Αν έχετε τηλεόραση στο σπίτι σας, τότε ξέρετε, ότι αφού προσπεράσει κανείς και το τελευταίο δημοφιλές κανάλι εθνικής εμβέλειας μπαίνει σε μία μαύρη τρύπα τηλεμάρκετινγκ, αμφιλεγόμενων πολιτικών εκπομπών, εκπομπών επαρχιακών τηλεοπτικών καναλιών με συμπαθείς κυρίες που μαγειρεύουν παραδοσιακά πιάτα και φυσικά εκπομπές γραφείων συνοικεσίων. Νομίζω ότι δεν είμαι μόνη όταν λέω ότι το περιεχόμενο αυτών των εκπομπών (που προσφέρεται για ανελέητα και πολιτικώς μη ορθά σχόλια με τη συντροφιά με την οποία ενδεχομένως τις απολαμβάνετε στην ιδιωτικότητα του σπιτιού σας) είναι τόσο δελεαστικό που καθυστερεί αρκετά το πάτημα του κουμπιού του Netflix. Κοινώς, κολλάς.
Αν το καλοσκεφτούμε, πετυχαίνουν ακριβώς τον στόχο τους, δηλαδή να κρατήσουν τον θεατή και το καταφέρνουν ακόμα κι αν αυτός δεν είναι στο target group τους. Αν αυτό φίλ@ μου δεν είναι επιτυχία, τότε δεν ξέρω τι είναι. Μια αυγουστιάτικη νύχτα λοιπόν που με βρήκε ακόμα στην Αθήνα, μετά από λίγο ζάπινγκ, παραδόθηκα κι εγώ στη δροσερή αγκαλιά του κυρίου Θάνου, του κυρίου Παμπουλίδη και του κυρίου Πάππα και να οι σκέψεις μου.
”Για Πάντα Μαζί” – Εκπομπή του διεθνούς γραφείου γνωριμιών γάμου ”Θάνος”
Δεν ξεκινάω από το προφανές, ότι δηλαδή στο πλευρό του κυρίου Θάνου βρίσκεται η Εύη Βατίδου, θα ασχοληθώ με εκείνη σε λίγο, αλλά με το γεγονός ότι κάθε φορά που βλέπω τον κύριο Θάνο να μιλάει τον φαντάζομαι να φοράει το Infinity Gauntlet και γελάω μόνη μου γιατί προφανώς το χιούμορ μου είναι επιπέδου προέφηβου αγοριού.
Ο κύριος Θάνος που ματσάρει ζευγάρια καλύτερα από κάθε dating app που έχεις δοκιμάσει από το 1985 είναι ένας ράθυμος κύριος με παλιακές απόψεις, αλλά μάλλον καλή πρόθεση, αρκετά έξυπνος ώστε να καταλάβει ότι δεν μπορεί να στηρίξει μόνος του την εκπομπή, όπως άλλοι, νεότεροι συνάδελφοί του, και έτσι φροντίζει να έχει πάντα στο πλευρό του μια όμορφη παρουσία. Τον ρόλο αυτό ανέλαβε εδώ και περίπου ένα χρόνο – αν όχι παραπάνω – το γνωστό πρώην μοντέλο και παρουσιάστρια Εύη Βατίδου.
Η “γεροντίαση” του κυρίου Θάνου είναι μάλλον μεταδοτική, καθώς η Εύη, εκτός του ότι και η ίδια δεν φαίνεται να διαθέτει κάποια ιδιαίτερη σπιρτάδα όσο εκφωνεί το θέμα της εκπομπής ή τις αγγελίες, αποτυγχάνει να δώσει την απαραίτητη σύγχρονη πινελιά στη ρητορική του γραφείου γνωριμιών και γάμων, παρόλο που το προσπαθεί.
Ο λόγος του κυρίου Θάνου είναι ως επί το πλείστον ανερμάτιστος και ακατάληπτος καθώς, αν παρατηρήσετε, θα δείτε ότι του ξεφεύγουν ρήματα ή και σύνδεσμοι, ιδιαίτερα σημαντικά για τη σύνταξη των προτάσεων που θέλει να αρθρώσει με αποτέλεσμα ο θεατής να μην καταλαβαίνει απολύτως τίποτα.
