Το 2020 ήταν γενικά μία δύσκολη χρονιά σε πολλά επίπεδα. Ένα από αυτά ήταν και η αγορά, αλλά και η συγκεκριμένα η μόδα. Με τα lockdowns να μάς κλείνουν μέσα, αφήσαμε πίσω τις αγορές προϊόντων μόδας, μιας και φαντάζουν κάπως άσκοπα, όταν κανείς δεν πρόκειται να μάς δει. Κι ενώ οι μετοχές της μόδας γενικά πέφτουν, κάποια μεμονωμένα προϊόντα κατάφεραν να ανέβουν. Άλλα στις πωλήσεις και άλλα στη δημοτικότητα. Ανάμεσά τους βρίσκουμε κυρίως ρούχα άνετα, ιδανικά για το σπίτι, αλλά και κομμάτια που, εκτός από στιλ, φέρουν και κάποιο μήνυμα.  

Η τσάντα Telfar 

Ο Telfar Clemens ξεκίνησε να φτιάχνει τις vegan τσάντες του το 2014 και άρχισαν να ξεπουλάνε. Τον περασμένο Ιούλιο αποφάσισε να τις ξανακυκλοφορήσει, μόνο και μόνο για να γίνουν sold out κυριολεκτικά μέσα σε δευτερόλεπτα από την ανακοίνωση. Αμέσως μετά, οι αναζητήσεις για την Telfar φαίνεται ότι ανέβηκαν κατά 163%, σύμφωνα με το Lyst. Αιτία; Μάλλον το σλόγκαν της εταιρίας, που ταιριάζει αρκετά με αυτό που κυκλοφόρησε για τα μέτρα κατά του κορωνοϊού: “όχι για εσένα-για όλους μας”.  

Το κολιέ “Vote” της ByChari 

Στις ΗΠΑ το 2020 τρία ήταν τα βασικά ζητήματα. Η πανδημία, το Black Lives Matter και οι εκλογές. Για τις τελευταίες, το κυριότερο ίσως μήνυμα που προωθήθηκε ήταν όλοι να ψηφίσουν και ότι κάθε ψήφος μετράει. Η Michelle Obama στήριξε αυτό το μήνυμα, φορώντας ένα χρυσό κολιέ της ByChari που έγραφε “Vote” στο Εθνικό Συνέδριο των Δημοκρατικών. Μετά όλοι το ήθελαν.  

Το Nap Dress της Hill House Home 

Το Nap Dress ή “Φόρεμα Υπνάκου” προστέθηκε στα προϊόντα της Hill House Home (που πουλάει σεντόνια, πετσέτες και πιτζάμες) το 2019. Δεν είναι νυχτικό, αλλά ένα φόρεμα, το οποίο είναι αρκετά άνετο ώστε να ρίχνεις έναν υπνάκο ή απλά να τριγυρνάς στο σπίτι. Καταλαβαίνεις, λοιπόν, γιατί έγινε μία από τις μεγαλύτερες τάσεις του Instagram μέσα στην πανδημία. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τον περασμένο Οκτώβριο η εταιρεία έβγαλε μέσα σε μερικές ώρες 1 εκατομμύριο δολάρια. Αυτό μόνο από την πώληση του φορέματος, που η φτηνότερη εκδοχή του έχει τιμή 125 δολάρια.  

Οι φόρμες της Entireworld 

Τόσο τα φούτερ, όσο και τα παντελόνια της εταιρείας είναι αρκετά απλά ως προς την γραμμή τους. Κυρίως ξεχωρίζουν για τα χρώματά τους, που μάς θυμίζουν ζαχαρωτά. Μόνο με αυτό, με κάποιον τρόπο η Entireworld κατάφερε να γίνει το πρώτο success story της μόδας μέσα στην καραντίνα. Τον Απρίλιο, όταν οι περισσότεροι δεν είχαν προσαρμοστεί ακόμα στην καραντίνα και μπορεί να μην είχαν και καθόλου πωλήσεις, η Entireworld είχε την πιο κερδοφόρα μέρα στην ιστορία της.  

Το print με τα μισοφέγγαρα της Marine Serre 

Μιλάμε για το πιο δημοφιλές σχέδιο του 2020. Σύμφωνα με το Lyst, οι αναζητήσεις για αυτό αυξήθηκαν κατά 426% μέσα σε δύο 24ωρα. Και δεν μάς κάνει εντύπωση. Γιατί; Διότι αυτά τα δύο 24ωρα ακολούθησαν την κυκλοφορία της ταινίας Black Is King της Beyonce, όπου την είδαμε να φοράει μία εφαρμοστή ολόσωμη φόρμα με το print 

Οι μάσκες “Vote” της Resistance by Design 

Αν ακολουθείς στο Instagram κάποιον διάσημο που μένει στις ΗΠΑ, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχεις δει αυτή τη μάσκα. Είναι ακόμα ένα από τα προϊόντα του 2020, που δημιουργήθηκαν και αγοράστηκαν με βασικό σκοπό οι Αμερικανοί να πάνε να ψηφίσουν. Οι πωλήσεις ακούμπησαν τις 10.000 από το ξεκίνημα των φετινών εκλογών της χώρας. 

