Αν ζεις στην Αθήνα, είναι απίθανο να μη γνωρίζεις τον Dreamer aka Σωτήρη Τρέχα με τουλάχιστον μία από τις πολλές του ιδιότητες. Multidisciplinary καλλιτέχνης, με κυριότερα εκφραστικά μέσα τη γραφιστική και τη φωτογραφία, συνιδιοκτήτης του showroom Neon Raum, εκδότης του περιοδικού Fluffer Everyday, διοργανωτής και Dj στα πάρτι Purple Nights και Love Issues, ο Σωτήρης εδώ και 11 χρόνια μέσα από κάθε τομέα με τον οποίο καταπιάνεται μας παρασύρει στον πολύχρωμο κόσμο του, εκεί που παλ χρώματα ξεχύνονται και πιτσιλάνε αρκουδάκια της αγάπης, σουβλάκια, ιωνικού ρυθμού κίονες και θραύσματα αναμνήσεων από τα mid 90s’ που σημάδεψαν τη ζωή των millennials, όπως ο Furby. 

O Σωτήρης Τρέχας aka The Dreamer

Εδώ και πολλά χρόνια το brand του Dreamer διαθέτει apparel με εμβληματικά – πλέον – T-shirts. Η νέα του κολεξιόν κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες και την προσοχή μας τράβηξε ότι αυτή τη φορά είναι εμπλουτισμένη με περισσότερα items, όπως πουκάμισα, shorts και παντελόνια. Αυτό που ξεχωρίζει ωστόσο από τη φετινή καλοκαιρινή συλλογή του Dreamer, είναι τα φανταστικά του μαντήλια. Η σειρά αυτή είναι κάτι πολύ περισσότερο από μόδα. Όπως λέει ο ίδιος ο Σωτήρης στο One of us, το αρχικό θέμα της σειράς ήταν “Gay & Fabulous”, όμως πολύ γρήγορα κατέληξε σε “Gay Rights”. Οι λόγοι πολλοί και σημαντικοί. 

Not a Man Tee

Σε αυτή τη συλλογή ήθελα να κάνω καινούρια πράγματα που δεν είχα τολμήσει πριν, μαντήλια, πουκάμισα, παντελόνια. Έχουν συμβεί πολλά αυτή τη χρονιά. Κάθε περιστατικό μου έκανε μεγάλο trigger υπενθυμίζοντάς μου ότι ζω σε μια φούσκα. Ένιωσα πολύ προνομιούχος που εγώ ζω σε αυτή τη φούσκα και δεν έχω αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν άλλοι για να μαστε εμείς καλά σήμερα”, αναφέρει ο Σωτήρης.

Dreamer Hanky

Ένα από τα πρώτα “καμπανάκια” όπως τα ονομάζει, που τον οδήγησαν στη δημιουργία της συγκεκριμένης συλλογής, ήταν η σχέση του με τον Παύλο Χάππιλο, διαγωνιζόμενο του φετινού MasterChef και πραγματική αχτίδα φωτός στην ελληνική reality τηλεόραση. Ο Σωτήρης και ο Παύλος είναι φίλοι σχεδόν μία 15ετία. Όταν ο προσωπικός του λογαριασμός στο Instagram απενεργοποιήθηκε με το που ξεκίνησε ο διαγωνισμός, καθώς προσέλκυσε αρνητικά σχόλια τα οποία ο ίδιος δεν μπορούσε να διαχειριστεί διαμένοντας στο σπίτι του MasterChef χωρίς κινητό, ο Σωτήρης μαζί με ακόμα μερικούς φίλους του Παύλου ξεκίνησαν έναν καινούριο – fan page – λογαριασμό προκειμένου να δείχνουν την πορεία του στο παιχνίδι. Η διαχείριση του fan page του Παύλου όσο εκείνος ήταν στο MasterChef, έκανε τον Dreamer να συνειδητοποιήσει ότι τελικά, πράγματα σαν εκείνα που έλεγε ο Παύλος και που οι δύο τους συζητάνε με τους πάνω από μία κούπα καφέ, δεν είναι αυτονόητα για όλο τον κόσμο.

Neon Party Black Shirt

Έπειτα ήρθε το περιστατικό της Δήμητρ@, το οποίο με συγκλόνισε, δεν μπορείς να φανταστείς πόσο έχω κλάψει. Όλα τα παραπάνω με βοήθησαν να καταλάβω ότι δεν ξέρουν όλοι αυτά που ξέρω εγώ. Θέλησα λοιπόν να πω καποιες ιστορίες που αξίζει να ειπωθούν και να αποτίσω έναν φόρο τιμής σε εκείνους που μου τις έμαθαν. Πρέπει όλοι να μιλάμε όσο πιο πολύ γίνεται γιατί μόνο έτσι η κοινωνία θα μάθει και θα κατανοήσει όσα δεν γνωρίζει. Αυτή η συλλογή γενικά it’s all about teaching the children”. 

Ο Σωτήρης Τρέχας ενθουσιάζονταν πάντα με τις παραδόσεις της queer κουλτούρας και φέρνει μερικές από τις πιο σημαντικές στη νέα του κολεξιόν. Για αυτό και κάνουμε μαζί του breakdown τα περισσότερα κομμάτια της συλλογής, η οποία έχει φωτογραφηθεί μπροστά από background – homage στην trans και στη pansexual σημαία. Επίσης τα χρώματα όλων των items της συλλογής κάνουν decompose το gay flag. 

