Οι ρομαντικές ιστορίες και το Hollywood είναι ένα ζευγάρι που αντέχει στα χρόνια και, ως θεατές, έχουμε δει χιλιάδες (κυρίως ετεροφυλόφιλους, για να τα λέμε και όπως είναι) πρωταγωνιστές να ερωτεύονται, να φιλιούνται, να κάνουν έρωτα, να χωρίζουν, να τα ξαναφτιάχνουν, να ξανακάνουν έρωτα, να ξαναχωρίζουν και να τρέχουν σε αεροδρόμια, σε ταινίες και σειρές όλων των ειδών από rom coms μέχρι βαριά δράματα, θρίλερ και μιούζικαλ. Οι σκηνές σεξ μεταξύ των πρωταγωνιστών ποικίλουν σε είδος: Μπορεί να είναι τρυφερές και γλυκανάλατες, χωρίς να δείχνουν τίποτα άλλο εκτός από γυμνές πλάτες και τσαλακωμένα σεντόνια αλλά μπορεί να αγγίζουν και τα όρια το soft πορνό, πράγμα που σημαίνει ότι σίγουρα δεν κάνει να τις δεις με την μαμά σου (για εσένα μιλάω, Bridgerton).

Τι συμβαίνει όμως πίσω από τις κάμερες, όταν δύο (ή και περισσότεροι) ηθοποιοί πρέπει να υποδυθούν ότι ζούνε μία στιγμή πάθους, ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουν τουλάχιστον άλλα δέκα άτομα στον χώρο, τα οποία τους βιντεοσκοπούν, τους ηχογραφούν, τους λένε πού να βάλουν τα χέρια και τα πόδια τους, ενώ οι ίδιοι είναι σχεδόν γυμνοί; Ιδού όσα μάθαμε:

Ο σκηνοθέτης καλεί χορογράφους για να βοηθήσουν με την σκηνή

Μια ερωτική συνεύρεση επί της οθόνης χρειάζεται πολλή μελέτη ώστε το αποτέλεσμα να φαίνεται αυθόρμητο, παθιασμένο και αισθητικά ωραίο (καμία σχέση δηλαδή με το κανονικό σεξ) και έτσι χρειάζονται ειδικοί που μπορούν να την ‘οργανώσουν, όπως η . νεοϋορκέζα χορογράφος Tricia Brouk, η οποία έχει κληθεί να κάνει ακριβώς αυτό, για πάρα πολλές κινηματογραφικές παραγωγές. Η μέθοδος που ακολουθεί είναι να προβάρει τις κινήσεις των ηθοποιών η ίδια μαζί με κάποιον άλλο χορευτή και στην συνέχεια παρουσιάζει τον “χορό” στον/στην σκηνοθέτη για να πάρει την τελική έγκριση. Αν εκείνος ή εκείνη δεν έχει καμία παρατήρηση, τον μαθαίνει στους πρωταγωνιστές ξεχωριστά. “Τίποτα δεν το αφήνουμε στην τύχη του”, υποστηρίζει, “πρέπει να σιγουρευτούμε πως κανένας από τους δύο ηθοποιούς δεν αισθάνεται άβολα. Πρέπει να νιώθουν ασφάλεια, αλλιώς δεν θα πετύχουμε ποτέ την σκηνή”.

Υπάρχει ο intimacy co-ordinator

Πρόκειται για ένα σχετικά νέο επάγγελμα στην βιομηχανία του Hollywood, το οποίο γεννήθηκε μαζί με το κίνημα #ΜeToo και τράβηξε την προσοχή μας όταν συζητήθηκε από τους πρωταγωνιστές του Bridgerton. Ουσιαστικά είναι ο άνθρωπος που έρχεται να διασφαλίσει ότι μία πιο ερωτική ή σεξουαλική σκηνή θα πραγματοποιηθεί όσο πιο σωστά γίνεται. Με το “σωστά”, εννοούμε ως προς τον ρεαλισμό. Ακόμα περισσότερο, όμως, εννοούμε με τέτοιον τρόπο, ώστε κανένας συμμετέχων ηθοποιός να μην αισθανθεί άσχημα, αμήχανα ή εκτεθειμένος. Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις εδώ.

Τα επίμαχα σημεία καλύπτονται

Ενώ πολλοί είναι οι ηθοποιοί που δεν έχουν πρόβλημα να κάνουν γύρισμα τελείως γυμνοί, οι περισσότερες παραγωγές πλέον το απαγορεύουν εντελώς, θέλοντας να αποφύγουν μελλοντικές μηνύσεις και να προστατεύσουν την ψυχική υγεία του κάθε συντελεστή.  Η ενδυματολόγος Sarah Basta δηλώνει πως πάντα κουβαλάει μαζί της το “cock-sock”, κάτι σαν ειδική θήκη για τον άνδρα ηθοποιό η οποία τυλίγει τα γενετικά του όργανα και έχει το χρώμα του δέρματος, ώστε να μην φαίνεται τίποτα στην κάμερα. “Πάντα με διπλό κόμπο!” επιβεβαιώνει η Sarah. Όσο για τις γυναίκες, υπάρχουν αντίστοιχα αυτοκόλλητα που τοποθετούνται σε όσα μέρη της ανατομίας τους πρέπει να καλυφθούν, κάτι σαν ταινία διπλής όψης. Η οποία σίγουρα πονάει ιδιαίτερα όταν πρέπει να αφαιρεθεί. Άουτς.

