Κάποιοι φωτισμένοι άνθρωποι έγραψαν πάνω σε ένα χαρτί τόσο σπουδαίες σκέψεις, διηγήθηκαν τόσο εμβληματικά γεγονότα, δημιούργησαν τόσο τέλειους χαρακτήρες που φτάνει μόνο μια κουβέντα από το έργο τους για να περιγραφεί μία ολόκληρη εποχή ή ένα σύστημα. Ο Όργουελ άφησε παρακαταθήκη έναν αριθμό. 1984.
Πρόκειται για μια προφητική επινόηση που ξεκλείδωσε και έκανε κατανοητό τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούνται και επιβάλλονται τα καθεστώτα που κυριαρχούν μέσω του λαϊκίστικου παραλογισμού, προέβλεψε και κατονόμασε τον Μεγάλο Αδερφό που ελέγχει τα Μέσα, την επικοινωνία, την ίδια τη ζωή.
![]()
Συναρπαστικό βιβλίο ενός ανθρώπου που είχε συναρπαστική πορεία. Ο φοιτητής του Ίτον έγινε αστυνομικός στην Βιρμανία, έζησε δίπλα στους άστεγους, ανακάλυψε βιωματικά την ανάγκη δημιουργίας νέων πολιτικών κανόνων, τους ταύτισε με το σοσιαλισμό, για χάρη του συμμετείχε στις μάχες του ισπανικού εμφυλίου. Εκεί είδε φίλους και συντρόφους να σκοτώνονται από εχθρούς και συμμάχους, ένιωσε στο πετσί του ότι οι αριστεροί κομματικοί γραφειοκράτες ήταν εικόνα και ομοίωση των φασιστών συναδέλφων τους, έκτοτε προσέθεσε στην ιδεολογία του την διαρκή αντίθεση στον σταλινισμό. Ένας εναντίον όλων, η αξιοπρέπεια απέναντι στον εξανδραποδισμό. Στη μοναχική του διαδρομή είχε συντροφιά μια μοτοσικλέτα. Με αυτή πραγματοποίησε τις δημοσιογραφικές έρευνες που τον καθιέρωσαν, πάνω της έδεσε τα πρώτα αντίτυπα της Φάρμας των Ζώων, μαζί της διέσχισε το καταπράσινο αγγλικό τοπίο που περιβάλλει τον ποταμό Όργουελ, την καθαρότητα του οποίου ζήλεψε γι’ αυτό και πήρε το όνομά του.
Τα ανεξίτηλα ίχνη του συγγραφέα έγιναν comic book που έχει τον τίτλο Όργουελ. Τα κείμενα υπογράφει ο βετεράνος του είδους Πιέρ Κριστέν που στην Ελλάδα τον γνωρίσαμε χάρη στη Βαβέλ ως σεναριογράφο των θρυλικών Οι Φάλαγγες της Μαύρης Τάξης και Παρτίδα Κυνηγιού, τα οποία εικονογράφησε ο κορυφαίος Ένκι Μπιλάλ.
Τον Όργουελ εικονογραφεί ο εντυπωσιακός Σεμπαστιάν Βερντιέ, που στέκεται στο ύψος του συγγραφέα, εγχείρημα κάθε άλλο παρά εύκολο. Δημιουργεί ένα υποβλητικό περιβάλλον, επιλέγει πρωτότυπα καδραρίσματα, φωτίζει με μαεστρία μια διήγηση που επαναφέρει το κόμικ στις Μεγάλες Τέχνες.
Ανάμεσα στις ασπρόμαυρες σελίδες τις οποίες τύπωσαν με συνέπεια και μεράκι οι εκδόσεις Μίνωας, ξεπετάγονται έγχρωμα αριστουργήματα που επιμελήθηκαν μεγάλες υπογραφές, δηλαδή Ζιλιάρ, Μπαλέζ, Λαρσενέ, Μπλίτς, Χουάνχο Γκουαρνίδο και φυσικά ο Ένκι Μπιλάλ που χρωστάει πολλά τόσο στον Κριστέν όσο και στον Όργουελ. Διαβάζοντας μονορούφι το κόμικ, εύκολα αντιλαμβάνεσαι ότι πολλά χρωστάνε και άλλοι. Χωρίς τον Όργουελ ο Τέρι Γκίλιαμ δεν θα είχε δημιουργήσει το Μπραζίλ, το Γκάτακα θα ήταν άγνωστη λέξη, ο Σιμόν Λέις δεν θα είχε γράψει ποτέ Τα καινούργια ρούχα του προέδρου Μάο. Όμως τα περισσότερα τα χρωστάνε αυτοί που όταν ακούν φράσεις οι οποίες θυμίζουν ότι “ο πόλεμος είναι ειρήνη”, “η ελευθερία είναι σκλαβιά”, “η άγνοια είναι δύναμη”, είναι σίγουροι ότι γύρω τους δημιουργείται ένα περιβάλλον όπου θα ακούγονται γρυλίσματα φάρμας. Εκεί “όλα τα ζώα θα είναι ίσα, αλλά μερικά θα είναι πιο ίσα από τα άλλα”.
Μπορείς να το βρεις από την επίσημη ιστοσελίδα των εκδόσεων Μίνωας, εδώ.