Τα σανδάλια Arizona της Birkenstock 

Τα κλασικά πλέον σανδάλια της γερμανικής εταιρείας φοριούνται από fashion influencers εδώ και περίπου μία δεκαετία. Το 2020, όμως, πέρασαν και στον μέσο άνθρωπο, που απλά ήθελε ένα από τα πιο άνετα παπούτσια που κυκλοφορούν στην αγορά. Τι κι αν κάποιοι τα θεωρούν από τα πιο άσχημα; Σύμφωνα με το Lyst, ήταν το δεύτερο πιο περιζήτητο αντικείμενο της χρονιάς. 

Βάρη Bala 

Τα lockdown και το πρότερο κλείσιμο των γυμναστηρίων είχαν ως αποτέλεσμα μία μεγάλη μερίδα κόσμου να ξεκινήσει να γυμνάζεται από το σπίτι. Πολλοί στράφηκαν σε αυτά τα βάρη. Τι διαφορετικό έχουν από τα υπόλοιπα; Η κατασκευή τους είναι τέτοια, ώστε να μπαίνει σε καρπούς και αστραγάλους, χωρίς να περιορίζουν την κίνηση, αλλά και χωρίς να απευθύνονται αποκλειστικά σε ανθρώπους με συγκεκριμένα κιλά. Εκτός αυτού, βγαίνουν σε αρκετά χρώματα ώστε να τα συνδυάσουμε και με τα ρούχα μας.  

Η ημιδιαφανής φόρμα του Mugler 

Με τις τιμές εδώ να είναι πιο ανεβασμένες, δεν μιλάμε για ένα προϊόν που όλοι αγοράσαμε το 2020, αλλά για ένα που όλοι αναζητήσαμε. Η πιο χαρακτηριστική στιγμή ίσως είναι όταν η Beyonce τη φόρεσε για ένα από τα εξώφυλλά της στη Βρετανική Vogue. Υπάρχει λόγος που ξεχώρισε. Η δημιουργία της διήρκησε τρία χρόνια, η κάθε μία απαιτεί 100 ώρες ραψίματος και 64 κομμάτια υφάσματος. Λειτουργεί ως lingerieshapewear και αθλητικό ρούχο και εφαρμόζει τέλεια σε πέντε διαφορετικά νούμερα.  

Οι γαλότσες της Bottega Veneta 

Με μία πρώτη ματιά, δεν μπορούμε παρά να πούμε αυτά τα παπούτσια “άσχημα”, “άκομψα”, “αντιαισθητικά”. Ωστόσο, κατάφεραν να γίνουν το πιο δημοφιλές παπούτσι στο Instagram. Γιατί; Κατ’ αρχάς, είναι τρομερά πρακτικά, αφού είναι αδιάβροχα και σχεδόν 100% άφθαρτα. Νομίζουμε, όμως, ότι μάλλον φταίει ότι η πανδημία μάς έβαλε σε mode “δεν με νοιάζει, βρίσκω αστείο και κάπως χαριτωμένο αυτό το παπούτσι και θα το αγοράσω”. 

Η σειρά “More Joy” του Christopher Kane 

Θήκες κινητού, καρφίτσες, σεντόνια, μάσκες, αξεσουάρ sex και εσώρουχα ήταν κάποια από τα προϊόντα του Christopher Kane με το μήνυμα “More Joy”. Σε μία χρονιά, που τα πάντα μοιάζουν τουλάχιστον μουντά και ανιαρά, αντικείμενα που ζητάνε περισσότερη χαρά φαίνεται ότι ήταν ό,τι χρειαζόμασταν. Στην επιτυχία, βέβαια, της σειράς συνέβαλε και το γεγονός ότι η μάσκα της ήταν η πρώτη από αντιικό ύφασμα, που κυκλοφόρησε από εταιρεία μόδας. 

