Ευρέως, το κλάμα αντιμετωπίζεται ως κάτι εξαιρετικά αρνητικό. Κυρίως γιατί, με την εξαίρεση της συγκίνησης, συνήθως προκύπτει από κάποιο αρνητικό γεγονός ή/και συναίσθημα. Σκέψου, όμως, πόσες φορές αφότου έκλαψες, μετά ένιωθες καλύτερα. Στην πραγματικότητα, το κλάμα στις περισσότερες περιπτώσεις καταλήγει να μάς κάνει καλό. Αρκεί να μην ξεπερνάμε τα κανονικά, υγιή του όρια. 

Πόσο κλάμα είναι υγιές; 

Πρακτικά, δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος αριθμός που μπορούμε να σου δώσουμε. Δεν υπάρχει έρευνα να έχει ορίσει μέρες ή ml δακρύων, που θεωρούνται υγιή. Γνωρίζουμε, ωστόσο, τον μέσο όρο, που κλαίνε άντρες και γυναίκες. Ό,τι είναι εκτός αυτού μπορούμε να το υποπτευθούμε ως προβληματικό. 

Συγκεκριμένα, οι άντρες υπολογίζεται ότι κλαίνε 5 με 17 φορές τον χρόνο και οι γυναίκες 30 με 64. Αυτό στο περίπου μεταφράζεται ότι οι πρώτοι κλαίνε μία φορά τον μήνα ή μήνα παρά μήνα και οι δεύτερες πολλές φορές τον μήνα. Φυσικά, σε αυτό παίζουν ρόλο σε μεγάλο βαθμό οι κοινωνικές νόρμες, που έχουν επιβληθεί στους άντρες. Γι’ αυτό και είναι πιο ασφαλές να πάρουμε αυτούς ως μίνιμουμ και τις γυναίκες ως μάξιμουμ. Αν βρίσκεσαι, λοιπόν, μεταξύ αυτών των αριθμών, θεωρητικά κλαις σε υγιή επίπεδα. Αν, όμως, βρίσκεσαι κάτω από το μίνιμουμ ή πάνω από το μάξιμουμ, κάτι μπορεί να μην πηγαίνει καλά. 

Nice work, Pixar. You got us like: | Crying gif, Disney gif, Funny gif

Και στις δύο περιπτώσεις, το πρώτο που είναι καλό να κάνεις είναι να το συζητήσεις με έναν ψυχολόγο ή έναν ψυχίατρο. Αν αυτοί δεν βρουν κάτι, μπορείς να επισκεφτείς και έναν νευρολόγο. Τραυματισμοί και εγκεφαλικές διαταραχές είναι πιθανόν να έχουν οδηγήσει σε έλλειψη ελέγχου των δακρύων σου. 

Πώς το κλάμα βοηθάει την ψυχική υγεία; 

Όταν αισθάνεσαι το όποιο έντονο συναίσθημα, αλλά αποφασίζεις να καταπιέσεις τα δάκρυα σου, μόνο κακό σου κάνεις. Έρευνα του Πανεπιστημίου Nagoya έδειξε ότι η καταπίεση του κλάματος μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση ψυχικών ασθενειών, αλλά και σωματικών. Αντιθέτως, μελέτη του Frontiers in Psychology έχει δείξει ότι το κλάμα έχει μία καθαρτική επίδραση στην ψυχολογία μας και μάς βοηθάει να νιώσουμε ανακούφιση. Συγκεκριμένα, ότι μπορεί να μειώσει την ένταση ή ένα αρνητικό συναίσθημα, άσχετα με το αν η αιτία τους συνεχίζει να υφίσταται ή όχι. Επιπλέον, μετά το κλάμα, θα έχεις πιο καθαρό μυαλό να σκεφτείς και θα έχεις αρχίσει να επεξεργάζεσαι καλύτερα τα συναισθήματά σου.

Why Crying Is Actually Good For You | Girlfriend

Πώς το κλάμα βοηθάει τη σωματική υγεία; 

Αρχικά, να σου πούμε ότι τα δάκρυα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Η μία είναι τα δάκρυα, που υπάρχουν σχεδόν συνεχόμενα στα μάτια μας και τα διατηρούν σε καλή κατάσταση, τα καθαρίζουν και διώχνουν τα βακτήρια. Η άλλη είναι εκείνα, που εμφανίζονται ως αντίδραση σε εξωγενείς παράγοντες, όπως ο καπνός και η σκόνη, και ουσιαστικά απομακρύνουν τον ερεθιστικό παράγοντα. 

Το τρίτο είδος δακρύων είναι ουσιαστικά τα συναισθηματικά. Αυτά ξεχωρίζουν, σε σχέση με τα προηγούμενα, μιας και περιέχουν πρωτεΐνες και ορμόνες, που οι άλλες δύο κατηγορίες δεν έχουν. Αυτές οι ουσίες έχουν την ικανότητα να χαλαρώνουν τα μάτια μας και να τα καταπραΰνουν, επαναφέροντάς τα στην αρχική τους κατάσταση. Επιπλέον, όλα τα δάκρυα ενυδατώνουν τα μάτια μας, οπότε βελτιώνουν την όρασή μας, σκοτώνουν τα βακτήρια, απομακρύνουν ερεθιστικούς παράγοντες και περιέχουν λυσοζύμη, η οποία καταπολεμά τις μολύνσεις. Με άλλα λόγια: Μη φοβάσαι να κλάψεις!

Crying/Tears GIF by Reactions | Gfycat