Γράφει η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Μαρία Μεντζέλου

Η διατήρηση του υγιούς σωματικού βάρους είναι κλειδί για την καλή υγεία. Όμως, όσο απλό ακούγεται, τόσο πιο περίπλοκο είναι στην πράξη δεδομένου ότι δεν αρκεί απλά η προσέγγιση του “τρώω λιγότερο, ασκούμαι περισσότερο”. Σε αυτό έχει προστεθεί και το ανορθόδοξο κομμάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν πολλοί “λάθος” δρόμοι που μπορεί να σε βγάλουν από τη σωστή κατεύθυνση.

Ας δούμε λοιπόν 5 + 1 μύθους, που συνοδεύουν τις διατροφές και τις προσπάθειες απώλειας κιλών.

Μύθος 1: Παραλείποντας γεύματα για να “σώσεις” θερμίδες

Η παράλειψη γευμάτων μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, κούραση και κάνει πιο πιθανό το ενδεχόμενο να αναζητήσεις λιπαρά τρόφιμα –  πλούσια σε θερμίδες ή εν τέλει να καταλήξεις να φας περισσότερο φαγητό από όσο σκόπευες εξ αρχής. Συνεπώς, αν καταλήγεις να επιλέγεις φαγητό “πεινασμένος” δεν θα είναι εύκολο να τρως πάντα αυτό που θα ήθελες. Ο στόχος είναι να έχεις ένα τακτικό γευματικό πρότυπο και να επιλέγεις νόστιμες και υγιεινές επιλογές. Παράλληλα, μειώνεται ο μεταβολισμός σου και ο οργανισμός σου δεν χρησιμοποιεί τελικά αποδοτικά το φαγητό που λαμβάνει. 

Μύθος 2: Δεν μπορείς να τρως φαγητό μετά τις 8 το απόγευμα

Δεν έχει σημασία αν φας νωρίς, αλλά αν φας πολύ! Αν θες πραγματικά να προσέξεις την υγεία του γαστρεντερικού σου συστήματος δεν θέλουμε να φας ένα βαρύ γεύμα λίγο πριν ξαπλώσεις. Κατανοώντας λοιπόν τη βιολογία του οργανισμού σου, το σημαντικό σχετικά με το timing στο φαγητό σου είναι να καταναλώνεται περίπου 2 ώρες πριν ξαπλώσεις. 

Μύθος 3: Συγκεκριμένα φαγητά θα σε βοηθήσουν να ξεφορτωθείς το περιττό λίπος

Είναι σαφές το μήνυμα: Κανένα φαγητό δεν είναι ικανό να σε κάνει να χάσεις λίπος ή να επιταχύνει/ επιβραδύνει το μεταβολισμό σου. Η ισορροπημένη διατροφή δεν είναι τροφιμο-κεντρική (αν θα ήταν δόκιμος ο όρος), αλλά εστιάζει σε ένα σύνολο συνηθειών που οδηγούν στην ευεξία. 

Μύθος 4:  Οι υδατάνθρακες παχαίνουν

Οι υδατάνθρακες είναι το ενεργειακό καύσιμο του οργανισμού σου. Αυτό δεν αλλάζει παρά την κακή τους φήμη. Το ζήτημα δεν είναι αποκλείσεις μια ολόκληρη ομάδα τροφίμων. Μεγαλύτερο κακό θα κάνεις έτσι στο οργανισμό σου. Φρόντισε όμως την ποιότητα. Διάλεξε υδατάνθρακες ολικής αλέσεως, όπως οι νιφάδες βρώμης, το καστανό ρύζι και το ψωμί ολικής γιατί είναι πιο πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλότερου γλυκαιμικού δείκτη, σε σχέση με τις λευκές εκδοχές τους. 

Μύθος 5: Θα πρέπει να τρως μόνο low-fat τρόφιμα

Μην συγχέεις μηνύματα ότι τα low-fat σημαίνει ότι είναι και χαμηλής θερμιδικής αξίας. Αντικαθιστώντας το λίπος με άλλα συστατικά μπορεί επίσης να οδηγηθείς σε ένα τελικό προϊόν με αυξημένο θερμιδικό περιεχόμενο και με αυξημένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Τι μπορείς να κάνεις; Διάβασε τις ετικέτες τροφίμων. Η ποιότητα του τροφίμου είναι το Νο.1 που μας ενδιαφέρει, μιας και αυτό που θα καταναλώσεις έχει αντίκτυπο σε όλη την υγεία σου και όχι μόνο στο σωματικό σου βάρος. 

PLUS, μύθος 6: Μια detox διατροφή θα αποβάλλει τις τοξίνες από το σώμα σου

Κανένας χυμός ή σκεύασμα ή διατροφή¨, που σου υπόσχεται αποτελέσματα “θαύμα”, δεν λειτουργεί πραγματικά. Η αλήθεια είναι ότι το σώμα σου δε χρειάζεται καμία αποτοξίνωση. Το συκώτι μας, τα νεφρά μας, σε συνδυασμό με το γαστρεντερικό και αναπνευστικό μας σύστημα, είναι ικανά να αποτοξινώσουν αποτελεσματικότατα το σώμα μας και μάλιστα αυτό συμβαίνει καθημερινά. Αν θες και εσύ να βοηθήσεις αυτή τη διαδικασία πρόσεξε την ποιότητα της διατροφής σου, πιες αρκετό νερό και φρόντισε να είσαι σωματικά δραστήριος.

Μαρία Μεντζέλου Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
B.Sc, M.Sc στην Κλινική Διατροφή (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο) και εξειδίκευση στο Life Coaching (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και στο NLP (Πανεπιστήμιο Αιγαίου).

Tηλ. 6984515475

Email: maria.mentzelou@hotmail.com

Facebook Page

Instagram Profile