Οι ταμπέλες, οι κατηγορίες και τα κουτάκια εδώ στο One Of Us, μας φαίνονται από άχρηστα ως καταστροφικά, τελεία. Ωστόσο, και μείνετε μαζί μου, πρέπει να παραδεχτούμε πως υπάρχουν δυο σχετικές κατηγορίες ανθρώπων σε ότι αφορά το φαγητό: Οι άνθρωποι που λατρεύουν το φαγητό και ζουν για το επόμενο πιάτο τους (όπως και η γράφουσα), και εκείνοι που δεν ασχολούνται σχεδόν καθόλου και αντιμετωπίζουν τα γεύματα μέσα στην μέρα σαν ένα αναγκαίο κακό, σαν τη βενζίνη που πρέπει να μπει για να προχωρήσει το αμάξι. Δεν κρίνουμε, ο καθένας ας κάνει τον εαυτό του. Στο σημερινό θέμα όμως θα μιλήσουμε για την υπερβολή αυτής της κατάστασης, για τις περιπτώσεις που αυτή η απάθεια με το φαγητό μπορεί να οδηγήσει στο να μείνει κάποιος νηστικός για πολύ παραπάνω από το φυσιολογικό. Θα μου πείτε το φυσιολογικό του καθενός είναι κάτι διαφορετικό, οπότε εμείς απλά θα αναφέρουμε κάποια δεδομένα σχετικά με το τι μπορεί να σημαίνει η φράση “ξέχασα να φάω” και το κατά πόσο ισχύει για κάποιον “κακόφαγο” ή όχι, το αφήνουμε επάνω σας.

https://www.stylist.co.uk/images/app/uploads/2021/11/29165055/forgetting-to-eat-1680x1120.jpg?w=1200&h=1&fit=max&auto=format%2Ccompress

 

Το “ξέχασα να φάω” μπορεί να είναι σημάδι άγχους ή εποχικής κατάθλιψης

Σύμφωνα με την διατροφολόγο, Dr Harriet Holme, όταν κάποιος λέει πως δεν έχει φάει κάποιο κύριο γεύμα γιατί “ξέχασε”, μπορούν να συντρέχουν διάφοροι λόγοι. Ναι, ενδέχεται όντως αν έχεις ένα πολύ πιεστικό από θέμα χρόνου πρόγραμμα, να μην πρόλαβες στ’ αλήθεια να φας. Ωστόσο, όταν αυτή η διατροφική συμπεριφορά αποκτήσει μια σταθερότητα, τότε μάλλον σημαίνει πως πρέπει να το κοιτάξουμε λίγο πιο προσεκτικά.

Όπως λέει η Dr Holme, “Θα μπορούσε να είναι δείγμα κατάθλιψης, ή καταθλιπτικών στοιχείων. Τα καταθλιπτικά συμπτώματα συνδέονται και με την υπερφαγία αλλά και με την υποφαγία. Το πολύ έντονο στρες επίσης μπορεί να οδηγήσει στη μειωμένη όρεξη, με ορισμένους ανθρώπους είτε να μην ακούν είτε να μην μπορούν να αντιληφθούν την πείνα τους.”

Free Photo | Pretty asian woman sitting at her office

 

Το “δεν προλαβαίνω” και οι νηστείες μπορεί να κρύβουν κάποια διατροφική διαταραχή

Από τότε που ήρθε στο προσκήνιο η διαλειμματική νηστεία, που έχει μεν ορισμένα οφέλη, είναι πολλοί αυτοί που το έχουν δοκιμάσει. Ωστόσο, αυτή η διατροφική επιλογή είναι αυτό που λέμε love it or hate it. Για κάποιους λειτουργεί μια χαρά ενώ για άλλους είναι ό,τι χειρότερο. Το θέμα είναι λοιπόν να δούμε ο καθένας για τον εαυτό του, αν όντως το να μην τρώει πρωινό είναι κάτι που τον ωφελεί (τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά), ή αν τελικά πιέζεται, και χρησιμοποιεί την εν λόγω διατροφή ως πρόφαση, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το υπόβαθρο για διαταραγμένες διατροφικές συμπεριφορές.

Το ίδιο ισχύει βέβαια και με την πρόφαση του “δεν προλαβαίνω”, η οποία όταν καταλήγει να είναι η νόρμα, μάλλον κάτι άλλο σημαίνει, όπως και το παραπάνω.

Premium Photo | Asian woman working hard overtime eating instant noodles at office. upset businesswoman busy and hungry overwork.

 

Πώς θα το λύσεις

Αν αναγνωρίζεις τον εαυτό σου σε οποιοδήποτε από τα παραπάνω παραδείγματα, τότε καλό θα ήταν να σκεφτείς κάποια πράγματα. Δεν εννοούμε βέβαια πως αν κάποιος δεν έχει φάει καλά για τρεις μέρες έχει ντε και σώνει πρόβλημα. Μιλάμε για τα άτομα που συστηματικά αμελούν ολόκληρα γεύματα. Τι μπορείς να κάνεις για αυτό;

Κάτι που σίγουρα μπορεί να σε βοηθήσει, αφού αναγνωρίσεις το πρόβλημα είναι να έχεις πάντα ένα τάπερ με φαΐ στην τσάντα σου και να ρυθμίσεις τα γεύματά σου γύρω από τις δουλειές που ξέρεις πως θα έχεις.

Μια δεύτερη συμβουλή θα ήταν να βάλεις ένα ξυπνητήρι κάθε φορά που ξέρεις πως καλό θα ήταν να φας, και να μην το αγνοείς ποτέ.

Τρίτο και πιο σημαντικό, μάθε να ακούς το σώμα σου, και μάθε να σέβεσαι τις ανάγκες του. Αν η παραγωγικότητα είναι η νούμερο ένα προτεραιότητά σου, τότε το να μην δίνεις στον οργανισμό σου όλα όσα χρειάζεται, μακροπρόθεσμα σίγουρα θα μπει εμπόδιο στις φιλοδοξίες σου. Μάθε να εκτιμάς το σώμα σου και κάθε φορά που σκέφτεσαι “οκ τώρα δε προλαβαίνω να φάω, θα το κάνω μια και καλή το βράδυ”, υπενθύμιζε στον εαυτό σου πως τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό από την υγεία σου. Ναι αν ήσουν πάντα αυτό που λέμε “κακόφαγο παιδί”, και δεν έχεις ούτως ή άλλως πολύ όρεξη, προσάρμοσε την ποσότητα της μερίδας σου. Μην αφήνεις όμως ποτέ το στομάχι σου να γουργουρίζει. Αυτός ο ήχος είναι το σώμα σου που ζητάει την βοήθειά σου, κάνε μια χάρη στον εαυτό σου και τάισε τον.

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!