Μια νέα σεζόν ξεκινάει (αισίως για την ώρα) και όπως κάθε Σεπτέμβρη βομβαρδιζόμαστε από όλα τα νέα προγράμματα των μεγάλων καναλιών. Βέβαια εδω και αρκετά χρόνια κάποιος δικαίως θα ‘λεγε πως τουλάχιστον για τις γενιές μας (millenials και genzers) δεν υπάρχει ούτε μισό τηλεοπτικό προϊόν το οποίο να μας κρατάει αληθινά το ενδιαφέρον. Μια αποτυχία που εν πολλοίς αποδίδεται στα μετά-την-κρίση πολύ μειωμένα budget των καναλιών, αλλά κατά την ταπεινή μας γνώμη δεν είναι αυτός ο βασικός λόγος, αλλά μάλλον κάποια κατάτι παρωχημένα στεγανά για το τί σημαίνει εν έτει 2021 “καλή τηλεόραση” από κάποιους κατάτι μη προσαρμοστικούς ανθρώπους στα ψηλά τηλεοπτικά “σκαλιά”. Φωτεινή εξαίρεση ωστόσο σε αυτόν τον κανόνα αποτελεί το GNTM που ξανάρθε στους δέκτες μας ανανεωμένο πριν 4 χρόνια και μονοπολεί ομολογουμένως το ενδιαφέρον κυρίως στις νεότερες ηλικίες. Ένα πρόγραμμα καλοφτιαγμένο με ωραία πρόσωπα και αληθινά σωστό στήσιμο σε ότι αφορά τη μόδα (ευχαριστούμε την καλλιτεχνική διευθύντρια και κριτή της καρδιάς μας Ζεν). Ένα πράγμα μόνο μας ενοχλούσε τις περασμένες σεζόν, σε σημείο που πολλοί απείχαμε (συμπεριλαμβανομένης της γράφουσας). Υπήρχε μονίμως η υπόνοια του body shaming και μια μανιώδης  ταμπελοδότηση, που μολονότι απαραίτητη για την αγορά της μόδας σε έναν βαθμό, θα λέγαμε πως δημιουργούσε μια εικόνα “χθεσινή” ως και tone deaf για τους καιρούς που ζούμε. Και αυτό είναι κάτι που (ευτυχώς) δεν συγχωρείται εύκολα από την γενιά μας πλέον. Έχοντας δει ωστόσο το πρώτο επεισόδιο (και το οποίο θα αναλύσουμε μετά μανννίας παρακάτω), έχουμε να πούμε πως εκπλαγήκαμε ευχάριστα από την έλλειψη του παραπάνω φαινομένου, και χωρίς να θέλουμε να μιλήσουμε πρόωρα, το φετινό GNTM φαίνεται πως μπαίνει επιτέλους σε μια νέα εποχή. Και ελπίζουμε στ’ αλήθεια να συνεχίσει έτσι και αντί απλά να καρπώνεται την ταμπέλα του diversity όπως έκανε μέχρι πρότινος, να το προωθήσει ουσιαστικά αυτή τη φορά. Τώρα στο ψητό, τί και τί έγινε, τι νέο είδαμε, τί από τα παλιά παρέμεινε ίδιο, τί βελτιώθηκε και τί μας έκανε εντύπωση, όλες οι γαργαλιστικές λεπτομέριες ακολουθούν κάτωθι.

 

