Το Τhe Pursuit of Love είναι η νέα σειρά του BBC One που έκανε πρεμιέρα στις 9 του Μάη, και επιχειρώντας να την χαρακτηρίσουμε με μια μόνο φράση, θα την αποκαλούσαμε ένα φαγοπότι για την ψυχή και το μάτι. Η σειρά είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Nancy Mitford που εκδόθηκε το 1945, και το βασικό στόρυ εκτυλίσσεται γύρω από τη ζωή δυο ξαδερφών με αριστοκρατική καταγωγή, της Linda και της Fanny, οι οποίες εξερευνούν τον εαυτό τους και την φιλία τους κατά την πολύπλοκη περίοδο των δεκαετιών του ’30 και ’40. Η σειρά έχει πολλά να πει, τόσο σεναριακά όσο και σκηνοθετικά, παρ’ όλα αυτά ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της αφορά την αισθητική που την πλαισιώνει, καθώς για την δημιουργό Emily Mortimer, το εν λόγω στοιχείο αποτέλεσε βασική προτεραιότητα.
Τον σχεδιασμό των σκηνικών ανέλαβε η Cristina Casali, αντλώντας έμπνευση από την ταινία ορόσημο του γερμανικού εξπρεσιονισμού, το Metropolis του Fritz Lang, ενώ τα κοστούμια επιμελήθηκε η ευφυής εκ του αποτελέσματος Sinéad Kidao, η οποία είναι και η σημερινή μας πρωταγωνίστρια. Για την “οντισιόν” της στον ρόλο της ενδυματολόγου της σειράς η Kidao έδειξε στην Μortimer μια φωτογραφία του Cecil Beaton από το 1932 σαν reference για το κοστούμι του Lord Merlin, στην οποία ο φωτογράφος φοράει πολύ κοντό σορτς. Για αυτή της την κίνηση η ίδια λέει “πιστεύω πως αυτό ήταν που μου εξασφάλισε την δουλειά, η φωτογραφία αυτή τελικά μας έδωσε την ‘άδεια’ να φορέσουμε στον Andrew Scott (Lord Merlin) καυτό σορτσάκι”. Μέσα από αυτό το μικρό παράδειγμα καταλαβαίνουμε πως η Kidao είναι ο ορισμός του think out of the box, κάτι που την οδήγησε στην απόλυτη συνταγή της επιτυχίας. Και να οι λόγοι.
Έμπνευση
Για αυτό αυτό το άψογο αποτέλεσμα η Kidao δεν περιορίστηκε προφανώς σε references της πεπατημένης. Αντιθέτως έσκαψε βαθιά σε ό,τι ντοκουμέντο μπορούσε να βρει από την υψηλή κοινωνία της εποχής εκείνης. Στην έρευνά της αυτή βασικό συντελεστή, μεταξύ άλλων, αποτέλεσε ο Cecil Beaton, ο θρυλικός φωτογράφος της βρετανικής Vogue που στα μέσα του 1920 καθιερώθηκε ως βασικός αποτυπωτής των κοσμικών event, και άλλαξε ριζικά την φωτογραφία της μόδας μέσα από την πρωτοποριακή ματιά του.

Cecil Beaton, Merle Oberon as Antonita, 1934 Huxley-Parlour/ Image Source: artnet.com
Οι βασικές του επιρροές προέρχονταν από τις σχολές του Rococo και του Σουρρεαλισμού, όπως ανακαλεί ο ίδιος, “(φωτογράφιζα) τις κοσμικές κυρίες αλλά και τα μοντέλα στις πιο κραυγαλέες πόζες, σε εκστατική ή και μυστικιστική κατάσταση, πολλές φορές με τον μελοδραματικό αέρα (που θα έφερε) η Lady Macbeth τυλιγμένη σε ένα κουκούλι από τούλι”. Αυτή ακριβώς την πολυτελή, επιδεικτική και avant garde αισθητική πήρε η Kidao και την μετέφρασε στα κοστούμια της σειράς.

BBC3
Πιο συγκεκριμένα, στις φωτογραφίες references που χρησιμοποίησε κατά κύριο λόγο πρωταγωνιστούσαν τα πιο γνωστά κοσμικά κορίτσια των 30s, τα λεγόμενα Bright Young Things, ή αλλιώς οι influencers της εποχής.
Linda
O βασικός άξονας του στυλ της πρωταγωνίστριας Linda (Lily James) ήταν εξ αρχής πολύ συγκεκριμένος, καθώς η συγγραφέας του βιβλίου, και η ίδια λάτρης της μόδας, είχε φροντίσει να περιγράψει την πολύ χαρακτηριστική αίσθητική της. Όπως αναφέρει η Kidao “η Nancy (Mitford) πάντα περιγράφει την Linda να κάνει σάλο στα κοσμικά event, να εμφανίζεται με τόνους από τούλια… το οποίο δεν ήταν σύνηθες για την μόδα της εποχής”. Συνεπώς, το στυλ της πρωταγωνίστριας δεν είναι διόλου συνηθισμένο, αγνοεί τις τότε νόρμες και αποτελεί πάντα fashion statement.

