Μπορεί τα μακριά μαλλιά να μην είναι για όλους. Το οποίο είναι πολύ λογικό, γούστα είναι αυτά. Άλλωστε πόσο βαρετό θα ήταν να είμαστε όλοι ίδιοι. Ωστόσο για αυτούς που τους αρέσουν τα μακριά μαλλιά, και που θα ήθελαν να τα έχουν, πολλές φορές το να τα αποκτήσουν φαντάζει άθλος. Σαν ένα αίνιγμα που δεν μπορούν με τίποτα να λύσουν. Και σε αυτό το “πρόβλημα” (σας εύχομαι αυτά να είναι τα προβλήματά σας) αρμόζει η παρακάτω γραφική πλην δε σωστή απάντηση. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Κοινώς, πρέπει να ξέρεις ακριβώς τι να κάνεις. Σε ένα άλλο άρθρο σας είπαμε τα βασικά τιπς για το πως θα φροντίσεις τα μαλλιά σου ώστε να είναι υγιή και να μακρύνουν γρηγορότερα, δηλαδή τους εξωγενείς παράγοντες. Όλα όμως ξεκινούν από μέσα, οπότε στο σημερινό άρθρο σου έχουμε συγκεντρώσει τις σημαντικότερες τροφές, αυτές που θα κάνουν τα μαλλιά σου να λάμψουν από μέσα προς τα έξω και να να μακρύνουν χωρίς καν να το καταλάβεις. Έξτρα τιπ, μαζί με τα παρακάτω. Νερό, νερό, νερό. Ιδού!

Αυγά ή Φασόλια Σόγιας (για τους vegan)

Egg Carton on Yellow Background

Νούμερο ένα παράγοντας για την καλή υγεία των μαλλιών μας, που θα τα κάνει στην συνέχεια να μακρύνουν γρηγορότερα, είναι η επαρκής πρόσληψη πρωτεϊνης, αφού οι θύλακες των τριχών μας στο τριχωτό της κεφαλής είναι φτιαγμένοι από αυτή. Ένα ακόμα συστατικό το οποίο τονώνει ίσως όσο τίποτα άλλο την τρίχα, είναι η βιοτίνη. Τα αυγά έχουν πολύ μεγάλη συγκέντρωση και στα δυο αυτά θρεπτικά συστατικά, επομένως είναι η ιδανική τροφή για την ταχεία ανάπτυξη των μαλλιών σου. Για όποιον από την άλλη είναι vegan και δεν μπορεί να φάει αυγά, την ίδια ανάγκη σε ό,τι αφορά την πρωτεϊνη μπορούν να καλύψουν τα φασόλια σόγιας τα οποία έχουν την μεγαλύτερη συγκεντρωση ανάμεσα στις τροφές φυτικής προέλευσης.


 

Σπανάκι

Green Leaves in Brown Wooden Bowl

Άλλο ένα ιχνοστοιχείο που είναι συνδεδεμένο με την καλή υγεία των μαλλιών είναι ο σίδηρος. Για την ακρίβεια, η τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την τριχόπτωση, και έτσι καταλαβαίνουμε πόσο απαραίτητο είναι αυτό το μέταλλο για τα μαλλιά μας. Το σπανάκι είναι μια εξαιρετικά πλούσια πηγή σιδήρου, ενώ παράλληλα περιέχει βιταμίνη Α, C αλλά και φυλλικό οξύ σε υψηλά επίπεδα, όλα εκ των οποίων έχει αποδειχθεί πως συμβάλλουν σημαντικά στην υγεία των μαλλιών μας. Κοινώς, το σπανάκι είναι ο σούπερμαν των μαλλιών σου.


Μούρα

Photo Of Raspberries And Blackberry On Pink Background

Όλα τα μούρα έχουν πολύ ψηλή συγκέντρωση σε βιταμίνη C, η οποία με την σειρά της έχει εξαιρετική αντιοξειδωτική δράση. Γιατί μας ενδιαφέρει αυτό; Βασικός εχθρός των μαλλιών και πιθανή αιτία για τριχόπτωση είναι η ελεύθερες ρίζες, τις οποίες ωστόσο καταπολεμά ότιδήποτε αντιοξειδωτικό. Όπως τα μούρα. Η βιταμίνη C εν τω μεταξύ, έχει διπλή δράση, αφού παράλληλα βοηθάει και στην αφομοίωση του σιδήρου, που είπαμε παραπάνω.