Ό,τι ήταν out, είναι πλέον in

Τρία ήταν τα κορίτσια που πέρασαν στην επόμενη φάση στο πρώτο επεισόδιο, και κανένα τους δεν έμοιαζε με αυτό που ζητούσαν οι κριτές τα προηγούμενα χρόνια, για την ακρίβεια ήταν το ακριβώς αντίθετο. Δύο από τις τρεις, η Όλγα Ντάλα και η Σαβίνα Σαμαρά έχουν σώματα πολύ γυμνασμένα και αθλητικά που απέχουν παρασάγγες από το κλασσικό (υπερβολικά) skinny που βλέπαμε να απαιτείται μέχρι πρότινος. Είναι και οι δυο αθλήτριες και έχουν γερά δυνατά μπράτσα, τα οποία η Ζεν σχολίασε στην περίπτωση της Όλγας με την ατακάρα “Τί ωραίες πλάτες, συγκλονιστικό!”, και αφού το κορίτσι πήρε τρία ναι και έκανε να φύγει, η κριτής την προέτρεψε να τους τα δείξει σε όλο τους το μεγαλείο. Ενδυναμωτικό; Τουλάχιστον. Η τρίτη κοπέλα που πέρασε, η Ζωή Αμπουκένας, είναι καλυμένη με τατουάζ (το μεγάλο pet-peeve της Βίκυς), και μπαίνοντας η ατάκα της Ζεν ήταν “Τί ωραία πράγματα είναι αυτά στο σώμα σου” (επιτέλους). Διαφορετική αντιμετώπιση; Καθ’ όλα. Επίσης προς μεγάλη μας χαρά και ανακούφιση, δεν ακούσαμε ούτε μια φορα τη λέξη plus size, curvy, ή την προτροπή “πρέπει όμως να στεγνώσεις” που έβγαινε σχεδόν αποκλειστικά από τα χείλη της Βίκυς όταν αναφερόταν σε κορίτσια που ήταν ήδη αδύνατα (μήπως γι’ αυτό η αγαπημένη παρουσιάστρια πήρε “προαγωγή” στο Dancing with the Stars; μια ιδέα λέω).

GNTM 4: H κολυμβήτρια που τράβηξε τα βλέμματα με τις πλάτες της | Cretalive ειδήσεις

Όλγα Ντάλα

Επιτέλους ήρθε το androgyne το σωστό, το ουσιαστικό

Ο δεύτερος από τα 4 αγόρια που πέρασαν στην επόμενη φάση λέγεται Κωνσταντίνος Τσάγκαρης, αυτοπροσδιορίζεται ως άντρας αλλά ήρθε να μας δείξει το υπέροχο androgyne καθώς, σύμφωνα με τα δικά του λόγια, και όσον αφορά σε φωτογραφίσεις και στην προσωπική του ζωή επιλέγει και ανδρικά και γυναικεία ρούχα, αντιπροσωπεύοντας λαμπρά το gender fluidity. Αυτό που σίγουρα για εμάς έκλεψε την παράσταση ήταν η ετυμολογία του και το ότι παρά το νεαρό της ηλικίας του μπορούσε να σταθεί πολύ ουσιαστικά στην συζήτηση σχετικά με το non-binary στην μόδα και να δώσει στους κριτές λίγη τροφή για σκέψη. Στον Κωνσταντίνο λέμε ναι.

Κωνσταντίνος Τσάγκαρης

Παλιά και νέα πρόσωπα

Η μόνη φετινή προσθήκη είναι το μοντέλο Ισμήνη Παπαβλασοπούλου, που μας έρχεται από την πόλη των αγγέλων και κάνει έτσι το τηλεοπτικό της ντεμπούτο. Και παρ’ ότι διατηρούσαμε κάποιες αμφιβολίες λόγω της απειρίας της στην τηλεόραση, τελικά αυτό της βγήκε σε καλό (καθ’ ημάς) καθώς σε αντίθεση με άλλα τηλεοπτικά πρόσωπα διακατέχεται από ειλικρίνεια και λακωνικότητα, χωρίς πολλές πολλές φιοριτούρες  και από το πρώτο κιόλας επεισόδιο έχει δείξει πως όντως ξέρει τί σημαίνει μόντελινγκ δίχως όμως να διατυμπανίζει τα κατορθώματά της. Γενικά μας αρέσει. Πολλοί επισης βιάστηκαν να την χαρακτηρίσουν ως την αντικαταστάτρια της Βίκυς, το οποίο χθες διαψεύστηκε μια κι έξω, καθώς αυτό τον ρόλο φαίνεται να πήρε η Ζεν. Δεν εννοούμε προφανώς πως η κριτής και creative director καμώνεται την Βίκυ, απλά ότι κάπως πήρε τα ηνία της κριτικής επιτροπής, με έναν όμως εντελώς διαφορετικό τρόπο, πιο φρέσκο και πιο ενδυναμωτικό για τους επίδοξους διαγωνιζόμενους. Οι υπόλοιποι παραμένουν όπως τους θυμόμαστε με μια μικρή στροφή για τον Σκουλό ο οποίος ευτυχώς έχει χάσει την ειρωνία και την πολλές φορές αχρείαστη δηκτικότητά του. Δεν μπορούμε βέβαια να μην σχολιάσουμε την στυλάρα του Καράβα, του καλού παιδιού του GNTM που κάπως έχει καταφέρει να γίνει ακόμα πιο μεγάλο φάσιον άικον.

