Όταν έχουμε ερεθισμένο λαιμό, ίσως το τελευταίο πράγμα που θέλουμε να κάνουμε είναι να φάμε. Η ιδέα της τροφής να κατεβαίνει από την πονεμένη περιοχή δεν είναι ότι καλύτερο. Όπως λένε όμως οι γιατροί, όταν έχουμε μια οποιαδήποτε ίωση, θα πρέπει να τρώμε και να πίνουμε καλά , διότι έτσι δίνουμε στον οργανισμό μας τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για να την πολεμήσει. Δεν είναι και πολλά αυτά που μπορούμε να κάνουμε αν έχουμε κολλήσει κάποια ίωση, εκτός από το να περιμένουμε να κάνει τον κύκλο της και να μας αφήσει ήσυχους, οι τροφές που καταναλώνουμε όμως σίγουρα μπορούν να επιταχύνουν αυτήν την διαδικασία, όπως φυσικά και τα υγρά που πίνουμε.

Τι είδους τροφές πρέπει να προτιμάμε όταν έχουμε πονεμένο λαιμό;

Όπως λένε οι γιατροί, το πρώτο μας μέλημα είναι να παραμείνουμε ενυδατωμένοι, πίνοντας πολύ νερό και άλλα ροφήματα που θα κρατήσουν τον λαιμό μας υγρό και θα βοηθήσουν να αραιώσουν οι εκκρίσεις βλέννας που μαζεύονται στην περιοχή του άνω αναπνευστικού. Όπως λέει η Dr. Jaclyn Tolentino στο Woman’s health, καλό θα είναι να προσθέσουμε στην διατροφή μας άλλα ζεστά ροφήματα, όπως τσάγια ή ζωμούς και να προτιμήσουμε να φάμε μαλακές τροφές, όπως γιαούρτι, oatmeal και ζελέ, ώστε να μην ερεθίσουμε τον λαιμό μας περισσότερο με την κατάποση.

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε όταν έχουμε ερεθισμένο λαιμό;

Όπως λέει η Tolentino, θα πρέπει να αποφύγουμε τις πολύ τραγανές όπως επίσης και τις όξινες τροφές για να μην επιδεινώσουμε τον ερεθισμό του λαιμού, οπότε τροφές όπως τα κράκερ, ο καφές και το αλκοόλ είναι καλό να φύγουν για λίγο από την διατροφή μας. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν και τα πολύ καυτερά φαγητά με σάλτσες από τσίλι ή πιπέρι καγιέν.

Πως να βοηθήσουμε να περάσει γρηγορότερα;

Από ότι λέει η Tolentino, μπορούμε να επιταχύνουμε την ίαση του άρρωστου λαιμού μας με διάφορες σπιτικές συνταγές όπως τις γαργάρες με αλατόνερο, δύο φορές την ημέρα που τραβούν τα βακτήρια και την βλέννα από το πίσω μέρος του λαιμού. Αν πρόκειται να πάρουμε καραμέλες του λαιμού που μουδιάζουν κάπως τον πόνο και προσφέρουν ανακούφιση, προτείνει να διαλέξουμε εκείνες που δεν έχουν ζάχαρη. Μπορούμε επίσης να φτιάξουμε ένα ρόφημα από λεμόνι, τζίντζερ και μέλι που έχει βιταμίνη C, και αντιφλεγμονώδη δράση.

Αν όμως αναρωτιέστε τι θα φάτε, τότε δείτε αυτές τις δέκα τροφές που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε την ίωση πιο γρήγορα

Κοτόσουπα

Όπως λέει η Tolentino, ο ερεθισμένος λαιμός προκύπτει από φλεγμονή και αφυδάτωση. Υγρά φαγητά όπως η κοτόσουπα, όχι μόνο θα βοηθήσουν να ανακτήσουμε τα χαμένα υγρά, αλλά το αλάτι της θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε τα υγρά στο σώμα. Τα ίδια ισχύουν για κάθε ζωμό και για τον ζωμό λαχανικών αν είστε χορτοφάγοι.

