Κάθεσαι στον καναπέ αργά το βράδυ, έχεις βολευτεί σε μία γωνίτσα και χαζεύεις στην τηλεόραση ή στο κινητό. Ή ίσως έχει ξαπλώσει στο κρεβάτι σου και προσπαθείς να κοιμηθείς. Πάντως, εκεί που πας να χαλαρώσεις, ξαφνικά το στομάχι σου γουργουρίζει και νιώθεις αναγκαία μία επίσκεψη στην κουζίνα. 

Θα υποθέσουμε ότι το παραπάνω σενάριο σου είναι οικείο. Βασικά, αν το βιώνεις σχεδόν κάθε βράδυ, μάλλον εκτός από οικείο, σού είναι και τρομερά ενοχλητικό. Ας δούμε, λοιπόν, τι ακριβώς μπορεί να ευθύνεται για τις βραδινές σου λιγούρες και πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις.

Spoiler alert: Όχι, η λύση δεν είναι να καταπιέσεις την πείνα σου και να μη φας. 

Το βραδινό σου περιλάμβανε λίγη πρωτεΐνη και πολλούς υδατάνθρακες

Οι τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, όπως το ρύζι, οι πατάτες και τα ζυμαρικά, χωνεύονται γρηγορότερα από τον οργανισμό. Αντίθετα, τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, λιπαρά και φυτικές ίνες θέλουν περισσότερο χρόνο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, αν φας τις πρώτες, να πεινάσεις νωρίτερα σε σχέση με τις δεύτερες.

Pastaholic GIFs - Get the best GIF on GIPHY

Αν θεωρείς, λοιπόν, ότι το πρόβλημα βρίσκεται σε αυτό το σημείο της διατροφής σου, απλά προσάρμοσε λίγο καλύτερα τα βραδινά σου γεύματα. Στο περίπου, οι υδατάνθρακες δεν θα πρέπει να ξεπερνούν το 25% του γεύματος. Ιδανικά, μάλιστα, επίλεξε μη επεξεργασμένους, όπως τα φασόλια, το πλιγούρι, η κινόα και η φακή. Το υπόλοιπο πιάτο σου θα πρέπει να περιέχει περίπου 85 με 120 γραμμάρια πρωτεΐνης και πολλά μη αμυλούχα λαχανικά. 

Βέβαια, υπάρχει η πιθανότητα να φας ακριβώς όπως περιγράφουμε και πάλι να έχεις κάποια βραδινή λιγούρα. Σε καμία περίπτωση, μην την καταπιέσεις και δεν φας. Απλά διάλεξε κάτι που θα στην ικανοποιήσει γρήγορα. Η καλύτερη επιλογή; Διάλεξε κάτι πλήρες σε λιπαρά, όπως το γιαούρτι, μία λωρίδα τυρί, μία κουταλιά φυστικοβούτυρο ή περίπου ¼ της κούπας ξηρούς καρπούς. Μάλιστα, θα σου λέγαμε να το φας ακριβώς πριν πέσεις για ύπνο. Με αυτόν το τρόπο όχι μόνο θα κρατηθείς χορτάτος για περισσότερη ώρα, αλλά λογικά θα κοιμηθείς και πιο εύκολα. 

peanut-butter-gif - Holidog Times EN

Να έχεις, πάντως, στο μυαλό σου ότι η πείνα σου δεν είναι κακή, αλλά απόλυτα φυσιολογική. Όταν βραδιάζει, αυξάνονται στο σώμα μας τα επίπεδα γκρελίνης, της ορμόνης που είναι υπεύθυνη για την πείνα. 

Δεν κοιμάσαι καλά

Αυτό μπορεί να σημαίνει είτε ότι έχεις αϋπνίες, είτε ότι ο ύπνος σου διαταράζεται και ξυπνάς συνεχώς. Τι σχέση έχει αυτό με τις λιγούρες σου; Πιθανώς άμεση. Τα στατιστικά δείχνουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν σηκώνονται από το κρεβάτι μέσα στη νύχτα, καταλήγουν να τρώνε. 

insomnia gif - SleepyHead CENTRAL

Ο ένας λόγος είναι ότι πράγματι πεινάς. Αν συμβαίνει αυτό, φάε εκείνη την ώρα και τα επόμενα βράδια προσπάθησε να φας ένα πιο καλό και χορταστικό βραδινό ή και να δοκιμάσεις το κόλπο με τη μικρή ποσότητα λιπαρών πριν τον ύπνο, που προαναφέραμε.

Ωστόσο, υπάρχει η πιθανότητα η πείνα σου να είναι ψυχολογική. Πιθανώς, κάτι σε πιέζει συναισθηματικά αυτή την περίοδο και το ίδιο πράγμα είναι και αυτό που χαλάει τον ύπνο σου. Έχεις, λοιπόν, την αίσθηση ότι πρέπει να φας, για να νιώσεις καλύτερα και για να μπορέσεις να κοιμηθείς. Σε αυτή την περίπτωση, και πάλι εκείνη την στιγμή φάε, αλλά μετέπειτα προσπάθησε να βρεις τι ακριβώς είναι αυτό που σε επηρεάζει και γιατί το αντιμετωπίζεις μέσω του φαγητού.

empty fridge gifs | WiffleGif

Η προφανής απάντηση

Δηλαδή; Μήπως δεν τρως αρκετά; Είτε όλη τη μέρα, είτε το βράδυ; Σε αυτήν την περίπτωση, το παράξενο θα ήταν να μην πεινάς στο τέλος της ημέρας και όχι το αντίθετο. Και η λύση είναι το ίδιο απλή. Φρόντισε από εδώ και πέρα να τρως πλήρη και θρεπτικά γεύματα. Μην μικραίνεις τις μερίδες σου και μην παραλείπεις γεύματα. Είτε το κάνεις ασυνείδητα, επειδή ξεχνιέσαι με τη δουλειά, είτε το κάνεις επίτηδες, για να χάσεις βάρος.

Diet GIF - Find on GIFER