Από χθες το πρωί το Instagram έχει “σπάσει” για χάρη του νέου βίντεο-παρουσίαση της ανοιξιάτικης συλλογής του οίκου Mugler. Και κατά την γνώμη μας, καλά έχει κάνει διότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Casey Cadwallader, αυτή τη φορά ξεπέρασε τον εαυτό του. Και ο λόγος που ολάκερο το internet έχει μείνει με το στόμα ανοιχτό δεν είναι μόνο τα ρούχα, τα οποία βέβαια είναι άψογα, αλλά και πολλοί άλλοι.
Ας ξεκινήσουμε όμως από τα ρούχα. Τα τελευταία χρόνια έχουμε παρατηρήσει πως ο οίκος Mugler έχει κάνει δυναμικό comeback, ντύνοντας εντός και εκτός κόκκινου χαλιού όλες τις A-listers, και ανεβάζοντας εντυπωσιακά τις πωλήσεις του. Βασικό ρόλο σε αυτή την αλλαγή έχει παίξει προφανώς ο Casey Cadwallader, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία του οίκου το 2017, και από τότε μας εντυπωσιάζει όλο και περισσότερο, με αποκορύφωση την χθεσινή παρουσίαση. Και αυτή η επιτυχία του σχεδιαστή οφείλεται στο δίπτυχο μεταξύ της εκσυγρόνισης του brand και της διατήρησης της σχεδιαστικής σφραγίδας του θρύλου Thierry Mugler. Αυτό λοιπόν έκανε και στην προκειμένη συλλογή, σχεδιάζοντας κομμάτια βασισμένα στην χαρακτηριστική σιλουέτα του οίκου, αυτή της στενής κλεψύδρας, αλλά και σε άλλο ένα στοιχείο σύμβολο του οίκου, το σκοτεινό μυστηριώδες σεξαπίλ. Από την άλλη πλευρά, βασικός στόχος του σχεδιαστή ήταν, όπως αναφέρει στο Vogue Runway, να προσελκύσει το νεότερο κοινό, και πάνω σε αυτό τον άξονα δημιούργησε μια συλλογή πιο φορέσιμη, πιο κοντά στην πραγματικότητα, κρατώντας βέβαια πάντα στο μιξ και τα πιο extravagant κομμάτια.
Είδαμε λοιπόν πολύ λάτεξ, πολύ διαφάνεια, πολλά κοψίματα, πολλή βάτα και πολλά στρας.

Photo: Courtesy of Mugler
Είδαμε σέξυ κολλητά μαύρα φορέματα, μαύρα καλσόν με την χαρακτηριστική ρίγα στην μέση, διαφανή τοπ με αστρικά τατού, χαμηλοκάβαλα cargo παντελόνια και δίχρωμα ψηλόμεσα τζιν.

Photo: Courtesy of Mugler
Και δεν μπορούμε βέβαια να μην αναφέρουμε αυτό το επικό κρεμ γιλέκο από σταθερό ύφασμα στο οποίο ο σχεδιαστής έδωσε την χαρακτηριστική υπερθηλυκή φόρμα του οίκου.

Photo: Courtesy of Mugler
Συνεχίζοντας, κάτι για το οποίο πρέπει να μιλήσουμε οπωσδήποτε είναι το καστ του show, το οποίο πήγε το inclusivity σε εντελώς άλλο level. Και αυτό γιατί πέρα από το casting των μοντέλων, το οποίο ήταν επίσης συμπεριληπτικό, είδαμε στην ψηφιακή πασαρέλα και “κανονικούς” ανθρώπους. Ανθρώπους τους οποίους ο σχεδιαστής θαυμάζει, και όπως αναφέρει στο I-D, ήθελε να φέρει στο προσκήνιο όχι μόνο επειδή έχουν σωστό bone sructure αλλά γιατί η τον εμπνέει το μυαλό και το έργο τους. Είδαμε λοιπόν σημαντικές προσωπικότητες από τον χώρο της τέχνης, του ακτιβισμού και του πολιτισμού εν γένει, όπως την τρανς ηθοποιό και συγγραφέα Dominique Jackson, την αρθρογράφο και ακτιβίστρια Patia Borja, και την πρωτοπόρο καλλιτέχνη Kembra Phahler. Και το μόνο σίγουρο είναι πως με αυτό το show ο Gadwallader πήρε το κλασσικό πρότυπο του μοντέλου και το πέταξε στα σκουπίδια, δημιουργώντας μια εντελώς καινούργια εικόνα για το τι σημαίνει “ομορφιά”, στρέφοντας το φως σε αυτά που έχουν αληθινή ουσία.
Όσον αφορά το βίντεο-παρουσίαση, είναι αλήθεια πως εδώ και δυο σεζόν, λόγω της πανδημίας, πολλοί οίκοι έχουν επιλέξει να παρουσιάσουν τις συλλογές τους μέσω fashion film. Κάποια από αυτά είναι πολύ πετυχημένα και άλλα λιγότερο για διάφορους λόγους. Θα τολμήσουμε ωστόσο να πούμε ότι ενώ το εν λόγω fashion film, δια χειρός Torso Solutions, δεν περιέχει φαντασμογορικές εξωτερικές λήψεις ούτε εντυπωσιακά κομμάτια υψηλής ραπτικής, είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει. Ο τρόπος με τον οποίο η σκηνοθετική ομάδα διαχειρίστηκε την κίνηση, τα φώτα και τα κάδρα, η αμεσότητα των λήψεων και το καταιγιστικό beat της μουσικής δημιούργησαν ένα αποτέλεσμα πραγματικά αιχμαλωτιστικό. Και εκεί ενδεχομένως έγκειται και η ευφυία αυτής της νέας μορφής παρουσίασης, στο ότι παίρνει μια υπέροχη συλλογή, και μέσα από το σωστό film-making την αποθεώνει, κατασκευάζοντας ένα ονειρικό καλλιτεχνικό αμάλγαμα.