Το γύρισμα δεν σταματάει όταν η ηθοποιός έχει περίοδο

Φαντάσου να πρέπει να ξεγυμνωθείς μπροστά σε ολόκληρο συνεργείο και τον (συνήθως κούκλο) συμπρωταγωνιστή σου και να αιμοραγείς, ενώ η κοιλιά σου είναι πρησμένη και σου μυρίζει καρπούζι. Δεν υπάρχουν και πολλά που μπορούν να συμβούν για να σε βοηθήσουν καθώς η σκηνή πρέπει να τελειώσει χωρίς καθυστερήσεις αλλιώς η παραγωγή θα έχει επιπλοκές στο budget της. Τα αυτοκόλλητα στα επίμαχα σημεία μπορούν να αφαιρεθούν αν χρειαστεί να αλλάξεις ταμπόν αλλά προφανώς θα πονάνε ακόμα περισσότερο. Διπλό άουτς.

Κι όμως, υπάρχουν κασκαντέρ

Ειδικά όταν μια ερωτική σκηνή απαιτεί πολλές ώρες γυρίσματος, τα προγράμματα των μεγάλων ηθοποιών μπορεί να είναι απαγορευτικά. Έτσι καλούνται οι “σωσίες” τους για να τελειώσουν (αχέμ) την δουλειά και να διευκολύνουν τον σκηνοθέτη. Θυμάται κανείς τον Joey από τα Φιλαράκια που υπήρξε ο κασκαντέρ του πωπού του Al Pacino;

Nαι, θα υπάρξει ανύψωση

Γνωστοί ηθοποιοί του Hollywood έχουν δηλώσει πως η τακτική τους είναι να μιλήσουν στις συμπρωταγωνίστριές τους λίγο πριν ξεκινήσει το κρίσιμο γύρισμα και να ζητήσουν συγγνώμη για τυχόν ανεβάσματα που μπορεί να συμβούν κατά την διάρκεια της ερμηνείας. Έτσι, εάν συμβεί το κακό, η γυναίκα ξέρει πως είναι μόνο στα πλαίσια του ρόλου και μία σωματική αντίδραση που δεν μπορεί να ελεγχτεί εξολοκλήρου.

Το body spray είναι φίλος μας

Η εκπληκτική ηθοποιός Viola Davis είχε παλιότερα δηλώσει πως η μέθοδος του body painting είναι ο μόνος τρόπος να μην αισθάνεται άβολα όταν είχε να γυρίσει μια ερωτική σκηνή για την σειρά How To Get Away With Murder. Σύμφωνα με την makeup artist Brigette Myre Sharpe, το μακιγιάζ με σπρέι βοηθάει τους ηθοποιούς να αισθάνονται πως το σώμα τους δεν είναι τελείως εκτεθειμένο και, αντίθετα με την πούδρα, δεν έχει τόσο κίνδυνο να ξεβάψει στα σεντόνια, τα έπιπλα ή τον συμπρωταγωνιστή τους.

O ιδρώτας είναι ψεύτικος

“Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι να κάνουμε τους ηθοποιούς να φαίνονται ιδρωμένοι, αναλόγως με τις επιθυμίες του σκηνοθέτη” μας πληροφορεί ο makeup artist Rocio Jahanbakhsh. “Αν θέλει απλώς να γυαλίζουν λίγο στην κάμερα,  χρησιμοποιώ βαζελίνη στο πρόσωπο και baby oil ανακατεμένο με νερό για το σώμα”.

Οι τρίχες είναι και αυτές ψεύτικες

Στον κόσμο του Hollywood, όλοι αποτριχώνονται! Οι ενδυματολόγοι επομένως πρέπει να τοποθετούν ειδικές περούκες σε πολύ περίεργα σημεία πριν ξεκινήσει το γύρισμα.

Οι ηθοποιοί δεν επιτρέπεται να είναι γυμνοί αφού ο σκηνοθέτης φωνάξει “cut”

Kάποιος από το συνεργείο είναι έτοιμος να σκεπάσει τους ηθοποιούς με ρόμπα και παντόφλες μεταξύ λήψεων και οι ίδιοι φεύγουν αμέσως από τον χώρο για να ντυθούν όταν τελειώσει η σκηνή.

Υπάρχει ειδικό τμήμα που ασχολείται με τα ερωτικά παιχνίδια

Ο Tom Cahill, υπεύθυνος για τα props  που θα χρειαστούν σε κάθε γύρισμα πληροφορεί πως η επιλογή των κατάλληλων ερωτικών παιχνιδιών για μια σκηνή είναι μεγάλη διαδικασία και εξαρτάται από το είδος κοινού που θα δει την ταινία ή σειρά. “Κάποια στιγμή έπρεπε να καλύψω μία σκηνή για ένα bachelorette party σε κωμική σειρά. Τα σενάριο έλεγε πως τα κορίτσια κάνουν δώρα η μία στην άλλη δονητές και διάφορα άλλα sex toys. Πρέπει να κοίταξα παραπάνω από 200 αντικείμενα μέχρι να βρούμε αυτά που δεν είχαν πολύ προσβλητικό σχήμα και δεν θα σόκαραν τους θεατές”.

 

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!