Σολομός (ή Λιναρόσπορος για τους vegeterian και vegan)

Three Wooden Spoons with Flax Seeds

Τα λιπαρά ψάρια είναι ίσως από τις πιο πλούσιες πηγές Ωμέγα 3 λιπαρών, θρεπτικό συστατικό το οποίο έχει συνδεθεί άρρηκτα με την καλή υγεία των μαλλιών αλλά και με την πυκνότητα της τρίχας. Εκτός από τον σολομό, άλλα λιπαρά ψάρια που προσφέρουν τα ίδια ωφέλη είναι η ρέγγα, και το σκουμπρί. Αντιστοίχως υψηλή συγκέντρωση σε Ωμέγα 3 λιπαρά για όποιον είναι vegan ή vegeterian έχει ο λιναρόσπορος, τον οποίο μπορείτε να ρίξετε πάνω από κάθε σαλάτα ή και μπωλ με δημητριακά, αφού η γεύση του είναι σχεδόν ανύποπτη.


Αβοκάντο

Photo Of Sliced Bread On Plate

Άλλη μια βιταμίνη που είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καλής υγείας των μαλλιών είναι η βιταμίνη Ε, ή αλλιώς η βιταμίνη της επανόρθωσης. Παράλληλα, έχει αναπτυξιακή δράση για τον θύλακα, με αποτέλεσμα να είναι ανάμεσα στα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά αν θες να μακρύνεις τα μαλλιά σου γρηγορότερα. Μια τροφή που περιέχει βιταμίνη Ε σε πολύ υψηλά επίπεδα είναι το αβοκάντο, το οποίο παράλληλα είναι εξαιρετική πηγή καλών λιπαρών, μια κατηγορία που ο ίδιος ο οργανισμός δεν μπορεί να πλάσει μόνος του, και έτσι είναι απαραίτητο να τα πάρεις από την διατροφή σου.


Στρείδια

Fresh Oysters Served with Ice and Lime

Ναι ξέρουμε τα στρείδια δεν είναι για όλους. Κάποιοι τρελαίνονται και άλλοι τα μισούν. Αν ωστόσο θες να έχεις υγιή μαλλιά που θα μακρύνουν γρήγορα, χρειάζεσαι σίγουρα ψευδάργυρο, ένα ιχνοστοιχείο που βρίσκεται σε πολύ υψηλή συγκέντρωση στα στρείδια. Πιο συγκεκριμένα, ο ψευδάργυρος είναι συνδεδεμένος με την ανάπτυξη της τρίχας αλλά και με την κύκλο της αναγέννησής της. Κοινώς, πολύ πολύ σημαντικός. Στο συγκεκριμένο μέταλλο ωστόσο υπάρχει μια παγίδα. Έρευνες έχουν δείξει πως η τριχόπτωση έχει συνδέθει τόσο με πολύ χαμηλά επίπεδα ψευδαργύρου όσο και με πολύ υψηλά. Επομένως, αν θέλετε να ανεβάσετε τα δικά σας επίπεδα σε αυτό το θρεπτικό συστατικό, καλύτερα να μείνετε μακριά από συμπληρώματα που έχουν πολύ μεγαλύτερη ποσότητα, και να πάρετε όσο χρειάζεστε από τις ανάλογες τροφές, όπως τα στρείδια.


Ξηροί Καρποί

Nuts in Round White Bowl

Αυτή η τροφή είναι ίσως ο ήρωας του σημερινού θέματος, δηλαδή της υγιούς τρίχας και κατ’ επέκταση των μακριών μαλλιών. Γιατι; Οι ξηροί καρποί περιέχουν σχεδόν όλα τα συστατικά που αναφέραμε παραπάνω μαζί. Παραδείγματος χάρη τα αμύγδαλα είναι πολύ πλούσια σε πρωτεϊνες και βιταμίνη Ε, ενώ έχουν μεγάλη συγκέντρωση και σε ψευδάργυρο αλλά και βιταμίνη Α. Επίσης, όλοι οι ξηροί καρποί ανεξαιρέτως περιέχουν λιπαρά οξέα, επίσης πολύ σημαντικά για την υγεία των μαλλιών.