Είναι πολύ πιθανό να έχετε να πηδήξετε σχοινάκι από την παιδική σας ηλικία και η ιδέα του να γυμναστείτε με αυτό μπορεί να σας φαίνεται πανεύκολη, η αλήθεια είναι όμως εντελώς διαφορετική. Το σχοινάκι είναι μια έντονη αεροβική άσκηση και δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι είναι βασικό εξάρτημα προπόνησης των μποξέρ. Βοηθάει διότι προσφέρει δύναμη, ισορροπία και εξασκεί έντονα την καρδιά και τα αγγεία μας. Γι’ αυτό και το συναντάμε και σε άλλα είδη γυμναστικής πέραν του μποξ, ενώ το χρησιμοποιούν αρκετά διάσημα πρόσωπα όπως η Halle Berry και η Jennifer Garner για να διατηρούν τα κορμιά τους σε φόρμα.
Σύμφωνα με την γνώμη  των γιατρών βέβαια, το σχοινάκι δεν ενδείκνυται για άτομα που έχουν οποιαδήποτε οστεοπαθολογία, έχουν προβλήματα με τα πόδια, τα γόνατα ή την μέση και την πλάτη. Αν μάλιστα έχουμε κάνει καθιστική ζωή τους τελευταίους μήνες, καλό θα ήταν να ξεκινήσουμε με κάποια άλλη, πιο ήπια αεροβική άσκηση πρώτα, ώσπου να φτάσουμε στο επίπεδο που χρειάζεται για να ασκηθούμε ικανοποιητικά με το σχοινάκι. Και παρότι ακούγεται τελικά σαν κάτι το δύσκολο, τα οφέλη που θα αποκομίσουμε είναι τόσα πολλά, που θα πηδάμε σχοινάκι όχι μόνο για άσκηση αλλά και από την χαρά μας.

1.Το αθλητικό σχοινάκι βελτιώνει την υγεία των οστών

Το να πηδάμε σχοινάκι είναι ένα είδος εκγύμνασης που απαιτεί από τον σκελετό μας να αντέχει βάρος. Για αυτόν τον λόγο, εξηγεί ο Dr William Roberts, διευθυντής του Sports Medicine Program στην ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, βελτιώνει την υγεία των οστών μας. Μπορεί μάλιστα να έχει ακόμα μεγαλύτερο αντίκτυπο στα νεαρά άτομα έως είκοσι ετών, καθώς βοηθά με την ανάπτυξη αλλά και με την βελτίωση της πυκνότητας των οστών τους. Για τον ίδιο λόγο είναι μια καλή άσκηση και για τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση που τα οστά τους απειλούνται από την οστεοπόρωση. Αν θέλουμε λοιπόν να έχουμε έναν γερό σκελετό, το σκοινάκι μπορεί να μας βοηθήσει σε κάθε ηλικία.

2.Βοηθά με την πρόληψη από τραυματισμούς

Όσο πιο γερά είναι τα οστά μας, τόσο δυσκολότερα σπάνε. Ως συνέπεια λοιπόν της ενδυνάμωσης των οστών μας έχουμε λιγότερες πιθανότητες να τραυματιστούμε. Άτομα που πάσχουν από οστεοπόρωση για παράδειγμα, μπορεί να σπάσουν κάποιο οστό τους από ένα σχετικά αθώο πέσιμο, απλά και μόνο γιατί τα οστά τους είναι αδύναμα. Όσο περισσότερες ασκήσεις με βάρος μπορούμε να κάνουμε, όπως το σχοινάκι, σε όλη την διάρκεια της ζωής μας, τόσο απομακρύνουμε τον φόβο των τέτοιων τραυματισμών. Επίσης βοηθά να δυναμώνουν οι μύες και οι κλειδώσεις των αστραγάλων και κατά συνέπεια έχουμε καλύτερη στήριξη του σώματος και ισορροπία.

3.Βελτιώνει την καρδιακή και αναπνευστική λειτουργία

Το αθλητικό σχοινάκι μας βοηθά να ανεβάσουμε παλμούς και γι’ αυτό θεωρείται εντατική αεροβική άσκηση, πιο δυναμική από το περπάτημα ή ακόμα κι από το τρέξιμο. Για αυτό συμβάλει στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων μας, στην ρύθμιση του βάρους αλλά και της αρτηριακής πίεσης.

