Πολλές φορές έχουμε πει την επακόλουθη φράση και άλλες τόσες θα την πούμε αν χρειαστεί, μέχρι να την εμπεδώσουμε για τα καλά. Όλοι οι άνθρωποι είναι όμορφοι, ο καθένας με τον δικό του τρόπο και την δική του μοναδικότητα. Και όλοι αξίζουν να νιώθουν όμορφοι, τελεία  και παύλα. Αυτό είναι το δικό μας μάντρα αλλά και κάτι που ευτυχώς τον τελευταίο καιρό έχει γίνει καραμέλα, με την καλύτερη έννοια. ΄Αλλος ένας άνθρωπος που φαίνεται να σκέφτεται με τον ίδιο τρόπο είναι ο Αμερικανός σχεδιαστής Christian Siriano, ο οποίος χάρη σε αυτή του την στάση έχει “κλέψει τις καρδιές” (cheesy αλλά true) αναρίθμητων celebrity και έχει κερδίσει ένα τεράστιο αγοραστικό κοινό.

 

 

O οχι και τόσο νεόφερτος σχεδιαστής ξεκίνησε την “καριέρα” του ράβοντας κοστούμια για τον ετήσιο διαγωνισμό του κομμωτηρίου στο οποίο εργαζόταν στην εφηβεία του σε μία επαρχιακή πόλη της Αμερικής. Με την ενθάρρυνση των γονιών του, σπούδασε σχέδιο μόδας στο Λονδίνο και στην συνέχεια έκανε την πρακτική του σε δυο εμβληματικά “σπίτια”, στη Vivienne Westwood και στον Alexander McQueen. Προτού ωστόσο μπει επισήμως στην αγορά εργασίας, αποφάσισε να δηλώσει συμμετοχή στο ριάλιτυ μόδας Project Runway, στο οποίο ξεχώρισε κατευθείαν και τελικά αποχώρησε τελευταίος με το βραβείο του νικητή στα χέρια του. Βγαίνοντας από το παιχνίδι το 2008, εκμεταλλευόμενος την φρέσκια του φήμη και το χρηματικό έπαθλο ίδρυσε τον επώνυμο οίκο του Christian Siriano και ενώ εξαρχής έκανε μεγάλο μπαμ στην αγορά, η αληθινή αναγνώριση ήρθε αρκετά αργότερα. Συγκεκριμένα, πριν πέντε περίπου χρόνια, στις 25 Ιουλίου του 2016, η τότε πρώτη κυρία Michele Obama, περιβόητη για τις “στρατηγικές” ενδυματολογικές επιλογές της μεταξύ άλλων, φόρεσε ένα πληθωρικό μεταξωτό κρεπ μεσάτο φόρεμα σε χρώμα μπλε του κοβαλτίου για να δώσει την ομιλία της στο Εθνικό Δημοκρατικό Συνέδριο (ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα την αμερικανικής πολιτικής σκηνής), το οποίο βέβαια είχε σχεδιάσει ο Christian Siriano. Όπως είναι λογικό την επόμενη ακριβώς μέρα όλα τα μίντια παραμίλαγαν τόσο για την ομιλία της Obama όσο και για την εμφάνισή της, εκθειάζοντας το φόρεμα, και εν μια νυκτί (περίπου) ο τότε ακόμα σχετικά άγνωστος σχεδιαστής βρέθηκε στο προσκήνιο.

Παρ’ ότι η παραπάνω συνεργασία ήταν αυτή που έκανε τον σχεδιαστή γνωστό στο ευρύ κοινό, ήταν μια άλλη αυτή που έμελλε να καθορίσει την σχεδιαστική ταυτότητά του. Την ίδια ακριβώς περίοδο, τον Ιούλη δηλαδή του 2016, η κωμικός και ηθοποιός Leslie Jones επρόκειτο να κάνει το ντεμπούτο της σε μια τεράστια παραγωγή, στο Ghostbusters με το πρώτο αμιγώς γυναικείο καστ. Και ενώ η πρεμιέρα κοντοζύγωνε, η ηθοποιός  (που αν δεν την γνωρίζετε, για την ιστορία πρέπει να σημειωθεί πως είναι Αφροαμερικανή με ύψος 1,83 και όχι στερεοτυπικά “αδύνατη”) δεν μπορούσε με τίποτα να βρει κάτι να φορέσει. Κοινώς, κανένας σχεδιαστής δεν “καταδεχόταν” να συνεργαστεί μαζί της, δείχνοντας προφανή ρατσισμό για το σωματότυπό της.

Στο απόγειο του καθ’ όλα δίκαιου εκνευρισμού της, η Jones πόσταρε στο twitter ένα σχόλιο κάνοντας αναφορά στο γεγονός ότι κανείς δεν προσφέρεται να την “ράψει”, και σε αυτό το ποστ δεν άργησε να έρθει η απάντηση του Siriano, δυο emoji που χαιρετούν, ξεκάθαρα προσκαλώντας την ηθοποιό να του κάνει μια επίσκεψη. Για να μην τα πολυλογώ, τελικά η Jones εμφανίστηκε στην πρεμιέρα της ταινίας της απαστράπτουσα, φορώντας μια κατακόκκινη έξωμη τουαλέτα δια χειρός Christian Siriano βέβαια, μια κίνηση που τοποθέτησε επισήμως τον σχεδιαστή στην σωστή πλευρά της ιστορίας.