Η πολύχρωμη πλεχτή ζακέτα του JW Anderson 

Ίσως να την ξέρεις ως την πολύχρωμα πλεχτή ζακέτα του Harry Styles. Ο τραγουδιστής είναι σίγουρα ένα από τα πιο στιλάτα πρόσωπα του 2020, ενώ το Lyst τον κατέταξε πρώτο στη λίστα με τους διάσημους με επιρροή. Η επιρροή αυτή επιβεβαιώθηκε, όταν ο Styles έβαλε την ζακέτα σε μία πρόβα για το Today Show και όλοι άρχισαν να την ψάχνουν. Βέβαια, το κόστος είναι στα 1.479 δολάρια, οπότε για πολλούς ήταν άπιαστο όνειρο. Έτσι, ξεκίνησε μία άλλη τάση, με TikTokers να πλέκουν μόνοι τους τη ζακέτα. Η εταιρεία όχι μόνο δεν ενοχλήθηκε, αλλά ανέβασε και ένα tutorial, για να δείξει πώς ακριβώς φτιάχτηκε.  

Τα Air Jordans της Dior Men 

Το The Last Dance βγήκε φέτος στο Netflix και παρακολούθησε την τελευταία σεζόν του Michael Jordan στους Chicago Bulls. Αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες φετινές επιτυχίες της πλατφόρμας και επηρέασε κι άλλες πωλήσεις. Ανάμεσά τους, αυτές των Air Jordans, των sneakers που προέκυψαν από τη συνεργασία της Dior Men με τη Nike. Βέβαια, τα παπούτσια κοστίζουν 8 χιλιάδες δολάρια και πολλοί κατευθύνθηκαν και στα κλασικά Air Jordans της Nike.  

Η ασπίδα προσώπου του Louis Vuitton 

Μπορεί αρκετοί επιστήμονες να υποστηρίζουν ότι οι ασπίδες προσώπου δεν μάς προστατεύουν τόσο όσο οι μάσκες, αλλά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε το συγκεκριμένο κομμάτι ως ένα κομβικό σημείο. Όταν ένας οίκος, όπως o Louis Vuitton αποφασίζει να προσθέσει στα luxury προϊόντα του μία ασπίδα προσώπου των χιλίων δολαρίων, καταλαβαίνουμε πόσο άλλαξε ο κόσμος, ακόμα και η μόδα, μέσα στον κορωνοϊό.  

Chuck Taylor All-Stars της Converse 

Το κλασικό παπούτσι της Converse κατάφερε να γίνει θέμα συζήτησης χάρη στην Kamala Harris. Η νέα αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, ακόμα και προεκλογικά, έσπασε έναν άγραφο κανόνα του dress code της πολιτικής. Τον κανόνα που θέλει τις γυναίκες πολιτικούς να φοράνε πάντα τακούνια, ειδικά στις πολιτικές εμφανίσεις τους. Η Harris προτίμησε sneakers, τα πιο άνετα παπούτσια. Μία εντελώς ταιριαστή επιλογή για να ταυτιστεί η πλειοψηφία των γυναικών όχι μόνο στην περίοδο της πανδημίας, αλλά και γενικά.  

Το ρετρό puffer μπουφάν της North Face 

Λόγω lockdown, δεν έχουμε βγει αρκετά αυτόν τον χειμώνα. Χάρη, όμως, σε πολλές διάσημες και κυρίως σε μοντέλα, όπως η Bella Hadid και η Hailey Bieber, μπορούμε να κάνουμε μία μαντεψιά για το μπουφάν που κέρδισε το 2020 στην εκπνοή του. Το puffer της North Face φαίνεται ότι θα είναι παντού. Πώς τα κατάφερε; Κατ’ αρχάς, εξυπηρετεί πλήρως τον πρακτικό του σκοπό να μάς προστατεύσει από το κρύο. Και η πρακτικότητα ήταν στα βασικά μας αιτήματα το 2020. Εκτός αυτού, μάς πηγαίνει πίσω στα 90s και μάς ξυπνά την νοσταλγία για την προ πανδημίας εποχή.  

Η κασμιρένια ζακέτα και το σουτιέν της Khaite 

Η Katie Holmes φόρεσε τα ανοιχτά καφέ κομμάτια και τα έκανε διάσημα. Και με τη σειρά τους, αυτά την ανέδειξαν σε ένα από τα style icons του 2020. Οι περισσότεροι έχουν αγοράσει κάποια απομίμηση του σετ. Όχι μόνο γιατί κοστίζει 2 χιλιάδες δολάρια, αλλά και γιατί γίνεται συνεχώς sold out. Εκτός από τη Holmes, στο ανέβασμα της δημοτικότητάς του βοήθησε και το γεγονός ότι θεωρήθηκε μία από τις πιο κομψές εκδοχές χαλαρών outfits για μέσα στο σπίτι. 

Με στοιχεία από τη vogue.com. 

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!