Το νερό βοηθά το σώμα μας σε κάποιες από τις βασικές του λειτουργίες όπως να διατηρεί μια σταθερή θερμοκρασία, να αποβάλει τις τοξίνες και να μην αφυδατώνεται, πράγμα που μπορεί να προκαλέσει πόνους στους μυς, πονοκεφάλους και έλλειψη ενέργειας. Όπως γνωρίζουμε ήδη, 60% της σύνθεσης του σώματός μας αποτελείται από νερό, ενώ χάνουμε από τα αποθέματά μας σε όλη την διάρκεια της ημέρας λόγω του ιδρώτα, της άσκησης και της γενικότερης χρήσης του από τον οργανισμό μας για να εκτελεστούν οι παραπάνω λειτουργίες. Επομένως, ένα από τα πιο έξυπνα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για την υγεία μας είναι να πίνουμε όσο νερό χρειάζεται για να το αναπληρώνουμε.

Δυστυχώς, πολλοί από εμάς δεν πίνουμε το απαραίτητο νερό που στην διάρκεια της μέρας, ακόμα και το καλοκαίρι που οι ανάγκες μας είναι πιο επιτακτικές. Οι γιατροί και οι διατροφολόγοι συνιστούν περίπου 11 φλυτζάνια νερό για τις γυναίκες και 15 φλυτζάνια για τους άντρες και αν τα νούμερα αυτά μας φαίνονται μεγάλα, δεν βγαίνουν τυχαία αλλά με βάση το πόσο νερό χάνουμε στην διάρκεια των 24 ωρών.

Βεβαίως, οι ανάγκες για πόσιμο νερό δεν είναι ίδιες για το κάθε άτομο αλλά καθορίζονται από το φύλο, την ηλικία, το επίπεδο και το είδος ημερήσιας δραστηριότητας και την κατάσταση της υγείας του. Σκεφτείτε έναν άνθρωπο που εργάζεται σε εξωτερικό χώρο μέσα στην ζέστη και κάποιον που περνάει την μέρα του σε ένα γραφείο με κλιματισμό. Γι’ αυτό καλό θα είναι να οριστεί η αναγκαία ημερήσια πρόσληψη νερού με την βοήθεια του γιατρού μας αν αντιμετωπίζουμε κάποια ιδιαίτερη τέτοια συνθήκη. Οι περισσότεροι όμως από εμάς, δεν δίνουμε την ανάλογη βαρύτητα στο θέμα και περνάμε μέρες με πολύ λιγότερο νερό από όσο θα έπρεπε να καταναλώνουμε. Συγκεντρώσαμε λοιπόν 8 έξυπνους τρόπους για να βοηθηθούμε ώστε να πιάσουμε τον ημερήσιο στόχο μας ευκολότερα.

Ξαναγέμισε το ποτήρι σου αμέσως μόλις τελειώσει

Αυτό θα γίνει ευκολότερα αν έχεις ένα συγκεκριμένο ποτήρι ή κούπα στο σπίτι και ένα στο γραφείο που είναι διακριτά και δεν μπορείς να τα μπερδέψεις με τα ποτήρια των άλλων. Μόλις πιείς την τελευταία γουλιά, ξαναγέμισέ το ώστε να λειτουργεί ως υπενθύμιση. Μια καλή κίνηση είναι να αγοράσεις μια κανάτα-φίλτρο όπως η Brita και να γεμίζεις από εκεί, γνωρίζοντας τελικά πόσα ποτήρια έχεις πιεί. Επίσης, ένα γεμάτο δροσερό ποτήρι νερό είναι πιθανό να σε αποτρέψει από το να πιείς αντί αυτού ένα αναψυκτικό.

Αγόρασε ένα όμορφο παγούρι

Είναι πολλές οι φορές που διψάμε αλλά δεν μας βρίσκεται νερό να πιούμε, όπως όταν τρέχουμε έξω για θελήματα, όταν αθλούμαστε ή όταν δουλεύουμε. Μια καλή και εύκολη λύση είναι να κουβαλάμε μαζί μας παντού ένα όμορφο και όχι τεράστιο (ένεκα το βάρος) παγούρι, θερμός, μπουκάλι, υπάρχουν άπειρα στην αγορά. Επίσης ωφελούμε το περιβάλλον αποφεύγοντας την αγορά πλαστικών μπουκαλιών νερού όλη την ώρα.

