Έχουν περάσει σχεδόν 90 χρόνια από τότε που ο George Remi έβαλε την υπογραφή Hergé κάτω από το σκίτσο ενός νεαρού Γάλλου με υψωμένο τσουλούφι και αστείο γκολφ παντελόνι. Ο Τεν Τεν έγινε ένα από τα σύμβολα της εποχής, ενώ ο δημιουργός του, θεμελιώνοντας την σχολή της “καθαρής γραμμής”, αποτελεί ακόμα και σήμερα πρότυπο σκηνοθεσίας και λεπτομερειακής απεικόνισης του περιβάλλοντος. Στις περισσότερες περιπέτειες του “δαιμόνιου ρεπόρτερ” κάνουν την εμφάνισή τους εκπληκτικά αυτοκίνητα, τα οποία συλλέξαμε και παρουσιάζουμε σε μία πρωτότυπη χάρτινη έκθεση.
Ο Τεν Τεν στη χώρα των Σοβιέτ

Βρισκόμαστε στο 1929 και ένας σχεδόν αγνώριστος Τεν Τεν έχει ταξιδέψει ψηλά, στης Ρωσίας τα χιόνια και ταλαιπωρείται από κάτι άγαρμπους μουστακαλήδες, οι οποίοι μισούν με φανατισμό οτιδήποτε δυτικό, ακόμη κι αν πρόκειται για ένα σκυλί που ακούει το αστικό όνομα Μιλού. Ο ατρόμητος ρεπόρτερ δεν ανέχεται την αδικία, έρχεται αντιμέτωπος με ένα ολόκληρο καθεστώς και τη στιγμή που τα σοβιετικής κοπής αεροπλάνα τον κυνηγούν, καταφέρνει να ξεφύγει με τη βοήθεια ενός -φυσικά- καπιταλιστικού αυτοκινήτου. Μιας Mercedes που όμως ο Hergé δεν σχεδιάζει με λεπτομέρειες. Στις επόμενες περιπέτειες είναι πιο προσεκτικός.
Τα πούρα του Φαραώ

Άδειες σαρκοφάγοι, εμπόριο όπλων και ναρκωτικών, μυστικές οργανώσεις, κρυμμένοι θησαυροί. Το μόνο που λείπει για να συμπληρωθεί το σκηνικό της καταστροφής είναι ένας Έλληνας και παρακαλώ ας υποδεχτούμε τον συμπατριώτη μας κ. Ρασταπόπουλο, που κάνει την πρώτη του εμφάνιση ως διευθυντής της κινηματογραφικής εταιρείας “Cosmos Picture”. Τα “πούρα του Φαραώ” δεν αποτελούν μόνο τη δική του πρεμιέρα. Ντυμένοι με φέσια και κελεμπίες εμφανίζονται και οι διάσημοι ντέντεκτιβ Ντιπόν και Ντυπόν, που από παρεξήγηση καταδιώκουν τον Τεν Τεν και τον αναγκάζουν να πάρει τους δρόμους οδηγώντας ένα κομψότατο δημιούργημα του Έτορε Μπουγκάτι, μία κατακόκκινη Bugatti που φυσικά τον βγάζει από τα δύσκολα.
Το σκήπτρο του Οττοκάρ

Βρισκόμαστε στο 1939. Το σκηνικό έχει ξεκαθαρίσει, πάμε για πόλεμο και οι Γερμανοί θα βρίσκονται στο αντίπαλο στρατόπεδο. Ο Hergé όμως θέλει να κρατήσει τις αποστάσεις του γι’ αυτό δημιουργεί μια φανταστική χώρα, την Συλδαβία, που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της ναζιστικής Γερμανίας. Οι κακότροποι πράκτορες της για να μη δώσουν στόχο κυκλοφορούν βρίζοντας με ένα κίτρινο Opel Olympia, δίνοντας ιδέες τους σημερινούς ταξιτζήδες, ενώ πίσω ακολουθεί ο Τεν Τεν πάνω σε μία φοβερή μηχανή, που δεν αποκαλύπτουμε την μάρκα της γιατί θα ακολουθήσει άρθρο και για τις μοτοσικλέτες.
Το μαύρο νησί