Όχι άλλα δάκρυα

Ας μιλήσουμε ειλικρινά, το ψωμοτύρι των ριάλιτιζ, “ποιοτικά” ή μη, ειδικά στις audition, είναι οι δακρύβρεχτες ιστορίες των επίδοξων παικτών. Και είτε οι διαγωνιζόμενοι το κάνουν συνειδητά για να κερδίσουν “μετοχές” είτε αυτές τις ιστορίες τους τις βγάζουν με το τσιγκέλι οι κριτές (έπειτα από το ανάλογο briefing που τους έχει κάνει ο casting director), αυτή η τακτική είναι από ατυχής εως ανήθική. Είναι πολύ λυπηρό στον βωμό της τηλεθέασης άνθρωποι να βγάζουν τις πιο δύσκολες στιγμές τους στο φακό και πλέον επίσης εξαιρετικά κιτς. Άλλη μια θετική έκπληξη λοιπόν στο πρώτο τουλάχιστον επεισόδιο ήταν πως τέτοιες κακόγουστες στιγμές δεν υπήρχαν. Ελπίζουμε να μείνει έτσι το πράγμα. Αντιθέτως αυτά που ρητά ορίστηκαν ως τα πιο σημαντικά κριτήρια επιλογής ήταν η προσωπικότητα και οι γνώσεις στην μόδα. Δυο στάνταρ πολύ πιο ρεαλιστικά για την βιομηχανία του μόντελινγκ στον “αληθινό κόσμο”.

Ποιος μας έλειπε;

Κάποιοι από τους προηγούμενους παίκτες και δυο παλαιότεροι νικητές έχουν πάρει θέση τύπου παρουσιαστές green room. Δεν θα λέγαμε πως ενθουσιαστήκαμε ούτε όμως απογοητευτήκαμε, η όλη υπόθεση πέρασε κάπως αδιάφορα. Θα κάνουμε όμως κάποιες εικασίες σχετικά. Ίσως φέτος ετοιμαζόταν κάποιο GNTM all star το οποίο τελικά δεν ευοδώθηκε, και για να μην κακοκαρδιστούν τα παιδιά τους προσφέρθηκε αυτός ρόλος. Δεύτερη σκέψη, καθώς το Star κάνει ήδη κινήσεις με εντελώς φρέσκα “άκαφτα” πρόσωπα, βλέπε το νέο πρωινό Breakfast@Star, μήπως το εν λόγω εγχείρημα έχει το στόχο του “φυτωρίου” παύλα άτυπης οντισιόν για μελλοντικά προγράμματα; Για να δούμε. Γιατί η αλήθεια είναι ότι μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει κάποια ιδιαίτερη “βοήθεια” από πλευράς τους προς τα νέα παιδιά.

Αυτό που κρατήσαμε λοιπόν από την πρώτη μας επαφή με το δημοφιλές ριάλιτι είναι έχει κάνει μια αρκετά εμφανή στροφή προς κάτι πιο ειλικρινές και ρεαλιστικό, οι κριτές είναι πιο ευγενικοί και ενδυναμωτικοί δαν έβερ και γενικά η πολιτική ορθότητα που του έλειπε αν μη τι άλλο έκανε επιτέλους την εμφάνισή της. Είναι αυτή η κωλοτούμπα κάτι αληθινό ή γίνεται για επικοινωνιακούς λόγους; Ποιος ξέρει; Το θέμα είναι πως μάλλον ήρθε, και αυτό είναι από μόνο του κάτι θετικό. Ελπίζουμε να παραμείνει.

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!