Η δομή της εκπομπής είναι σε μορφή “χαλαρής” συζήτησης μεταξύ Εύης και Θάνου όπου μιλούν για τον έρωτα μέσα από ένα κοινωνιολογικό πρίσμα και η οποία πάντα καταλήγει στο ότι η λύση είναι η επικοινωνία με τα γραφεία γνωριμιών Θάνος. Στο ενδιάμεσο η Εύη διαβάζει τις αγγελίες μελών και υπενθυμίζει στο κοινό πώς να έρθει σε επαφή με τον guru του ζευγαρώματος.
Στο σκέλος της συζήτησης, η οποία σίγουρα διαθέτει περισσότερη φυσικότητα από τους διαλόγους στις Οικογενειακές Ιστορίες, είναι που μας τα χαλάνε. Για τον κύριο Θάνο η μόνη ευτυχία, η μεγαλύτερη ευτυχία βρίσκεται στη δημιουργία οικογένειας, το ενδιαφέρον για την καριέρα είναι πράγμα του διαβόλου και οδηγεί μεθοδευμένα στη μοναξιά και τέλος πάντων, μην σας τα πολυλογώ, μονό που δεν μας έχει πει ο κύριος Θάνος να παντρευτούμε και να κάνουμε παιδιά για να έχουμε να μας φέρουν ένα ποτήρι νερό στα γεράματα.
Η Εύη πάλι, δεν σταματά να υπενθυμίζει σε κάθε εκπομπή ότι εμείς οι γυναίκες έχουμε, and i quote, “ένα χρόνο δέσμευσης – είναι βιολογικό το θέμα” και θέλουμε να κάνουμε μικρές παιδιά ή όπως λέει “να προχωρήσουμε στη ζωή μας”.
Ο κύριος Θάνος επίσης, πιστεύει ότι οι γυναίκες συνήθως δεν κρατούν τους συντρόφους τους επειδή δεν τους φροντίζουν αρκετά, αποσπώνται από ανούσια πράγματα όπως οι σπουδές και η απόκτηση χρημάτων, αλλά και ότι τα θέλουν όλα δικά τους. Να δώσω εδώ στην Εύη, ότι κάπως προσπαθεί να τα μαζέψει όταν ο κύριος Θάνος αναπαράγει στερεότυπα κατά του γυναικείου φύλου, ωστόσο, δυστυχώς, στην προσπάθειά της αναπαράγει και η ίδια στερεότυπα και μάλιστα και για τα δύο φύλα. Δεν θα νικήσουμε έτσι τους αγώνες μας ρε Εύη!
Η βαφή στα μαλλιά του κυρίου Θάνου είναι εξαιρετικά επιτυχημένη και όχι δεν είναι agesism, το εννοώ.
Τα μέλη που ενδιαφέρονται για γνωριμία είναι επί το πλείστον “λάτρεις της υγιεινής ζωής”, “δημόσιοι υπάλληλοι”, “μοντέρνοι”, “αγαπούν τα ταξίδια και τις εκδρομές”, “φυσιολάτρες”, “κομψοί”, “οικονομικά ανεξάρτητη ή αποκατεστημένοι”, “με ήθος και αρχές”, “νεανικοί” και “με ενδιαφέροντα όπως η μουσική και το σινεμά”.
Σε κάθε περίπτωση, έχω να καταθέσω ότι η κ. Βατίδου είναι μία κούκλα, ενδεχομένως και ομορφότερη από ποτέ.
“Vip Dating” – Εκπομπή του διεθνούς γραφείου γνωριμιών “Ελευθέριος Παμπουλίδης”
Στο multiverse των γραφείων συνοικεσίων η νέμεσις του Thanos, συγγνώμη, του κυρίου Θάνου, είναι ο Ελευθέριος Παμπουλίδης. Ο κ. Παμπουλίδης – οι τίτλοι της εκπομπής του οποίου αναδεικνύουν τις ομορφιές της Αθήνας και μάλιστα φωτισμένες τη νύχτα – ξεκινά την εκπομπή του πάντα τονίζοντας ότι είναι το μοναδικό γραφείο με ονοματεπώνυμο και όχι ΜΕ ΜΙΚΡΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΣΟΥΚΛΙΑ. Ακούς Θάνο;;;;
Ο κ. Ελευθέριος Παμπουλίδης είναι μοντέρνος, χαμογελαστός, μέσα στην ενέργεια και φωνάζει σαν να τον σκηνοθετούν το δίδυμο Ρήγας – Αποστόλου, μάλλον γιατί φοβάται ότι το κοινό του μπορεί να τον έχει ψιλοπάρει στον καναπέ με σκοπό να το αφυπνήσει για να βρει επιτέλους τον έρωτα.
