Υπάρχουν εκείνες -οι λίγες- που περνάνε τις μέρες της περιόδου ήσυχα, χωρίς πολλούς πόνους και αίματα. Υπάρχουν οι άλλες που κάθε μήνα υποφέρουν, ίσως και μερικές μέρες πριν την επίσημη άφιξη της περιόδου τους. Υπάρχουν και εκείνες, που κάθε μήνα αγωνιούν για το τι θα συμβεί, μιας και η περίοδός τους κάθε μήνα συμπεριφέρεται διαφορετικά.  

Αν ανήκεις στην πρώτη κατηγορία, μάλλον δεν σου χρειάζεται καμία συμβουλή. Αν ανήκεις στις δύο άλλες, τότε σου προτείνουμε να συνεχίσεις να διαβάζεις, γιατί σου έχουμε μερικά tips που θα κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη. Τουλάχιστον όσον αφορά τον κύκλο και την περίοδό σου.  

Βάλε πιο θρεπτικές τροφές στα γεύματά σου 

Spinach GIFs | Tenor

Σε νιώθουμε. Τις μέρες τις περιόδου και λίγο πριν ο οργανισμός μας βαράει “καμπανάκια” και μάς παρακαλεί να του δώσουμε υδατάνθρακες και ζάχαρη. Είναι τόσο συχνό, ώστε εκείνες τις μέρες να βρίσκουμε την περίοδό μας ως δικαιολογία να καταναλώνουμε ό,τι πιο ανθυγιεινό υπάρχει στα ντουλάπια μας και στα ντελιβεράδικα. 

Ωστόσο, πρέπει να βάλεις στο μυαλό σου ότι τις μέρες της περιόδου έχεις αναγκαστικά κάποιες απώλειες. Η βασική είναι αυτή του σιδήρου και γι’ αυτό πιθανόν πάντα στη διάρκεια και λίγο μετά την περίοδο, αισθάνεσαι αδυναμίες, πονοκεφάλους και ζαλάδες. Για να σταματήσουν, βάλε στη διατροφή σου περισσότερα λαχανικά, φρούτα και τροφές μπόλικες σε σίδηρο, όπως σπανάκι, όσπρια, μοσχαρίσιο κρέας και αβγά. Σύντομα θα νιώθεις πιο ενεργητική και ελαφριά εκείνες τις μέρες. 

Προσοχή. Αυτό δεν σημαίνει να μην ακούσεις το σώμα σου όταν σου ζητάει περισσότερο υδατάνθρακα ή ζάχαρη. Απλά προσπάθησε να του τα δώσεις σε πιο υγιεινές μορφές, όπως ρύζι και μαύρη σοκολάτα. Και, φυσικά, μερικές ατασθαλίες δεν θα σε σκοτώσουν. 

Συμπληρώματα διατροφής 

Vitamins GIFs - Get the best GIF on GIPHY

Συγκεκριμένες βιταμίνες και φυτικά προϊόντα είναι αρκετά πιθανό να σε βοηθήσουν να περάσεις πιο εύκολα στην περίοδό σου. Για παράδειγμα, το τσάι από φύλλα σμέουρου λέγεται ότι ενδυναμώνει τη μήτρα, με αποτέλεσμα να μειώνει τους πόνους. Παράλληλα, συμπληρώματα όπως αυτά του μαγνησίου φαίνεται να βοηθάνε στη μείωση της αδυναμίας και των ημικρανιών. Ωστόσο, αν αποφασίσεις να πάρεις συμπληρώματα, σου προτείνουμε πρώτα να κάνεις εξετάσεις αίματος μερικές μέρες πριν την περίοδό σου και ξανά στη διάρκειά της, έτσι ώστε να διαπιστώσεις που πράγματι υπάρχουν απώλειες. 

Προσαρμόσου στον κύκλο σου 

MyFlo App – Functional Medicine Period Tracker and Hormone Balancing App

Όχι μόνο η περίοδος, αλλά όλος ο κύκλος μας μάς επηρεάζει με διαφορετικούς τρόπους. Είτε σωματικά είτε συναισθηματικά. Κυρίως λόγω των αλλαγών στις ορμόνες μας. Έτσι, μαζί με τις τέσσερις φάσεις της περιόδου δημιουργούνται και τέσσερις ευρύτερες ψυχοσωματικές μας φάσεις. 

