Με το wellness και την υγιεινή διατροφή (και όχι τη διαιτητική) να έχουν αποκτήσει τεράστιο κοινό τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει όλο και περισσότερες υγιεινές τροφές να μάς προτείνονται από μεγάλες εταιρείες. Κάποιες από αυτές, όπως η στέβια, πράγματι ενισχύουν τον οργανισμό μας και τον βοηθούν να μείνει μακριά από επεξεργασμένα προϊόντα, όπως η λευκή κρυσταλλική ζάχαρη. Ωστόσο, αρκετές άλλες όχι απλά δεν έχουν θετικά επακόλουθα, αλλά μπορούν και να φθείρουν τον οργανισμό μας. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να τις αποφύγεις. Προφανώς, όχι μόνιμα για όλη σου τη ζωή, αλλά τις περιόδους που έχεις βάλει στόχο να ακολουθήσεις μία πιο υγιεινή διατροφή.

Παγωμένο γιαούρτι/Γιαούρτι με γεύση

Ακούς τη λέξη γιαούρτι και λογικά αμέσως σκέφτεσαι ότι θα πάρεις μόνο θετικά στοιχεία, όπως ασβέστιο, προβιοτικά και πρωτεΐνες. Κι αυτό ισχύει, αλλά μόνο όταν τρως το απλό και σκέτο γιαουρτάκι σου. Το παγωμένο γιαούρτι, αλλά και τα γιαούρτια με γεύση έχουν υπερβολικά πολλή ζάχαρη, αλλά και συντηρητικά, που είναι επιβαρυντικά για την υγείας μας, αντισταθμίζοντας σε αρκετά μεγάλο βαθμό έως και εντελώς τα οφέλη του γιουρτιού. Με άλλα λόγια, αν λόγω διατροφής σκέφτεσαι αν θα πάρεις παγωτή ή παγωμένο γιαούρτι, απλά πάρετο πρώτο. Είναι πάνω κάτω το ίδιο.

Μπάρες δημητριακών

Μία παραπάνω ματιά στα συστατικά θα σού αποκαλύψει εύκολα ότι πιθανώς η μπάρα δημητριακών, που τρως ως υγιεινό σνακ, είναι σχεδόν το ίδιο ανθυγιεινή με μία πλάκα σοκολάτας. Οι περισσότερες δεν έχουν πράγματι αρκετή πρωτεΐνη και αποτελούνται κυρίως από ζάχαρη και “κακά” λιπαρά. Αν σε βολεύουν σαν γρήγορη επιλογή, τότε αναζήτησε εταιρείες, που εγγυώνται ότι περιέχουν πολλή πρωτεΐνη, αλλά και ότι δεν έχουν πρόσθετη ζάχαρη ή λιπαρά.

Chips λαχανικών

Πας supermarket και φτάνεις στα chips. Από τη μία, βλέπεις τα κλασικά πατατάκια και, από την άλλη, βλέπεις τα chips αγγουριού ή ρεβιθιών. Σκέφτεσαι, λοιπόν, ότι προφανώς τα δεύτερα είναι πιο υγιεινά, έτσι; Ε, όχι. Αν κοιτάξεις τα στοιχεία τους, θα διαπιστώσεις γρήγορα ότι δεν περιέχουν σχεδόν καθόλου φυτικές ίνες και πρωτεΐνη και γενικά δεν περιέχουν σχεδόν καθόλου θρεπτικά συστατικά. Οπότε ή πάρε τα απλά πατατάκια να τελειώνεις ή φάε τα κανονικά φρέσκα λαχανικά.

Αποξηραμένα φρούτα

Όχι, τα αποξηραμένα φρούτα δεν είναι απλά φρούτα, που δεν περιέχον νερό. Ο τρόπος παρασκευής και διατήρησής τους τα κάνει αρκετά ανθυγιεινά. Δηλαδή; Συνήθως τούς προσθέτουν υπερβολικά πολλή ζάχαρη, αλλά και συντηρητικά, που έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να επιδεινώσουν την υγεία όσων πάσχουν από άσθμα.

Granola

Για να μην μπερδευτείς, πράγματι έχει συνήθως αρκετά μεγάλες ποσότητες σιδήρου και φυτικών ινών. Το πρόβλημα είναι ότι έχουν και αρκετά αρνητικά στοιχεία. Το βασικό είναι ότι τής προσθέτουν πάρα πολλή ζάχαρη, ενώ οι περισσότερες εταιρείες βάζουν στο μείγμα τους και περιττά πολλά έλαια, οπότε “κακά” λιπαρά. Είναι προτιμότερο να την φτιάξεις μόνος σου, με βρώμη, ξηρούς καρπούς και σπόρια.