Πιες το πρώτο ποτήρι αμέσως μόλις ξυπνήσεις

Την ώρα που ξυπνάμε είναι πιθανό να είμαστε αρκετά αφυδατωμένοι  μετά από τόσες ώρες που δεν έχουμε πιει νερό, οπότε το πρώτο πρωινό ποτήρι θα βοηθήσει στην αναπλήρωση των υγρών στο σώμα μας. Μπορεί να μην διψάμε καθόλου εκείνη την στιγμή, η ιδέα όμως να βάλουμε σε προτεραιότητα την ενυδάτωσή μας, είναι μια από τις καλύτερες συνήθειες που μπορούμε να αποκτήσουμε.

Δοκίμασε νερό αρωματισμένο με φρούτα ή μυρωδικά

Πολλοί από εμάς, προτιμούν να πιούν αναψυκτικά ή χυμούς αντί για νερό, πράγμα που κάνει πραγματικό κακό στην υγεία μας λόγω της ζάχαρης που περιέχουν αυτά τα υγρά και είναι πιθανό να μας οδηγήσει στον διαβήτη τύπου 2 ή στην παχυσαρκία. Για αυτή την κατηγορία των ανθρώπων, η αλλαγή αυτής της συνήθειας είναι πολύ δύσκολη κι από κει που πίνουν όλη την ημέρα κόκα κόλες να το γυρίσουν έτσι απλά στο νερό. Μια πιθανή λύση είναι το αρωματισμένο νερό. Μπορεί να του προσθέσουμε κομμάτια φρούτων για έξτρα γεύση και άρωμα ή φύλλα δυόσμου, μέντας, βασιλικού, ακόμα και κομμάτια αγγουριού ή φλοίδες λεμονιού ή λάιμ. Το αφήνουμε λίγες ώρες να σταθεί έτσι ώστε αν έχουν βγει τα αρώματα μέσα στο νερό μας, προσθέτουμε αν θέλουμε παγάκια και ορίστε το νέο μας αναψυκτικό!

Φτιάξε τσάγια βοτάνων και πίνε σε όλη την διάρκεια της μέρας

Μπορείς να βράσεις το πρωί μερικά βότανα ή μυρωδικά της αρεσκείας σου παρέα με μια φλούδα ακέρωτου λεμονιού και ένα ξύλο κανέλας για ελάχιστα λεπτά. Το αφήνεις να κρυώσει, το σουρώνεις και το σιγοπίνεις σε όλη την διάρκεια της μέρας. Έτσι θα προσθέσεις μια ακόμα πηγή ενυδάτωσης στην συνολική προσπάθειά σου και θα απολαύσεις και τις ευεργετικές ιδιότητες των αρωματικών και των βοτάνων.

Πιες με καλαμάκι

Πίνοντας με καλαμάκι είναι βοηθητικό γιατί προσθέτει μια αίσθηση αναψυκτικού ή ποτού στο απλό και ταπεινό νερό μας. Και για να μην κάνεις τόσα πλαστικά απορρίμματα μόνο και μόνο για να πιείς το νερό σου, πάρε ένα γυάλινο καλαμάκι που πλένεται ακόμα και στο πλυντήριο των πιάτων. Το καλαμάκι θα σε βοηθήσει και με την πιθανή ευαισθησία των δοντιών στο κρύο, αν το νερό σου είναι πολύ κρύο.

Κατέβασε ένα app που σου θυμίζει να πίνεις νερό

Το κινητό μας, που είναι έτσι κι αλλιώς κάπου κοντά μας όλη την ώρα, μπορεί να προσφέρει μια καλή βοήθεια στην προσπάθεια για πιο συστηματική ενυδάτωση. Ένα app που μας θυμίζει ότι τώρα είναι η ώρα να πιούμε το επόμενο ποτήρι μας, δεν είναι τίποτα να το κατεβάσουμε και μπορεί πραγματικά να κάνει την διαφορά.

Προτίμησε τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό

Σε αυτόν τον αγώνα την σωστής ενυδάτωσης, ακόμα και οι τροφές που καταναλώνουμε έχουν την χρησιμότητά τους. Φρούτα όπως το καρπούζι και λαχανικά όπως το αγγούρι, τα κολοκυθάκια, το σέλερι, μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην συμπλήρωση της ποσότητας νερού που χρειαζόμαστε, ενώ επιπλέον προσφέρουν βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία στον οργανισμό μας.

Εις υγείαν λοιπόν!