Μέλι

Αυτό είναι κάτι που λίγο ως πολύ το γνωρίζουμε όλοι, μιας και το μέλι συμμετέχει σε θεραπευτικές συνταγές από τα αρχαία χρόνια. Απλά δεν θα πρέπει να το παρακάνουμε: «Σε μεγάλες δόσεις, μπορεί να εμποδίσει το ανοσοποιητικό μας να κάνει την δουλειά του»

Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης, υδατανθράκων και καλών λιπαρών αλλά και προβιοτικών που βοηθούν με το ανοσοποιητικό μας. Επίσης, η δροσερή και μαλακή υφή του γιαουρτιού το κάνουν εύκολο να το καταπιούμε

Πουρές

Φτιάχνουμε πουρέ πατάτας αφήνοντας το δέρμα επάνω στις πατάτες για μια πιο πλούσια πηγή μαγνησίου, βιταμίνης C και αντιοξειδωτικών και προσέχουμε να μην φάμε όταν είναι ακόμα πολύ ζεστός, γιατί μπορεί να ερεθιστεί ακόμα περισσότερο ο λαιμός μας.

Αβγά

Τα αβγά είναι μια νόστιμη και θρεπτική τροφή και μπορούν να μας προσφέρουν βιταμίνες και ιχνοστοιχεία απαραίτητα για την καταπολέμηση της ίωσης. Μπορούμε να τα φτιάξουμε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και δεν θα δυσκολευτούμε να τα καταπιούμε.

Oatmeal

Ένας γενικός κανόνας για τις περιόδους που περνάμε τέτοιου τύπου ιώσεις είναι να τρώμε μαλακές τροφές και η βρόμη είναι μια τέτοια τροφή που επιπλέον θα μας δώσει μαγνήσιο, ψευδάργυρο και αντιοξειδωτικά και θα βοηθήσει το σώμα μας με την διαδικασία αποτοξίνωσής του.

Τζίντζερ

Το τζίντζερ είναι γνωστό ότι έχει αναλγητικές, αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nutrition Journal, αποδείχτηκε ότι ένας συνδυασμός από τζίντζερ και λεμόνι είναι ακόμα πιο ισχυρός. Επίσης το τζίντζερ κάνει καλό στην ναυτία  και ηρεμεί το στομάχι.

Ζελέ

Όπως λέει η Tolentino, το ζελέ είναι μια αρκετά καλή περίπτωση σνακ αν έχετε πονεμένο λαιμό. Προσέχουμε βέβαια την περιεκτικότητα σε ζάχαρη, μιας και τα σανκ με πολύ ζάχαρη εμποδίζουν τον ανοσοποιητικό μας να πολεμήσει τον ιό.

Smoothies

Τα smoothies είναι ένας πολύ καλός τρόπος να βάλουμε όλα τα καλά συστατικά μιας σαλάτας σε ένα ποτήρι και να τα πιούμε, μιας και η ιδέα να φάμε σαλάτα με πονεμένο λαιμό δεν είναι η καλύτερη. Προτιμούμε συστατικά όπως το κέιλ, το σέλερι και τα διάφορα berries που είναι χαμηλά σε ζάχαρη και υψηλά σε αντιοξειδωτικά. Αντί για χυμό πορτοκάλι ως βάση μπορούμε να βάλουμε νερό, μαζί με ένα ολόκληρο πορτοκάλι ή μανταρίνι για μια γερή δόση βιταμίνη C.

Παγωτό

Η Tolentino λέει ότι τα κρύα τρόφιμα όπως το παγωτό μπορούν να μας βοηθήσουν με τον πονεμένο λαιμό και να απαλύνουν τα συμπτώματα του ερεθισμού. Απλά προσοχή στην ζάχαρη και περαστικά!