Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά. Το Greece’s Next Top Model είναι από εκείνα τα τηλεοπτικά προγράμματα, που ευχαριστιέμαι τρομερά να βλέπω από τις πρώτες σεζόν του Ant1 και όλα τα χρόνια του στο Star. Αυτός, βέβαια, είναι ο λόγος, που όταν το βλέπω να φθίνει σεζόν με τη σεζόν, με τσούζει λίγο περισσότερο. Για παράδειγμα, το Bachelor είναι μία συνεχόμενη κατάρρευση, αλλά από την αρχή κατάρρευση ήταν. Οπότε, who cares?

Για να μην παρεξηγηθώ, το GNTM δεν υπήρξε ποτέ η επιτομή της ποιοτικής τηλεόρασης. Ήταν, όμως, καλό γι’ αυτό που ήταν. Ένα show, που μάς έδειχνε μόδα, είχε ενδιαφέρουσες δοκιμασίες, είχε βάσιμες κριτικές -είτε συμφωνούσαμε, είτε διαφωνούσαμε με αυτές- και, φυσικά, είχε reality αλλά ενός συγκεκριμένου τύπου. Ήταν reality καυγάδων κυρίως για τις ίδιες τις δοκιμασίες και με τις προσβολές μεταξύ των διαγωνιζόμενων να αφορούν περισσότερο τις μοντελικές τους ικανότητες και λιγότερο το αν πλένουν το πιρούνι τους και το πώς βουτάνε στην πισίνα. 

Όλα τα παραπάνω χρόνο με τον χρόνο μοιάζουν να εξαφανίζονται. Η μόδα πλέον μάς ενδιαφέρει τόσο λιγότερο, ώστε να έχουμε δει ελάχιστες δοκιμασίες με το επίκεντρο κάποια νέα συλλογή, που δόθηκε από έναν σχεδιαστή στο show. Οι δοκιμασίες, με ελάχιστες εξαιρέσεις, μοιάζουν ή είναι επαναλαμβανόμενες και με λιγότερη καλώς εννοούμενη ένταση σε σχέση με των προηγούμενων ετών. Η κριτική πολλές φορές μοιάζει να γίνεται απλά , για να γίνεται, και γι’ αυτό δεν είναι λίγες οι φορές, που ακούμε και τους ίδιους τους διαγωνιζόμενους να απορούν πώς είναι δυνατόν τον έναν να τον κράζουν και τον άλλον να τον εκθειάζουν για το ίδιο ακριβώς πράγμα. Φυσικά, μέσα σε όλα, έχουμε και τη φετινή αποχώρηση της Βίκυς Καγιά, η οποία καλώς ή κακώς έδινε το περισσότερο κύρος στο show, κυρίως γιατί πλέον είχε ταυτιστεί με αυτο. 

Όσο για το reality του πράγματος; Αυτό έχει γίνει χειρότερο από ποτέ, με πρακτικές που είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη σεζόν. Ναι, ήταν πολύ καλή επιλογή να μπουν και άντρες στο παιχνίδι. Ωστόσο, η παραγωγή φαίνεται να την έκανε, μόνο και μόνο για να μπορεί να αρχίσει να μάς πουλάει ειδύλλια. Κι όταν λέμε “ειδύλλια”, εννοούμε διαγωνιζόμενους που πετάνε σπόντες, άλλους που “δίνουν” κανονικά τις σχέσεις άλλων συμπαικτών τους και τελικά διαγωνιζόμενους, που μιλούν ανοιχτά για την σχέση τους, κλαίνε, αγκαλιάζονται, φιλιούνται και λένε “σ’αγαπώ” on camera. Και όχι, το πρόβλημά μας δεν είναι ο έρωτας και η εκδήλωσή του. Το πρόβλημά μας είναι η εκμετάλλευση μίας προσωπικής σχέσης (όποια κι αν είναι και είτε είναι αληθινή είτε όχι), για να ανέβουν τα νούμερα τηλεθέασης. 

Με άλλα λόγια, το GNTM έχει χάσει τον σκοπό του. Ναι, είναι τηλεοπτικό πρόγραμμα, πρέπει να φέρει νούμερα στο κανάλι και ο τρόπος να το κάνει είναι να πουλήσει στις διαφημιστικές το βασικό του προϊόν, τους τηλεθεατές του. Μόνο που με τις αλλαγές του μοιάζει να τους χάνει. Μιλάμε για ένα πρόγραμμα, που τις προηγούμενες σεζόν του ήταν σταθερά στις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις του κοινού. Φέτος αυτό έχει αλλάξει με τα νούμερά του να μένουν πάνω κάτω στο 14% για το δυναμικό κοινό (στο γενικό σύνολο τα πράγματα είναι χειρότερα). Για να καταλάβεις τη διαφορά, μιλάμε για ένα πρόγραμμα, που πέρσι τέτοια εποχή πλησίαζε ή και ακουμπούσε το 30%.

Οπότε, για να απαντήσουμε και στο ερώτημα του τίτλου, όχι, το GNTM δεν πρέπει να βγάλει κι άλλη σεζόν. Τουλάχιστον όχι αν η παραγωγή σκοπεύει να συνεχίσει με την ίδια συνταγή. Θέλω ακόμα μία σεζόν GNTM, αλλά όχι του GNTM που παρακολουθήσαμε φέτος. Δεν υπάρχει λόγος να συνεχιστεί κάτι μέτριο, που χαλάει στο μυαλό μας την εικόνα του προγράμματος, που δεν θα το δει το κοινό και που, κατ’ επέκταση, δεν θα φέρει ούτε καν έσοδα στο κανάλι. Οπότε μία έκκληση στο Star. Αν είναι να συνεχίσει τα realities του (γιατί την ίδια γραμμή έχει ακολουθήσει και με το Master Chef), ας μην το κάνει με την έννοια του κακώς εννοούμενου reality. Αν θέλαμε αυτά, τότε θα βλέπαμε απλά Bachelor και Big Brother

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!