Ας είμαστε ειλικρινείς. Συνήθως επιλέγουμε τα εσώρουχά μας είτε βάσει του πόσο άνετα μάς φαίνονται είτε σύμφωνα με το πόσο σέξι θα μάς κάνουν να αισθανθούμε. Δεδομένου, ωστόσο, ότι έρχονται σε επαφή με ένα από τα πιο ευαίσθητα σημεία του σώματός μας, θα ήταν καλό να αρχίσουμε να τα αντιμετωπίζουμε λίγο περισσότερο ως αντικείμενα χρηστικά και υγιεινής. Πώς θα το κάνουμε αυτό; Ακολουθώντας κάποιους βασικούς κανόνες τους.

Το ιδανικό υλικό
Δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή από το βαμβάκι. Είναι μαλακό, ανθεκτικό, απορροφητικό, αρκετά οικονομικό και επιτρέπει στην περιοχή να “αναπνεύσει”. Η ιδανική, βέβαια, επιλογή -αν και λιγότερο οικονομική- είναι το οργανικό βαμβάκι, που αποκλείει τις πιθανότητες ύπαρξης του όποιου χημικού. Η σημαντικότερη λειτουργία του είναι η απορρόφηση της παραπάνω υγρασίας, που προκύπτει από τις κολπικές εκκρίσεις, με αποτέλεσμα την μείωση των πιθανοτήτων μύκητες ή βακτήρια να πλησιάσουν την ευαίσθητη περιοχή μας. Αν θέλεις να φορέσεις ένα πιο ιδιαίτερο εσώρουχο, όπως για παράδειγμα ένα από δαντέλα, φρόντισε να έχει έστω βαμβακερό καβάλο.

© Monika Kozub / Unsplash

Το κόψιμο
Εδώ υπάρχει μόνο ένας κανόνας, ο οποίος είναι αρκετά ευέλικτος. Επίλεξε απλά όποιο κόψιμο εσωρούχου σε κάνει να νιώθεις άνετα. Αυτό περιλαμβάνει ακόμα και τα στρινγκ, που παρά τους μύθους που τα περιβάλλουν, έχει αποδειχτεί με δύο πανεπιστημιακές έρευνες -μία του 2005 και μία του 2018- ότι δεν επηρεάζουν με κανέναν τρόπο την υγιεινή της ευαίσθητης περιοχής μας.

© Dainis Graveris / Unsplash

Ο σωστός τρόπος πλυσίματος
Πλύνε τα εσώρουχα ξεχωριστά από τα υπόλοιπα ρούχα σου, ειδικά αν τα τελευταία έχουν έρθει σε επαφή με άλλα σωματικά υγρά, όπως ιδρώτα, αίμα ή ούρα, ή αν έχεις βακτηριακή κολπίτιδα. Χρησιμοποίησε υποαλλεργικό σαπούνι, ώστε να σιγουρέψεις ότι κανένα χημικό δεν θα έρθει σε επαφή με την ευαίσθητη περιοχή σου, προκαλώντας ερεθισμό, φαγούρα ή κάποια άλλη αλλεργική αντίδραση. Τέλος, στέγνωσέ τα σε χαμηλή θερμοκρασία για 30 λεπτά ή σιδέρωσέ τα, έτσι ώστε να περιορίσεις τα όποια νέα βακτήρια προσπαθούν να “κατοικήσουν” σε αυτά.

© Patrick Kool / Unsplash

Αγόραζε συχνά καινούρια
Σύμφωνα με το Good Housekeeping Institute, το 83% των καθαρών εσωρούχων κουβαλάει έως και 10.000 βακτήρια, τα οποία προέρχονται από το νερό του πλυντηρίου. Γι’ αυτό τον λόγο, όσο συχνά κι αν τα πλένουμε, θα πρέπει να έχουμε πάντα στο νου μας την σχετικά άμεση αντικατάστασή τους. Ο ακριβής χρόνος διαφέρει ανά περίπτωση, αλλά αν περνάς συχνά κολπίτιδες ή εμφανίζεις συμπτώματά τους, τότε θα πρέπει να ανανεώνεις τα εσώρουχά σου ετησίως.

© Fahad Waseem / Unsplash

Βγάλ’ τα όταν κοιμάσαι
Αν και υπάρχουν διαφωνίες ως προς την πραγματική χρησιμότητα αυτής της κίνησης, πολλοί γιατροί υποστηρίζουν ότι η περιοχή του αιδοίου είναι καλό να έρχεται σε επαφή με τον αέρα, όπως και όλο το υπόλοιπο σώμα μας. Στην περίπτωση, μάλιστα, που υποφέρεις συχνά από μυκητιάσεις, τότε ίσως ο ύπνος χωρίς εσώρουχο να είναι η λύση που έψαχνες. Θα επιτρέψεις στην περιοχή να “αναπνεύσει” καλύτερα στη διάρκεια της νύχτας, αλλά και θα αποτρέψεις την συσσώρευση της υγρασίας, που τραβάει τους μύκητες και τα βακτήρια. Αν δεν νιώθεις άνετα με τον εντελώς γυμνό ύπνο, βάλε ένα αρκετά χαλαρό παντελόνι πιτζάμας, το οποίο όμως θα φροντίσεις να πλένεις όσο πιο συχνά γίνεται.

© Womanizer WOW Tech / Unsplash

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!