Πάντοτε κομψός, με μία προτίμηση στις σατέν γραβάτες, ανακοινώνει σε κάθε του εκπομπή πως υπάρχουν χιλιάδες νέα μέλη, αλλά υποψιαζόμαστε πως αυτό ενδεχομένως και να μην ισχύει καθώς ξοδεύει σημαντικό χρόνο της εκπομπής δίνοντας ευχαριστίες στον κόσμο για την εμπιστοσύνη του, τονίζοντας την εχεμύθεια και την ασφάλεια που προσφέρουν τα γραφεία του, ενώ μόνο συντεταγμένες δεν δίνει για να βρουν τα άτομα τα headquarters του στην οδό Ερμού.
Βέβαια πρέπει να κρατήσει μια ολόκληρη εκπομπή μιας ώρας μόνος του, οπότε κάπως πρέπει να γεμίσει το χρόνο.
Ο κ. Παμπουλίδης δεν ενδιαφέρεται για cozy σαλονάκια, ευχάριστες συντροφιές που θα προσελκύσουν το θεατή και προσεγμένες κάρτες με τις αγγελίες. Όχι. Ένα green screen είναι αρκετό, η νυχτερινή Αθήνα από πίσω του πάλλεται μέσα από λήψεις drone με ανάλυση περίπου 2pixels και ο ίδιος διαβάζει τις αγγελίες του από τυπωμένα Α4.
Αυτό που κερδίζει στον κ. Ελευθέριο Παμπουλίδη είναι ότι περιγράφει τα μέλη του γραφείου του σαν να τα έχει δει ο ίδιος από κοντά. Καταλάβατε, δεν αμφισβητώ ότι το κάνει, ούτε λέω ότι τα πρόσωπα αυτά είναι ανύπαρκτα. Όχι, όχι. Αλήθεια. Απλά, θέλω να τονίσω τη γλαφυρότητα των περιγραφών του κ. Παμπουλίδη που είναι εμφανέστατα ένας χαρισματικός αφηγητής.
Σας το είπα και πριν. Ο Λευτέρης – συγγνώμη, ο κύριος Ελευθέριος Παμπουλίδης είναι μοντέρνος. Δεν ξεκινάει τον μονόλογό του με διακήρυξης περί της σημαντικότητας του γάμου και της δημιουργίας οικογένειας. Ο κ. Παμπουλίδης σου λέει, μπορεί να θες απλά “παρεούλα”, “συντροφικότητα”. Γιατί ξέρει ο κ. Παμπουλίδης πώς να πιάσει το σφυγμό της νεολαίας.
Βέβαια, δαιμονοποιεί διαρκώς την τεχνολογία και τα dating apps, αλλά τον δικαιολογούμε γιατί του τρώνε τη δουλειά.
Ο κ. Παμπουλίδης ενθαρρύνει τους γονείς να επεμβαίνουν στις ζωές των παιδιών τους και αν αυτά είναι σε κάποια σχέση που οι ίδιοι θεωρούν ότι δεν τα καλύπτει, να πάνε στο γραφείο του και εκείνος, καθισμένος σε μια δερμάτινη καρέκλα και χαϊδεύοντας μια γάτα Περσίας λογικά, θα ενορχηστρώσει το κατάλληλο σχέδιο “έτσι ώστε τα παιδιά τους να βρουν την ευτυχία χωρίς να μάθουν ποτέ τίποτα”. Αλήθεια σας το λέω, δεν τα βγάζω από το μυαλό μου (θα το βρείτε και στο 14ο λεπτό περίπου στο παραπάνω βίντεο).
Πάντως, παρά τις φρικιαστικά παραβιαστικές προτροπές του κ. Παμπουλίδη προς τους γονείς, η επιτυχία του έγκειται στη ζωντανή περιγραφή των αγγελιών, αλλά και στο ότι, και το λέω αντιλαμβανόμενη το ρίσκο, αποφεύγει να αναπαράγει ιδιαίτερα πολλά στερεότυπα και δη σεξιστικά, είναι προσεκτικός και ενίοτε ευρηματικός στις περιγραφές της εξωτερικής εμφάνισης των μελών του – κάτι που μάλλον τον κάνει να φαίνεται και ειλικρινής -, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σας λέω και ότι είναι ο νούμερο ένα εκπρόσωπος της woke κουλτούρας στην Ελλάδα.