“Οδηγήθηκαν στην αγγλική αστυνομία η παραχαράκτες που θα έστελναν κάλπικες λίρες στους συνενόχους τους στο εξωτερικό. Τους συνέλαβε ο διάσημος ρεπόρτερ Τεν Τεν”. Πριν φτάσουμε σε αυτά τα πρωτοσέλιδα, o νεαρός δεν πέρασε και λίγα. Βρισκόμαστε δυο χρόνια πριν από την έκρηξη του πολέμου και ο Hergé, κάνοντας ελαφρώς κακή εκτίμηση των μελλοντικών στρατοπέδων, βάζει ένα Γερμανό, τον δόκτορα Μίλερ, να συνεργάζεται με ένα Ρώσο, τον Ιβάν, με σκοπό να διοχετεύσουν εκατομμύρια πλαστών χαρτονομισμάτων στην αγγλική αγορά. Μόλις αντιλήφθηκαν ότι ο Τεν Τεν μπορεί να χαλάσει τη δουλειά, άρχισαν να καταδιώκουν το ταξί του, ένα Ford Zephyr ΜΚ3, με μία καταπληκτική Jag ΜΚ 10 και φυσικά κέρδισαν οι κακοί με το καλό αυτοκίνητο. Δεν υπολόγισαν όμως τη χαρακτηριστική αλληλοβοήθεια των συμμάχων και έτσι ένα αυτόχθον ζεύγος Βρετανών προσφέρει με ευχαρίστηση το Triumph Herald στο κυνήγι των παρανόμων. Για να μην έχετε αγωνία, στο τέλος κερδίσαμε.
Υπόθεση Κάλκιουλους

1956, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μπαίνει δυναμικά στην παγκόσμια αγορά και ο εθνικόφρων Hergé βάζει τους Ντιπόν και Ντυπόν να ταλαιπωρούν μία Citroen 2CV που όμως αποδεικνύεται ανθεκτικότατη. Στην ίδια περιπέτεια εμφανίζεται και ένα Simca Aronde που όμως αποτελεί εύκολη λεία προσπέρασης για ένα ταξί Citroen Traction Avant . Από τότε και για πολλά χρόνια ο Hergé ανέλαβε την θέση του διαφημιστή της εταιρείας, η οποία μάλιστα στο τέλος του 70 εξέδωσε σχετικό άλμπουμ του δημιουργού.
Ο Τεν Τεν και οι Πικάρος

Πρόκειται για ιστορική στιγμή. Αυτή θα είναι η τελευταία ολοκληρωμένη ολοκληρωμένη ιστορία που θα έβγαινε από το πενάκι του Hergé και ο ήρωας, μετά από 47 χρόνια πετούσε τα γκολφ παντελόνια για να φορέσει τζιν. Η περιπέτεια θεωρείται και η πιο σοφή του δημιουργού. Αρχίζει με ένα πλάνο νοτιοαμερικάνικης φτωχογειτονιάς όπου κυριαρχεί η επιγραφή “Ζήτω ο Ταπιόκα” και μετά από επαναστάσεις, εκτελέσεις, μάχες και συλλήψεις, καταλήγει στην ίδια φτωχογειτονιά. Τα πρόσωπα εξακολουθούν να είναι ταλαιπωρημένα και το μόνο που έχει αλλάξει είναι η πινακίδα. Τώρα γράφει “Ζήτω ο Αλκαζάρ”. Στο μεταξύ, έχουμε προλάβει να δούμε μια καλογυαλισμένη λιμουζίνα που αποτελεί συνδυασμό Mercedes-Benz 600 και Zii 117 Limousine που, για την ιστορία, χρησιμοποιούσε και ο σύντροφος Μπρέζνιεφ.
