Θα λέγαμε πως το φετινό καλοκαίρι ήταν ίσως η πρώτη αληθινή ανάσα που πήραμε εδώ και δυο χρόνια κοντά μετά τον ερχομό της πανδημίας. Ήταν η πρώτη φορά που νιώσαμε λίγο πιο ελεύθεροι ή που έστω επιτρέψαμε στον εαυτό μας να χαλαρώσει σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό (ευχαριστούμε αγαπητό εμβόλιο). Ήταν τέτοια η ανάγκη μας μάλιστα να βιώσουμε μια κάποια (συγκρατημένη) ανεμελιά που του δώσαμε και όνομα. Το βαφτίσαμε #hotgirlsummer. Kαι παρ’ ότι το αίσθημα απελευθέρωσης ήταν η βασική μας προτεραιότητα, αυτή η ονομασία που δεν άφησε feed για feed ανεπηρέαστο μας έδειξε ότι αναζητούμε (με μανννία) και κάτι ακόμα. Την ανθρώπινη επαφή και μάλιστα την σέξυ. Είναι γεγονός πως ο έρωτας είναι συνδεδεμένος με την ανάγκη μας να νιώσουμε ζωντανοί, συνεπώς βγαίνοντας από ένα κάλό 8μηνο εγκλεισμού παύλα χειμερίας νάρκης τί πιο λογικό από το να προβούμε στην αναζήτηση του σέξυ. Να θέλουμε να αισθανθούμε ερωτικοί και να το επικοινωνήσουμε. Για να μην παρεξηγηθώ, αυτό το συναίσθημα δεν συνδέεται τόσο με την κυριολεκτική  αναζήτηση ερωτικού συντρόφου (αν και αυτό είναι μια χαρά), αλλά πιότερο με το πως αισθανόμαστε εμείς με τον εαυτό μας, μιλάω δηλαδή για αυτό το αίσθημα που πολύ ωραία έχει χωρέσει η αγγλική γλώσσα στην έκφραση “I ‘m feeling myself”. Ένιγουέυ, πολλά τα παραδείγματα που επιβεβαιώνουν την εν λόγω τάση μας, όπως τα κατάμεστα μπαρζ στα οποία παίζαμε τις μουσικές καρέκλες, που δεν έβρισκες τραπέζι για δείγμα, αλλά σήμερα θα μιλήσουμε αγαπητέ αναγνώστη για τη μόδα και πως αυτή επηρεάστηκε (ή επηρέασε, το μόνιμο δίλημμα του αυγού και της κότας) φέτος. Πώς μεταφράστηκε το πολυπόθητο μετακαραντινέικο σεξ απίλ στον συγκεκριμένο τομέα.

 

Feeling Myself GIFs | Tenor

 

Ας ξεκινήσουμε όμως από την πολύ αρχή, τους ΟG του influencing στην μόδα, τους μεγάλους οίκους. Πέρσι τον Φλεβάρη είδαμε στις εβδομάδες μόδας δύο βασικά κινήματα, τους σχεδιαστές που έμειναν στην πεπατημένη, που παρουσίασαν δηλαδή συλλογές έχοντας το νου άλλο ένα lockdown (βλέπε μαλακά πλεκτά, χαλαρές γραμμές, άνετες σιλουέτες) και στην αντίπερα όχθη αυτούς που “επαναστάτησαν” και κοιτώντας το μέλλον αισιόδοξα μας έδειξαν ότι πιο γκράντε, σέξυ και πλουμιστό μπορούσαν να σκαρφιστούν. Και παρ’ ότι τα fashion shows που παρουσιάζονται τον Φλεβάρη αναφέρονται στο τι θα φορέσουμε το ερχόμενο φθινόπωρο-χειμώνα (τώρα καλή ώρα), εκείνες οι παρουσιάσεις πάντα θέτουν τον παλμό και για την ενδυματολογική “διάθεση” του  καλοκαιριού. Πίσω τώρα στο θέμα μας, τι προτιμήσαμε όντως με το που ζέστανε ο καιρός εως και τώρα, και συνεπώς ποια “σχολή” σχεδιαστών νίκησε τελικά;

*Ένας από τους οίκους που κινήθηκε έντονα προς το σέξυ πάρτυ λουκ τον περασμένο Φλεβάρη είναι ο Saint Laurent / Saint Laurent Fall Winter 2021 / Courtesy of Saint Laurent

Η ερώτηση είναι προφανώς ρητορική καθώς σύμφωνα με την παραπάνω εισαγωγή αλλά και την εμπειρία όλων μας, ξέρουμε ότι νίκησε η ζωή και το σέξυ, γκράντε, λαμέ κλπ κλπ. Αλλά ας δούμε τις τάσεις που το καθόρισαν. Πρώτο και καλύτερο το trend με τα κοψίματα, που έφερε στο προσκήνιο ο οίκος Mugler παρέα με τους Jacquemus, Dion Lee και το brand Cult Gaia.

