζε ότι η παρουσιάστρια δεν τον ρωτούσε για τη δουλειά του. Ωστόσο, όλο το δίκιο του χάθηκε στον τρόπο, που εκφράστηκε.
Σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης, ο ηθοποιός είχε ένα ιδιαίτερα υποτιμητικό ύφος προς την Ιωάννα Μαλέσκου, ενώ ο λόγος του συχνά γινόταν η επιτομή του πατροναρίσματος. Συγκεκριμένα, αναφερόταν σε αυτήν ως “κούκλα μου”, “ματάκια μου”, “μωρό μου” και “κοριτσάκι μου”, ενώ την χαρακτήρισε και παρεξηγησιάρα, επειδή εκείνη επισήμανε ότι το όνομά της είναι Ιωάννα, μετά τον πρώτο χαρακτηρισμό.
Αργότερα, ο ίδιος πήγε να δικαιολογήσει τις αναφορές του, λέγοντας ότι την βλέπει σαν κόρη του. Είναι αυτό, όμως, πραγματική δικαιολογία; Νομίζω η τεράστια πλειοψηφία θα συμφωνήσει ότι, ειδικά στον χώρο εργασίας μας, δεν θέλουμε να μάς αντιμετωπίζουν ούτε ως κόρες, ούτε ως κούκλες, ούτε ως κοριτσάκια. Θέλουμε να μάς αντιμετωπίζουν ως επαγγελματίες και ο όποιος χαρακτηρισμός λάβουμε, ακόμα και αρνητικός, να συνδέεται αποκλειστικά με αυτή μας την ιδιότητα. Επιπλέον, ο ηθοποιός παρεξηγήθηκε όταν η παρουσιάστρια έκανε μία εικασία για το παρελθόν του, ενώ τον έχει γνωρίσει μόλις τρία λεπτα. Ωστόσο, θεώρησε υπερβολικό η ίδια να παρεξηγηθεί, όταν ο ίδιος αναφερόταν σε εκείνη ως μωρό του, ενώ επίσης την γνώριζε μόλις τρία λεπτά.
Και για να έχεις μία ιδέα του πλαισίου, στο οποίο ακούστηκαν όλοι οι χαρακτηρισμοί, “Τον χρόνο τον κοιτάω εγώ, γιατί ο χρόνος για ‘μένα είναι πολύ σημαντικός. Για ‘σένα, κούκλα μου, έχει πράγμα πολύ. (…) Δεν πάει να πει ότι δεν είσαι κούκλα, επειδή σε λένε Ιωάννα. (…) Δεν έχει καμία σημασία ματάκια μου, αν λυπάσαι. Ιωάννα μου, με συγχωρείς πάρα πολύ. Είσαι και παρεξηγιάρα, γι’ αυτό το λέω. (…) Δεν το δείχνεις μωρέ, μωρό μου, (ότι μιλάς με σεβασμό). Τώρα, άμα μού λες ότι εγώ είμαι πληγωμένος από το παρελθόν, σε έναν άνθρωπο, που τον έχεις μπροστά σου μόλις τρία λεπτά, ε πολύ πάει, ρε κοριτσάκι μου, να μου τα λές αυτά τα πράγματα”.
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το πρόβλημα δεν ήταν μόνο οι συγκεκριμένες λέξεις, που χρησιμοποιήθηκαν, ώστε να απευθυνθεί στην Ιωάννα Μαλέσκου. Το πρόβλημα ήταν ότι σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης τής έκανε ένα ασταμάτητο πατρονάρισμα. Από την αρχή έως το τέλος, αρνούταν ουσιαστικά να απαντήσει την όποια ερώτησή της, ώστε μετά να κρίνει την κάθε μία ξεχωριστά ανεπαρκή και ώστε να της κάνει υποδείξεις για το τι ακριβώς θα έπρεπε να ρωτάει, με τι τρόπο και γενικώς για το πώς θα έπρεπε να κάνει τη δουλειά της. Όλο αυτό, βέβαια, κατηγορώντας την παράλληλα, σε μία αρκετά μεγάλη αντίφαση, ότι η ίδια δεν μιλάει ξεκάθαρα, ότι εκείνη δεν δείχνει σεβασμό προς το πρόσωπό του και ότι η παρουσιάστρια είναι αυτή, που προσπαθεί να του υποδείξει πώς θα κάνει τη δουλειά του. Ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα; “Επειδή δεν σε αντιλαμβάνομαι καλά, λίγο πιο λιανή να είσαι. Δεν μπορώ να στο εξηγήσω (τι σημαίνει να είναι λιανή). Θα ρωτήσεις μετά και θα σου πουν. (…) Ξέρεις πού διακρίνεται ότι είναι λόγια ο σεβασμός; Στο ότι μην το λέτε αυτό, μην το κάνετε αυτό. Όταν μου λες εμένα να μην λέω αυτό, που τα λέω 50 χρόνια και είμαι 50 χρόνια στο επάγγελμα του θεάτρου, και δεν ξέρω εγώ τι λέει ο κόσμος για ‘μένα ή δεν ξέρω εγώ τι θέλει ο κόσμος απ’ το θέατρο, δεν είναι σωστό να μού το λες”.
Συνοψίζοντας; Ναι, ο Τάσος Χαλκιάς αρχικά ήταν δικαίως εκνευρισμένος. Περίμενε πολλή ώρα μέχρι να βγει στον αέρα, σε σχέση με τη συμφωνημένη, και πιθανώς ένιωσε ότι δεν υπήρχε χρόνος να μιλήσει για τη δουλειά του, πράγμα για το οποίο λογικά δέχτηκε να εμφανιστεί στην εκπομπή. Ωστόσο, όλο το δίκιο του χάθηκε στον τρόπο, που αποφάσισε να απευθυνθεί στην Ιωάννα Μαλέσκου, αντιμετωπίζοντας την ουσιαστικά σαν κάποιο χαζό κοριτσάκι, που δεν ξέρει να κάνει τη δουλειά του και χρειάζεται οδηγίες. Αν στη θέση της ήταν ένας άντρας παρουσιαστής, δεν νομίζουμε πως ούτε το ίδιο έντονες υποδείξεις θα του έκανε για το πώς γίνεται σωστά η δουλειά του και το τι πρέπει να λέει, ούτε θα αναφερόταν σε αυτόν ως “κούκλε μου”, “ματάκια μου”, “μωρό μου” και “αγοράκι μου”.