4.Μας προσφέρει καλύτερο συντονισμό και ισορροπία

Αν έχετε δοκιμάσει να πηδήξετε σχοινάκι θα έχετε ήδη καταλάβει ότι χρειάζεται καλός συντονισμός των πάνω και των κάτω άκρων, των χεριών και των ματιών. Η τακτική άσκηση λοιπόν μπορεί να βελτιώσει τον συντονισμό μας γενικότερα, καθώς απαιτεί επίγνωση και έλεγχο του σώματός μας. Παράλληλα βελτιώνεται και η ισορροπία μας, επισημαίνει ο Dr Roberts, οφέλη που εξηγούν γιατί οι μποξέρ προτιμούν την προπόνηση με σχοινάκι. Αν λοιπόν προσπαθήσουμε να προπονηθούμε κι εμείς με σχοινάκι, ίσως διαπιστώσουμε ότι δεν είναι και τόσο εύκολο να συντονίσουμε τις κινήσεις μας. Θα το πετύχουμε πηγαίνοντας σιγά σιγά, δίνοντας χρόνο στο σώμα για να τα καταφέρει.

5.Θα βελτιώσει τον ρυθμό μας

Συντονίζοντας τις κινήσεις μας ενώ ταυτόχρονα κάνουμε εντατική άσκηση θα βοηθήσει και στην βελτίωση του ρυθμού μας, ιδιαίτερα καθώς θα κατακτούμε τις διάφορες τεχνικές του όπως το να σηκώνουμε ψηλά τα γόνατα, να κάνουμε διπλό ή σταυρωτό πέρασμα. Ακόμα κι αν αυτά μας φαίνονται ακραία κόλπα, μπορούμε να δοκιμάσουμε εναλλάσσουμε τα αργά με το γρήγορα πηδήματα για περισσότερο έλεγχο του ρυθμού μας.

6.Θα κάνουμε φανταστικές γάμπες

Είναι ευκόλως κατανοητό ότι το αθλητικό σχοινάκι θα βοηθήσει τις γάμπες μας να γραμμώσουν καθώς χτίζει τους μυς τους πολύ γρήγορα. Από ότι λένε οι ειδικοί, η προσγείωση μετά το κάθε πήδημα βελτιώνει την ελαστικότητα των μυών και τους βοηθά να αποθηκεύουν την ενέργεια καλύτερα.

7.Θα κάψουμε πολλές πολλές θερμίδες

Το αθλητικό σχοινάκι κατατάσσεται ανάμεσα στις προπονήσεις που καίνε τις περισσότερες θερμίδες, κάπου ανάμεσα σε 667 με 990 την ώρα, ενώ θεωρείται ότι καίει περισσότερες και από το τρέξιμο. Σχετικές έρευνες μάλιστα δείχνουν ότι αν θέλεις να κάψεις τις ανάλογες θερμίδες με το τρέξιμο, θα πρέπει να αναπτύξεις μεγάλη ταχύτητα για να το πετύχεις.

8.Είναι πιθανό να βοηθήσει και με την ενδυνάμωση των ώμων μας

Αν πρόκειται να εκτιμήσουμε αυτού του είδους την άσκηση, θα μπορούσαμε να πούμε ότι στοχεύει κυρίως στην εκγύμναση του κορμού και των κάτω άκρων. Παρόλα αυτά, έρευνες έχουν δείξει ότι άτομα που χρησιμοποίησαν το αθλητικό σχοινάκι για 12 εβδομάδες είδαν τις κλειδώσεις των ώμων τους να δυναμώνουν και να παρουσιάζουν βελτιωμένη κινητικότητα.

9.Η πρόοδος με το σχοινάκι δεν είναι δύσκολη υπόθεση

Ίσως να μην το γνωρίζετε, αλλά όλα τα σχοινάκια δεν είναι ίδια. Υπάρχουν τα σχοινάκια ταχύτητας, και τα σχοινάκια με βάρος. Αν δοκιμάσετε τα βαριά σχοινάκια, θα δείτε γρήγορα αποτελέσματα ενδυνάμωσης και γράμμωσης στο πάνω μέρος του σώματος ενώ οι θερμίδες καίγονται πολύ γρηγορότερα. Είναι επίσης αυτονόητο ότι θα αυξηθεί η αντοχή του σώματος αλλά και η σβελτάδα του. Η εναλλαγή μεταξύ των δύο ειδών σχοινιών θα μας βοηθήσει να δούμε γρήγορα και σταθερά αποτελέσματα σε όλο το σώμα.

10.Το σχοινάκι είναι φθηνό, μεταφέρεται εύκολα και είναι πολυχρηστικό

Το μεγαλύτερο προσόν του είναι ότι μπορούμε να πηδήξουμε σχοινάκι σχεδόν οπουδήποτε. Δεν πιάνει σχεδόν καθόλου χώρο, είναι ελαφρύ και χωράει ακόμα και στην μικρότερη τσάντα. Επίσης δεν χρειαζόμαστε μεγάλο χώρο για να εξασκηθούμε μαζί του κι έτσι μπορούμε να το κάνουμε και στο σπίτι μας, όσο μικρό κι αν είναι. (Προσοχή στα φωτιστικά του ταβανιού). Υπάρχουν πάρα πολλά σχοινάκια στην αγορά και σε πολύ καλές τιμές.