Εκλεκτές Γνωριμίες Γάμου – Εκπομπή του διεθνούς γραφείου γνωριμιών γάμου “Πάππας”
Ο Γιώργος Πάππας είναι ο Πάπας των συνοικεσίων (συγχωρέστε με, είναι 12 Αυγούστου, χρειάζομαι διακοπές). Είναι ο πρώτος διδάξας. Ο διασημότερος matchmaker της Ελλάδας. Ο Hitch του Κολωνακίου. Το γραφείο του έχει δράση από το 1939. Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω ότι ο ίδιος ο κύριος Πάππας το λειτουργούσε από τότε, απλώς να σας πω ότι δεν τον έχει δει ποτέ κανείς στο φως της ημέρας ή κοντά σε εκκλησία. (Στην πραγματικότητα έχει κληρονομήσει την επιχείρηση από τον παππού του και την τρέχει από 18 ετών).
Επίσης, ο κύριος Πάππας είναι ένα υποτιμημένο fashion icon όπως μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω βίντεο.
Δεν μπορώ δυστυχώς να πω το ίδιο για τις κυρίες – συνεργάτιδές του που τον πλαισιώνουν στις εκπομπές του, των οποίων οι στιλιστικές επιλογές είναι μάλλον απογοητευτικές, αν και καταλαβαίνω πόσο μπορεί να σε καταβάλει το άγχος και ο πανικός του να στέκεσαι δίπλα σε ένα μετρ του στιλ.
Ο κύριος Πάππας επίσης, για να τονώσει το ενδιαφέρον του κοινού, φέρνει κατά καιρούς καλεσμένους τους οποίους και αποκαλεί “Προσωπικότητες” οι οποίες “δίνουν τροφή για σκέψη”. Μία από αυτές ένα τρομακτικό κακέκτυπο του Hugh Hefner που διοργανώνει καλλιστεία – έναν εξαιρετικά σύγχρονο θεσμό που καθόλου δεν προωθεί τον ανταγωνισμό μεταξύ γυναικών. Ο κύριος Πάππας, θεωρεί ότι ένας τίτλος στα καλλιστεία είναι πάρα πολύ καλός για το βιογραφικό σου.
Για αυτό μάλλον και στις “Προσωπικότητες” καλεί και εστεμμένα μοντέλα τα οποία αναγκάζονται να φέρνουν και το στέμμα και την κορδέλα του τίτλου και να τα κρεμάνε στη μοντέρνα πολυθρόνα του πλατό.
Κάθε εκπομπή έχει ένα κεντρικό θέμα το οποίο και εκφωνεί μια από τις συνεργάτιδες του κ. Πάππα, κάτι που μας δείχνει ότι δεν τον ενδιαφέρει να συγκεντρώνει τους προβολείς πάνω του, άλλωστε έχει καθιερωθεί, είναι τρομερά σίγουρος για τον εαυτό του, κι έτσι φροντίζει να δίνει βήμα και να αναδεικνύει τους ανθρώπους με τους οποίους δουλεύει μαζί. Μπορεί το θέμα που καταλήγεις να βλέπεις τελικά να μην έχει καμία σχέση με αυτό που ανακοινώνει ο κύριος Πάππας, αλλά και να ακούγεται σαν έκθεση που έχει βγει εκτός θέματος, όμως, ο τόνος της φωνής των συνεργάτιδων είναι συνήθως ήπιος και λειτουργεί εξαιρετικά σαν νανούρισμα.
Οι αγγελίες του κυρίου Πάππα λειτουργούν με κωδικούς, κάπως δηλαδή σα να παραγγείλεις κινέζικο, το οποίο από οργανωτικής άποψης, το χαιρετίζω.
Σε μια στιγμή απόλυτου inception που θα έκανε τον Christopher Nolan να μασήσει το σενάριο της αριστουργηματικής ταινίας σελίδα – σελίδα και τον Andy Warhol να χειροκροτεί όρθιος, οι διαφημίσεις που διακόπτουν τη ροή της εκπομπής των γραφείων γνωριμιών γάμου “Πάππας”, είναι σποτ των γραφείων γνωριμιών γάμου “Πάππας”.
Όσοι μείνετε στη Αθήνα τον Αύγουστο έχετε την αμέριστη συμπάθειά μας. Ελπίζουμε ότι ο Θάνος, η Εύη, ο Λευτέρης και ο Γιώργος δεν θα σας κρατήσουν παρέα και ότι τις ώρες προβολής των εκπομπών τους θα κάνετε πιο διασκεδαστικά πράγματα. Οι υπόλοιποι, καλές βουτιές!