Friend of Dorothy: Έχω χρησιμοποιήσει την ατάκα “Friend of Dorothy” σε δύο items της συλλογής. Πρόκειται για ένα αναγνωριστικό σύνθημα της αμερικανικής queer κοινότητας, το οποίο χρησιμοποιούσαν πολύ παλιά. Είναι μια αναφορά στην Dorothy του Μάγου του Οζ που υπήρξε τεράστιο gay icon της εποχής, καθώς έκανε παρέα με όλους αυτούς τους περίεργους τύπους, αποδεχόμενη τη διαφορετικότητα. Έτσι λοιπόν, όταν κάποιος ήθελε να αναγνωρίσει αν είσαι gay ή queer έλεγε: “Are you friend of Dorothy?” έτσι ώστε να ξέρει ότι μπορεί να κοινωνικοποιηθεί με ασφάλεια.  

Dreamer Hankies: Τα μαντήλια με ενδιέφεραν πάντα, καθώς για την queer κοινότητα αποτελούν έναν visual κώδικα και επειδή είμαι “οπτικό” άτομο και ο ίδιος με συνεπήρε αυτό το μυστήριο. Τότε λοιπόν που δεν υπήρχαν apps και οι gays έκαναν κατά βάση cruising, για να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο – καθώς τότε το να είσαι gay ήταν ποινικά κολάσιμο – και να φοβούνται λιγότερο είχαν τα μαντήλια για να επικοινωνούν οπτικά αυτό το οποίο έψαχναν και να το βρίσκουν άμεσα. Η στιλιστική αυτή συνήθεια ονομάστηκε Hanky Code. Κάθε διαφορετικό χρώμα συμβόλιζε και μία συγκεκριμένη προτίμηση, ενώ η πλευρά που το φορούσε κανείς έδειχνε τον προτιμώμενο ρόλο στο σεξ. Δεξιά για ενεργό, αριστερά για παθητικό. Ευτυχώς έχουμε 2021 και δεν χρειαζόμαστε πλέον τέτοιους κώδικες, ωστόσο, παραμένει μια πολύτιμη παράδοση της queer κουλτούρας και cool fashion statement. 

Not a man: Έχω χρησιμοποιήσει αυτή τη φράση σε δύο μπλουζάκια αυτής της συλλογής. Το ένα έχει ένα άγαλμα του Ηρακλή. Συνειδητοποίησα ότι ο πυρήνας της ελληνικής μυθολογίας είναι βασισμένος σε άνδρες. Ο Ηρακλής για μένα δεν είναι άντρας είναι μια ιδέα, η ιδέα ενός ήρωα και δεν πρέπει να μένουμε στο φύλο. Στην τελική, τι είναι άντρας; Το άλλο μπλουζάκι που φέρει αυτή τη φράση απεικονίζει την σπασμένη κεφαλή ενός αγάλματος. Αυτό το άγαλμα βρέθηκε έτσι, χωρίς να γνωρίζουν αν ανήκει σε γυναικείο ή αντρικό σώμα και παρόλα αυτά ονομάστηκε “Head of a Youth”. Με συγκλόνισε πως για ακόμη μια φορά έτρεξαν να αποδώσουν την κεφαλή σε άντρα. Υπάρχουν ποικίλοι τρόποι να ονομάσεις κάτι και δε χρειάζεται να γυρνούν όλα γύρω από ένα φύλο που μας βολεύει να χρησιμοποιούμε.

MW & WM: Τα δύο σορτσάκια της συλλογής έχουν τα ονόματα MW & WM αντίστοιχα και συμβολίζουν το transition από το ένα φύλο στο άλλο.

The Dreamer

Μέσα από αυτή τη συλλογή ο Dreamer κατορθώνει να συνδυάσει την εικαστική έκφραση με τη μόδα, αλλά και την πληροφορία, ή έστω το έναυσμα για την αναζήτησή της, χρησιμοποιώντας τη μόδα ως επιμορφωτικό μοχλό, καλώντας ουσιαστικά μέσα από κάτι πολύ ανάλαφρο, ξέγνοιαστο και χρωματιστό κάποιον να λάβει κάτι πάρα πολύ σημαντικό.  Ο ίδιος λέει για το συγκεκριμένο ζήτημα: “Ακριβώς, έχω για παράδειγμα στη συλλογή αυτή κι ένα T-shirt με κωδικό προϊόντος “Gay Flower” το οποίο μαρκετίστικα δεν είναι έξυπνο. Είναι ένα μπλουζάκι που θα μπορούσε να φορέσει ένα οποιοδήποτε αγόρι, αλλά τώρα βλέποντας το όνομα μπορεί φοβηθεί. Όμως αυτό που θέλω να κάνω, είναι κάτι σαν το pinkwashing που κάνουν οι μεγάλες εταιρίες – βάλε το gay flag όπου μπορείς μέχρι να ναι τόσο φυσικό στο μάτι που οριακά να το προσπερνάς. Πέρσι ας πούμε το πιο επιτυχημένο μου φούτερ ονομάζονταν “Gay Penguin”, αντί για “Happy Penguin”, που θα μπορούσα να το έχω ονομάσει. Πιστεύω πλέον πως ένα προϊόν είναι πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Δεν είναι το ύφασμα μόνο, είναι η στάμπα, το όνομα που το συνοδεύει το πώς έχει κατασκευαστεί. Είναι μια φιλοσοφία”.