Ιδανικά πρέπει να προσπαθήσουμε να προσαρμόσουμε την καθημερινότητά μας σε κάθε μία από αυτές τις φάσεις, έτσι ώστε να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη. Η καλύτερη μέθοδος είναι να κατεβάσεις μία από τις πολλές εφαρμογές περιόδου που κυκλοφορούν και που σε ενημερώνουν ακριβώς σε ποια φάση του κύκλου σου είσαι. Περνώντας και τα συμπτώματά σου, θα σε ενημερώνει όχι μόνο για το τι πιθανώς ευθύνεται, αλλά και ποιο lifestyle είναι καλύτερο για εσένα εκείνες τις μέρες. Αυτό σημαίνει από το αν είναι καλύτερο να φας ωμές ή μαγειρεμένες τροφές και τι γυμναστική να κάνεις, μέχρι πνευματικές ασκήσεις που πρέπει να δοκιμάσεις και στάσεις του σεξ που ενδέχεται να ευχαριστηθείς περισσότερο.  

Ελαφριά άσκηση 

Stretching GIFs | Tenor

Ίσως έχεις μανία με τη γυμναστική και νιώθεις τύψεις κάθε φορά που δεν κάνεις, ακόμα κι αν συμβαίνει πολύ σπάνια. Ακόμα και η περίοδος δεν είναι αρκετά καλή δικαιολογία για εσένα. Ωστόσο, ένα πιεστικό πρόγραμμα γυμναστικής υψηλής έντασης πιθανόν να σε αφήσει με τρομερή κούραση, υπνηλία και έλλειψη κινήτρου να συνεχίσεις. Ίσως και με περισσότερους πόνους περιόδου. 

Εκείνες τις μέρες είναι καλό να πάρεις τα πράγματα πιο χαλαρά. Η άσκηση μπορεί να αποτελέσει τεράστια βοήθεια αναφορικά με τη μείωση του πόνου, αλλά όχι η υπερβολική, πιεστική και έντονη. Περιορίσου σε βασικές ασκήσεις yoga και pilates ή στο απλό stretching και θα δεις ότι γρήγορα θα νιώσεις αρκετά μεγαλύτερη ενέργεια και οι κράμπες σου θα περιοριστούν αρκετά. Σε περίπτωση, όμως, που μια μέρα νιώθεις εξουθενωμένη και το σώμα σου αρνείται να σηκωθεί από τον καναπέ, άκουσέ το και μείνε στον καναπέ. 

Μείωσε την καφεΐνη 

No Coffee GIFs | Tenor

Λόγω της κούρασης που σου προκαλεί η περίοδος, είναι πιθανόν να καταλήγεις να καταναλώνεις πολύ περισσότερη καφεΐνη εκείνες τις μέρες. Το αποτέλεσμα, όμως, δεν θα είναι αυτό που περιμένεις. Ακόμα κι αν προσωρινά σου δώσει ένα μπουστάρισμα, αυτό θα κρατήσει για λίγο, ενώ συγχρόνως θα αυξηθούν οι πόνοι της περιόδου. Αιτία; Η καφεΐνη είναι δυνατόν να “παίξει” με τις ορμόνες μας.  

Η ιδανική λύση είναι να μειώσεις ή να βγάλεις εντελώς την καφεΐνη από το πρόγραμμα λίγο πριν και στη διάρκεια της περιόδου σου. Ωστόσο, καλύτερα να το αποφύγεις αν ο καφές είναι υπερβολικά μέσα στην καθημερινότητά σου (δύο με τρεις κούπες τουλάχιστον την ημέρα). Σε αυτή την περίπτωση, θα σου προκαλέσεις στερητικό και θα καταλήξεις με συναισθηματικές διακυμάνσεις, πονοκεφάλους και μεγαλύτερη αδυναμία. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για την περίοδό σου είναι απλά να μην αυξήσεις ακόμα περισσότερο την κατανάλωσή του.  

Ξεκουράσου περισσότερο 

Here's how to get the very best out of your afternoon nap | Her.ie

Άκου το σώμα σου και δώσε του την ξεκούραση που σού ζητάει. Η περίοδός σου είναι η καλύτερη στιγμή να παρακοιμηθείς, να πέσεις από νωρίς για ύπνο και να πάρεις αρκετούς υπνάκους μέσα στη μέρα. Το καθημερινό σου πρόγραμμα δεν σού αφήνει χώρο για τόση ξεκούραση; Προσπάθησε έστω να χαρίζεις στον εαυτό σου τουλάχιστον έξι ώρες ύπνου καθημερινά. Δεν είναι πολυτέλεια, είναι ο τρόπος να μην “καείς” και να μην πέσεις κάτω από την αδυναμία και την υπερκόπωση.  

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!