 

Μάλιστα αυτή η τάση ήταν τόσο δυνατή που όπως φαίνεται θα παραμείνει μαζί μας και για το άμεσο μέλλον (μέχρι τουλάχιστον να πιάσουν τα γερά κρύα). Και την είδαμε παντού, από τις πασαρέλες των σχεδιαστών, μέχρι τα fast fashion καταστήματα και τις βέρυ έξτρα κυρίες στο κόκκινο χαλί. Ποιος δεν έκλαψε άλλωστε με αυτή τη συγκλονιστική εμφάνιση της Megan Fox στα μουσικά βραβεία Billboard;

Ακόμα ένα σούπερ χοτ τρεντ του τώρα που αναβλύζει σεξαπίλ είναι ο κορσές. Αυτή η τάση ήρθε μεν από την πασαρέλα χάρη σε οίκους όπως Shiaparelli, Gucci και Area και άλλους πολλούς αλλά αναδείχθηκε ως το απόλυτο mainstream trend και με την βοήθεια της σειράς Bridgerton και τους (ουκ ολίγους) φαν της που έψαχναν τρόπο να φέρουν στο τώρα τα κοστούμια της. Και έτσι γεννήθηκε κυρίως μέσ από την “συχνότητα” του TikTok το #regencycore.

Tο εν λόγω ενδυματολογικό μονοπάτι ακολούθησαν πολλές μεγάλες σταρ είτε στο κόκκινο χαλί είτε εκτός. Πρώτη στο χορό είναι σίγουρα η Dua Lipa που δεν αρκέστηκε απλά στο να φορέσει κορσέ στο red carpet των Brit Awards μέσα σε δημιουργία της Vivienne Westwood (η μάνα της φετιχιστικής αισθητικής) αλλά πήγε το όλο στυλ σε άλλο λέβελ όταν ντύθηκε Daphne Bridgerton στο τελευταίο της video clip. Δεν ήταν όμως και η μόνη, στο πιο πρόσφατο κόκκινο χαλί σε αυτό της Βενετίας, δεν είδαμε ούτε μια ούτε δυο αλλά πάμπολλες σταρ να ενσωματώνουν το επίμαχο κομμάτι στις τουαλέτες τους. ‘Ετσι για το καλό θα αναφέρουμε την αγαπημένη μας Zendaya η οποία έκανε θραύση μέσα σε μια δημιουργία Balmain που πήρε την έννοια του κορσέ και την προσάρμοσε σε ολόκληρο το φόρεμα. Όσον αφορά στα fast fashion και μη brands, επίσης έβαλαν τον κορσέ στις συλλογές τους σε διάφορες μορφές, είτε αυτούσια, είτε ενσωματώνοντας “κόκκαλα” σε κολλητά τοπ.

 

 

Αυτές οι δυο τάσεις είναι ομολογουμένως σέξυ επί τη εμφανίσει, αλλά με έναν πιο “υπόγειο” τρόπο. Και αυτό ακιβώς είναι το χαρακηριστικό του σεξαπίλ το 2021 στη μόδα. Είναι ερωτική με έναν ενδυναμωτικό και πιο προσωπικό τρόπο. Τα cutouts (κοψίματα) αφενός εμπεριέχουν ένα στοιχείο γύμνιας ωστόσο είναι στο χέρι μας το πιο σημείο θέλουμε να αφήσουμε ακάλυπτο. Δεν μιλάμε δηλαδή για το σέξυ του αβυσσαλέου ντεκολτέ (το οποίο είναι επίσης μια χαρά), αλλά για κάτι διαφορετικό. Μπορεί κάποιος να θέλει να δείξει την κοιλιά, άλλος τα πλευρά και άλλος τη γωνίτσα της δεξιάς λεκάνης. Κοινώς δεν είναι η ίδια η γύμνια αυτή που καθιστά το ρούχο ερωτικό, αλλά η υπόνοια αυτής.

Στα ίδια πλαίσια κινείται και ο κορσές. Ναι μεν το κολλητό (οριακά εντοιχισμένο επί του δέρματος) στοιχείο σίγουρα αναδεικνύει το εκάστοτε κορμί, αλλά είναι αυτό με το οποίο το έχουμε συνδέσει που το κάνει έξτρα αισθησιακό, το reference, αφού έχει συνδυαστεί σαν αισθητικός κώδικας με τον φετιχισμό. Και αυτός ο παραλληλισμός κάνει και αυτή την τάση να κινείται στην σφαίρα του new age sexy, του σωστού του μυστηριακού, καθώς τα φετίχ είναι επίσης η επιτομή της σεξουαλικής ενδυνάμωσης.

Έχοντας πει όλα αυτά, ελπίζουμε πως φέτος το χειμώνα θα συνεχίσουμε να το ζούμε έτσι και να φοράμε “τα σέξυ μας” καλώς εχόντων των πραγμάτων. Για να δούμε, τι μέλλει γενέσθαι, ενδυματολογικά και μη.

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!