THEODORA FILMS LIMITED & MOONAGE PICTURES LIMITED/ROBERT VIGLASKY
Ωστόσο καθώς η σειρά ακολουθεί την Linda σε βάθος χρόνου και η ίδια αλλάζει πολλές φορές περιβάλλον και κατάσταση, η αισθητική της επίσης μεταλάσσεται προσαρμοζόμενη στην εκάστοτε συνθήκη. Ξεκινώντας από το Alconleigh, ντύνεται με παστέλ, ήπια χρώματα, και συνεχίζοντας αφού φεύγει από εκεί μεταφέρει τις επιλογές τις σε πιο έντονα χρώματα.

THEODORA FILMS LIMITED & MOONAGE PICTURES LIMITED/ROBERT VIGLASKY
Όταν βοηθά τους πρόσφυγες του Ισπανικού Εμφυλίου επιστρέφει σε πιο ουδέτερες ήσυχες αποχρώσεις, ενώ μεταμορφώνεται εντελώς πηγαίνοντας στο Παρίσι, εστιάζοντας το στυλ της σε ολόμαυρα εκλεκτικά φορέματα.

THEODORA FILMS LIMITED & MOONAGE PICTURES LIMITED/ROBERT VIGLASKY
Το βασικό συστατικό βέβαια το οποίο έφερε το ενδυματολογικό κομμάτι της σειράς στο σήμερα αφορά το styling, το οποίο κινήθηκε σε σύγχρονα πλαίσια. Ωστόσο παραδόξως, το styling των Bright Young Things, είχε εξίσου σύγχρονο χαρακτήρα με επιλογές που δε θα περιμέναμε να δούμε εκείνη την εποχή. Οπως αναφέρει η Kidao “συχνά βλέπαμε τον τρόπο που είχε συνδυάσει κάποιος το σύνολό του (στις φωτογραφίες-παραπομπές) και αναρωτιόμασταν αν προερχόταν όντως από την δεκαετία των 30ς”.
Αυτό που μας εντυπωσίασε όμως περισσότερο είναι ότι μέσα σε όλες τις μεταλλάξεις του στυλ της Linda, υπήρχε πάντα ένας συνδετικός κρίκος, ένα αξεσουάρ που εξυπηρετεί τόσο την ενδυματολογική της ιστορία όσο και αυτή του χαρακτήρα. Ο λόγος για το κίτρινο καναρινί μαντήλι με το φλοράλ μοτίβο, το οποίο βλέπουμε σε όλη την διάρκεια της σειράς φορεμένο με διαφορετικούς τρόπους, δένοντας τις διαφορετικές εκδοχές της πρωταγωνίστριας στον ίδιο κόμπο.

THEODORA FILMS LIMITED & MOONAGE PICTURES LIMITED/ROBERT VIGLASKY
Στο δια ταυτα

THEODORA FILMS LIMITED & MOONAGE PICTURES LIMITED/ROBERT VIGLASKY
‘Επειτα από την έμπνευση και την διαδικασία της ενδυματολογικής σκιαγράφησης ενός χαρακτήρα, μένει το τελικό στάδιο, η πραγματοποίηση του οράματος. Για την φάση του δια ταύτα λοιπόν η Kidao ακολούθησε πάλι ένα καινούργιο μονοπάτι. Συγκεκριμένα, σε αντίθεση με τις περισσότερες παραγωγές αυτού του βεληνεκούς για τις οποίες τα κοστούμια ράβονται εκ του μηδενός για τον κάθε χαρακτήρα, η ενδυματολόγος του Pursuit of Love προτίμησε την αυθεντικότητα, το real thing.
THEODORA FILMS LIMITED & MOONAGE PICTURES LIMITED/ROBERT VIGLASKY
Για την εύρεση των ρούχων συνεπώς (των οποίων ο αριθμός δεν είναι διόλου αμελητέος, 1.200 κομμάτια για να είμαστε ακριβείς) έψαξε στα έγκατα του E-bay, του Etsy και του First Dibs για vintage κομμάτια της εποχής. Αντιστοίχως για τα κοσμήματα κατάφερε να εξασφαλίσει κοσμήματα από το τεράστιο και μακροχρόνιο αρχείο του οίκου Bulgari, ένα εκ των οποίων είναι και το πανάκριβο περιδέραιο που φοράει η Linda με τα ρουμπίνια και τις πέρλες, το οποίο αναστάτωσε τόσο πολύ τον πεθερό της.
Άξίζει επίσης να σημειωθεί πως η Kidao έφερε σε πέρας όλη αυτή την ήδη περίπλοκη και δύσκολη δουλειά εν μέσω lockdown.
THEODORA FILMS LIMITED & MOONAGE PICTURES LIMITED/ROBERT VIGLASKY
‘Οσο για τις προτιμήσεις της Kidao; “(μια τουαλέτα σε κυανό-πράσινο) αυτό ήταν χωρίς αμφιβολία το αγαπημένο μου κομμάτι”. Και όσο για τις δικές μας προτιμήσεις, τα κοστούμια του Pursuit of Love και η Sinéad Kidao είναι σίγουρα το νέο μας αισθητικό obsession.
*Οι παραθέσεις των συντελεστών της σειράς και του Cecil Beaton προέρχονται από άρθρα της βρετανικής Vogue και του Telegraph Fashion.