◾️Από τα πρώτα χρόνια της ταύτισης του ελληνικού τραγουδιού με την τηλεόραση, οι κυνηγοί ταλέντων επικεντρώθηκαν στην θεωρία του “πακέτου”. Ήταν απολύτως σίγουροι ότι για να κάνει κάποιος/α καριέρα στο τραγούδι καλό θα ήταν να διαθέτει φωνή, την οποία όμως απαραίτητα θα πρέπει να αμπαλάρει σε ένα λυγερόκορμο κορμί που θα το φροντίζουν μακιγιέρ, κομμωτές και στυλίστες. Προϊόντος του χρόνου, το περιεχόμενο του “πακέτου” έγειρε ανησυχητικά υπέρ της εμφάνισης και έτσι δημιουργήθηκε μια μεγάλη αλυσίδα καλλιτεχνών που διέθεταν ωραία δόντια, θαυμάσιες μπότες κι αισθησιακή κίνηση των γοφών, αλλά όταν ερχόταν η στιγμή να ανοίξουν το στόμα τους “δεν τα ‘λεγαν”, παρά τις ραγδαίες, σχεδόν θαυματουργές, εξελίξεις της τεχνολογίας.
Αυτή η στρεβλή και εντελώς μονόπαντη αντιμετώπιση του τραγουδιού, αποθεώνεται στο House of Fame. Οι παραγωγοί προφανώς έκανε το κάστινγκ στα διαλείμματα του Big Brother, κοίταξαν φάτσες και πιθανότητες ανάπτυξης των συγκρούσεων που τροφοδοτούν τα ριάλιτι, αλλά αδιαφόρησαν εντελώς για την πρώτη ύλη, δηλαδή την φωνή. Έτσι, κάθε Παρασκευή βράδυ, τα σαλόνια όσων παρακολουθούν το σόου, γεμίζουν με απίστευτες παραφωνίες που, παρά τα μαθήματα, τις οδηγίες και τα ψυχολογικά πουσαρίσματα, φέρνουν στο μυαλό την τελευταία σελίδα των περιπετειών του Αστερίξ. Εκει όπου ο Κακοφωνίξ είναι φιμωμένος για να μην ενοχλεί.
◾️Η πρωτοτυπία του House of Fame είναι ότι ακόμη και το βασικό κομμάτι του πακέτου, δηλαδή η εμφάνιση, δεινοπαθεί. Ο συμπαθέστατος καλλιτέχνης Αλ Γκίκα που έχει αναλάβει το στάιλινγκ των παικτών, προσπαθεί να τους φορέσει τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι γιατί “αυτό αποτελεί τάση, το έκανε και Lady Gaga”, να τους στριμώξει σε άβολα ρούχα, να τους παρουσιάσει με γυαλιστερές αλουμινοχαρτί μπιτζάμες τη στιγμή που έχουν ανέβει στην πίστα για να τραγουδήσουν βαριά λαϊκά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη μπορείς να παρακολουθήσεις το σόου ούτε με κλειστή την φωνή και έτσι οι τηλεθεατές περιορίζονται δραματικά στους συγγενείς και φίλους των παικτών οι οποίοι βλέπουν τους δικούς τους ανθρώπους να ταλαιπωρούνται πιο πολύ κι από τον Κοψιδά.
◾️Το ελληνικό ρεπερτόριο το οποίο καλούνται να υπηρετήσουν οι υποψήφιοι τραγουδιστές βασίζεται στην σκαλέτα των εκπομπών που παρουσίαζε ο Μάκης Πουνέντης όταν συνδεόταν με το “Βαρελάδικο”. Πόσες φορές μπορεί να αντέξει ο τηλεθεατής την διαγωνιζόμενη που κλείνει το μάτι και δείχνει με το δάχτυλο καθώς τραγουδάει «του Αγοριού Απέναντι», στις πόσες επαναλήψεις καίγεται το “Ποια Θυσία”, γιατί θεωρείται μοντέρνα νότα η “Αντίστροφη  Μέτρηση” που έγραψε ο Καρβέλας όταν παρουσιαζόταν φαντάρος, πότε θα θα σταματήσει να χρησιμοποιείται το άλλοθι της ποιότητας όταν προηγουμένως έχει δολοφονηθεί το “Έφυγες Νωρίς”;
◾️Επίκουρος καθηγήτρια της Ακαδημίας αυτή την εβδομάδα ήταν η Άντζελα Δημητρίου. Ζήτησε από την μαθήτρια της να μην εκδηλώνει τον ενθουσιασμό της φωνάζοντας δυνατά “δεν το πιστεύω, η λαίδη”, “είσαι θεά”, “σε λατρεύω” κ.α, και να ελέγξει τις φωνητικές τις χορδές τραβώντας τον ποπό της προς τα μέσα. Αν δεν υπήρχε η Ακαδημία, τέτοια μαθήματα ζωής θα τα σκέπαζε η λήθη.
◾️Στις μπάνκες με ηχητικά που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, υπάρχουν εκατοντάδες, ίσως χιλιάδες μαγνητοσκοπημένα χειροκροτήματα. Προσφέρονται εντελώς δωρεάν, επομένως μπορεί να τα αναζητήσει και η παραγωγή του House of Fame και έτσι να μη βγαίνουν τα ίδια ακριβώς παλαμάκια, σφυρίγματα και ενθουσιασμός όταν κάποιος διαγωνιζόμενος τελειώσει το τραγούδι του σε ένα άδειο στούντιο.
◾️Πως ξεπερνούν κριτές και παρουσιάστρια το μεγάλο έλλειμμα σε φωνές; Ο Πλούταρχος πάντα θα βρει κάτι καλό. Συνήθως είναι η ψυχή της τραγουδίστριας/ή. Ο ίδιος αποδίδει τις παραφωνίες στο άγχος. Στην πρώτη εκπομπή έφταιγε το άγχος της πρώτης εκπομπής, στη δεύτερη εκπομπή το άγχος της δεύτερης εκπομπής, στην τρίτη το άγχος της τρίτης. Στην πιο δύσκολη θέση βρίσκεται η παρουσιάστρια Ελένη Φουρέιρα, η οποία πρέπει να πει την πρώτη κουβέντα μόλις τελειώσει η ταλαιπωρία του τραγουδιού. Συνήθως κριτικάρει τα σκηνικά, ενώ στο τελευταίο επεισόδιο προχώρησε και στην κριτική των μαλλιών. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στα επόμενα επεισόδια θα επεκταθεί στα χείλη, τα νύχια κλπ.

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!