 

Από τότε μέχρι σήμερα έχει ντύσει δεκάδες μεγάλες σταρ του Hollywood, κάθε ηλικίας, με κάθε σωματότυπο και από κάθε κοινότητα, μερικές εκ των οποίων είναι και η JLo, η Ashley Graham, η Whoopi Goldberg και η Lizzo. Και παρ’ ότι για τα δεδομένα της βιομηχανίας είναι ακόμα ένας νέος σχεδιαστής, η φήμη του και τα κέρδη της εταιρείας του τον καθιστούν ισάξιο με πολλούς αμερικανικούς powerhouse οίκους. Τα μυστικά της επιτυχίας του είναι δυο. Πρώτο και πολύ σημαντικό, η σχεδιαστική πλεύση του. Αδιαφορώντας για τα μονίμως εναλλασόμενα trends και τις ολοένα και πιο avant-garde καταστάσεις τις οποίες (καλώς) εξερευνούν με μανία πολλά μεγάλα “σπίτια”, ο Siriano μένει πιστός σε κάτι πολύ συγκεκριμένο το οποίο κάνει από το ξεκίνημά του. Δημιουργεί ρούχα για όλες τις γυναίκες, για την Αμερικανίδα της “διπλανής πόρτας”, σχεδιάζει ονειρικές τουαλέτες που βασίζονται σε διαχρονικές αισθητικές αξίες, που η κάθε κοπέλα θα μπορούσε να δει τον εαυτό της μέσα σε αυτές. Δεν  φτιάχνει ρούχα για την πασαρέλα, αλλά για την αληθινή γυναίκα, για την αληθινή ζωή. Και το χαρακτηριστικό του στοιχείο είναι τα έντονα ολοφώτεινα χρώματα, η πληθωρικές μαξιμαλιστικές γραμμές και η άρτια εκτέλεση. Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο έχει κάνει τόσο μεγαλη επιτυχία είναι τα νούμερα των ρούχων του. Ναι, δεν σχεδιάζει σε μεγαλύτερο size μόνο όταν του το ζητάει μια celebrity, αντιθέτως όλα του τα φορέματα που κυκλοφορούν στην αγορά βγαίνουν σε μεγέθη από 0 εώς 16. Οι διακρίσεις λοιπόν και ο ελιτισμός είναι δυο έννοιες με τις οποίες δεν έχει συναντηθεί ούτε καταλάθος και αυτός είναι ο λόγος που όλες οι γυναίκες τον αγαπούν τόσο πολύ. Όπως έχει πει χαρακτηριστικά και ο ίδιος “Πολύ απλά πιστεύω ότι όλοι θα ‘πρεπε να έχουν την δυνατότητα να φορούν ένα υπέροχο φόρεμα, το θεωρούσα πάντα δεδομένο ότι ως σχεδιαστές δουλειά μας είναι ντύνουμε όλες τις γυναίκες.”

 

 

Έχοντας βέβαια πει όλα τα παραπάνω, υπάρχει ένα μικρό αγκάθι στην μέχρι στιγμής καθ’ όλα αξιοπρεπή και θαυμαστή πορεία του. Στα μέσα του περασμένου Αυγούστου η fast-fashion αλυσίδα Shein η οποία κουβαλά δικαίως πολύ κακή φήμη εξαιτίας των περιβαλλοντικά, εργασιακά και δημιουργικά ανήθικων πρακτικών της, με πλήθος σκανδάλων στο ενεργητικό της, ανακοίνωσε την διεξαγωγή ενός διαγωνισμού για νέους σχεδιαστές. Η ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι ένα από τα τελευταία σκάνδαλα στο οποίο έχει εμπλακεί το brand αφορά την αυτούσια αντιγραφή της τελευταίας συλλογής μιας νέας ανερχόμενης σχεδιάστριας (έχουμε όλο το χρονικό αναλυτικά εδω). Ο αγαπημένος τώρα σχεδιαστής βρέθηκε στη μέση αυτής της ατυχούς συγκυρίας καθώς ήταν ένα από τους πέντε κριτές του διαγωνισμού, και παρ’ ότι έκτοτε έχει βρεθεί στο στόχαστρο όλων των διαδικτυακών σαλονιών της μόδας για αυτή του την επιλογή, ο ίδιος δεν έχει αναφερθεί καθόλου στο γεγονός, ούτε βέβαια διέκοψε την συνεργασία του με το brand. Μάλιστα, όταν πρωτοέσκασε η βόμβα της επίκρισης προς αυτόν και τους υπόλοιπους κριτές στα social media, εκείνος έσπευσε να σβήσει τα αμιγώς αρνητικά σχόλια κάτω από το σχετικό ποστ στον λογαριασμό του.

Καθώς ο Siriano δεν έχει σχολιάσει καθόλου την εν λόγω κατάσταση, δεν μπορούμε να ξέρουμε το κατά πόσο γνώριζε για την φήμη της fast-fashion εταιρείας. Παρ’ όλα αυτά, εικάζουμε ότι όπως κάθε επιχειρηματίας παύλα δημόσιο πρόσωπο,  πριν από κάθε σημαντική του κίνηση μάλλον θα ερευνά τα περί τίνος πρόκειται. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, στις 26 του Αυγούστου το site E!News δημοσίευσε μια συνέντευξή του σχεδιαστή στην οποία ο ίδιος μιλάει για την συνεργασία του με το brand με τα καλύτερα λόγια και εμέσως πλην σαφώς το εκθειάζει. Όποια και να είναι η περίπτωση, το εν λόγω συμβάν σίγουρα μας απογοήτευσε, ειδικά αν σκεφτούμε ότι δεν πάει πολύς καιρός από τότε που και αυτός σαν νέος σχεδιαστής πάλευε να αναγνωριστεί η δουλειά του. Ας ελπίσουμε ότι σύντομα θα καταλάβει το στραβοπάτημα αυτό και θα επανορθώσει.