Οι φλεγμονές είναι από τις ύπουλες αντιδράσεις του οργανισμού μας. Κυρίως γιατί δεν θα εμφανιστούν πάντα εξωτερικά και δεν καταλαβαίνουμε πάντα ότι αυτές ευθύνονται για κάτι. Παράδειγμα; Συχνά είναι υπεύθυνες για την πρησμένη κοιλιά μας, για στομαχόπονους, για πόνους στις αρθρώσεις και για κουρασμένους μύες. Παράλληλα, δεν είναι πάντα κακές. Αν, ας πούμε, κοπείς, η φλεγμονή θα σε βοηθήσει σιγά σιγά να γιατρευτείς. Το πρόβλημα είναι όταν αμέσως μετά την ίαση δεν υποχωρεί ή όταν γίνεται χρόνια και σταδιακά επεκτείνεται.  

Και ξέρεις τι άλλο κάνει ύπουλες τις φλεγμονές; Οι αιτίες τους. Ναι, ξέρουμε ότι βοηθάει να τρώμε φρούτα, όσπρια και λαχανικά και να αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Ωστόσο, οι φλεγμονές είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν και από συνήθειες, τις οποίες εμείς θεωρούμε υγιεινές.  

Αναπληρώνεις ύπνο το Σαββατοκύριακο 

Το καταλαβαίνουμε. Το Σαββατοκύριακο βρίσκεις ευκαιρία να κοιμηθείς λίγο -ή και πολύ- παραπάνω. Στην τελική, έτσι χαρίζεις στον οργανισμό σου την ξεκούραση που του στέρησες τις πέντε προηγούμενες μέρες. Ωστόσο, κάνεις περισσότερο κακό παρά καλό.  

Με αυτόν τον τρόπο, διαλύεις το “ρολόι” του οργανισμού σου, αφού ξαφνικά ξυπνάς τρεις ώρες πιο μετά από το συνηθισμένο. Οι πιθανότητες είναι ότι την Κυριακή το βράδυ δεν θα καταφέρεις να κοιμηθείς νωρίς και το επόμενο πρωί θα ξυπνήσεις με το ζόρι και με ελάχιστες ώρες ύπνου. Και κάπως έτσι θα πάρει τον “κατήφορο” όλη η εβδομάδα.  

Όσο κι αν σε “πονάει”, θα πρέπει να υιοθετήσεις ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου, που θα τηρείς κάθε μέρα της εβδομάδας. Να θυμάσαι ότι όσο κοιμάσαι το σώμα σου τονώνεται σε κάθε επίπεδο.  

Αποτέλεσμα εικόνας για wake up early gif weekend

Αντικαθιστάς γεύματα με βιταμίνες 

Λέγονται “συμπληρώματα” και όχι “αντικαταστάτες” διατροφής. Ναι, οι βιταμίνες -σε συνεννόηση πάντα με τον γιατρό σου- μπορούν να καλύψουν τυχόν ελλείψεις, που προκύπτουν είτε από τον οργανισμό, είτε από τη διατροφή σου. Δεν πρέπει, όμως, σε καμία περίπτωση να τις χρησιμοποιήσεις, ώστε να φας λιγότερα γεύματα, για λόγους δίαιτας ή χρόνου. Όσα συμπληρώματα κι αν πάρεις δεν θα αντικαταστήσουν τις ευεργετικές ιδιότητες του φρέσκου φαγητού. 

Αποτέλεσμα εικόνας για gif eat fruits

Η λάθος γυμναστική 

Συνήθως το λάθος εδώ γίνεται αν γυμνάζεσαι για λόγους αισθητικής και όχι υγείας. Η υπερβολικά πολλή άσκηση, σε χρόνο ή σε ένταση, οδηγεί σε φλεγμονές. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση, που την συνδυάζεις με κάποια extreme δίαιτα, υποσιτίζοντας ή αφυδατώνοντας τον εαυτό σου. Αντιθέτως, 20 λεπτά μέτριας άσκησης είναι δυνατόν να μειώσουν τυχόν φλεγμονές στο σώμα σου.  

Παράλληλα, δεν πρέπει να κόβεις ώρες ύπνου, για να γυμνάζεσαι νωρίς το πρωί. Προσπάθησε να βρεις κάποιο άλλο κενό στο πρόγραμμά σου, έτσι ώστε να μη χάσεις κανένα από τα οφέλη του ύπνου στο σώμα σου. 

Αποτέλεσμα εικόνας για gif mild exercise

Μην βγάζεις εντελώς τα γλυκά από τη διατροφή σου 

Όπως είπαμε, είναι καλό να αποφεύγεις επεξεργασμένες τροφές. Ωστόσο, αν έχεις υπογλυκαιμία δεν υπάρχει λόγος να μην φας μία μαύρη σοκολάτα. Εξάλλου, έρευνα του Experimental Biology 2018 Meeting έδειξε ότι η μαύρη σοκολάτα, με 70% κακάο, περιέχει αντιοξειδωτικές φλαβανόλες, που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Αν βαριέσαι να τρως συνεχώς πλάκες σοκολάτας, μπορείς να κάνεις κάποιο άλλο γλυκό με αυτήν. 

Αποτέλεσμα εικόνας για gif dark chocolate

Μην πιέζεις τον εαυτό σου σε χαλαρωτικές συνήθειες 

Ναι, το στρες είναι μία από τις βασικές αιτίες για τη δημιουργία χρόνιων φλεγμονών. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθήσεις τις τακτικές ηρεμίας, που κάνουν όλοι οι άλλοι και είναι στις τάσεις της εποχής. Με άλλα λόγια, διαλογισμός, αναπνοές, yoga και ASMR είναι αποτελεσματικές λύσεις, αλλά μόνο αν σου αρέσουν. Αν πιέζεσαι για να τα κάνεις, τότε απλά θα προκαλέσεις στον εαυτό σου παραπάνω στρες και τελικά θα τα παρατήσεις. Επίλεξε κάτι που σε ευχαριστεί. Αυτό μπορεί να είναι απλά ένα μπάνιο με έλαια, ένα βιβλίο ή μουσική.  

Αποτέλεσμα εικόνας για gif chadler bath