Για να αντιληφθούμε τον τρόπο που σκέφτεται και δρα η παραγωγή του Survivor πρέπει να ανατρέξουμε στην συμφωνία που υπέγραψε με τον Σκάι και η οποία προβλέπει ότι κάθε επεισόδιο κοστίζει 80.000 €, αλλά αυτό το ποσόν δεν αποτελεί παρά την βάση. Οι πολλοί παράδες προκύπτουν ανάλογα με την τηλεθέαση. Για κάθε μονάδα πάνω από 20%, το κόστος αυξάνεται κατά 4000 €, δηλαδή στο 40% που πλέον αποτελεί κανόνα, το κάθε επεισόδιο εισπράττει αμοιβή 160.000 €, με το καθαρό κέρδος να εκτοξεύεται, διότι το κόστος παραμένει σταθερό.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η Acun Medya έχει διαρκές συμφέρον να αυξάνει καθημερινά την τηλεθέαση και ο τρόπος που το επιτυγχάνει είναι δοκιμασμένος. Δημιουργεί ένα σενάριο που περιέχει όλα τα συστατικά της τουρκικής σαπουνόπερας, δηλαδή ίντριγκες, παιδιά του λαού, έρωτες και προδοσίες.
Ταπεινός και καταφρονεμένος έχει αναλάβει ο Τριαντάφυλλος, ο οποίος παίζει στα δάχτυλα τον ρόλο του παραπονιάρη που όλοι τον πολεμούν, αλλά αυτός παλεύει για το πικρό ψωμί της ξενητειάς και διώχνει το κακό το μάτι με εμφιαλωμένο νερό που παρουσιάζει σαν αγιασμό. Αυτό είναι το πιο αθώο κομμάτι της παράστασης. Δεν ξεφτιλίζει κάποιον άνθρωπο, απλώς τον βοηθά να παραμείνει ή να προχωρήσει γιατί είναι απαραίτητος στην μυθοπλασία. Βέβαια, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος, οι σεναριογράφοι δημιουργούν συνεχώς νέους κανονισμούς, δηλαδή προ καιρού ή όχι και τόσο χρήσιμη Σοφία τραυματίστηκε και αμέσως η παραγωγή της έβγαλε εισιτήριο επιστροφής, ενώ ο τραυματισμένος Τριαντάφυλλος, τον  οποίον εξέτασαν “τρεις μεγαλογιατροί”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ίδιος, τελικά παραμένει στο παιχνίδι χωρίς να αγωνίζεται! Το γεγονός δεν εκπλήσσει κανέναν, άλλωστε η υψηλή τηλεθέαση που προσφέρει δεν προέρχεται από τις αγωνιστικές του επιδόσεις.
Ο τομέας του Έρωτα και της Προδοσίας είναι πολύ πιο προβληματικός. Προσωπικά ο Acun Ilıcalı υποδέχθηκε τον παίκτη Σάκη και τον τοποθέτησε στην ίδια ομάδα με την Μαριαλένα, με την οποία διατηρούσε σχέση στο παρελθόν. Από το πρώτο δευτερόλεπτο ο τούρκος παραγωγός έδειξε τις προθέσεις του για την αποστολή του νεοφερμένου, αναφερόμενος στα ερωτικά του ζευγαριού, τα οποία με εντελώς αυθαίρετο τρόπο πήρε από το παρελθόν και τοποθέτησε στο μέλλον, υπό τα επιδοκιμαστικά γέλια του γαμπρού και την εμφανή αμηχανία του κοριτσιού.
Μάταια προσπαθούσε να ψελλίσει ότι κάτι τέτοιο δεν συμπίπτει με τις επιδιώξεις της, γιατί απλώς βρίσκεται σε σχέση με κάποιον άλλον. Οι διαβεβαιώσεις της συρρικνώθηκαν, σε κάποιες περιπτώσεις εξαφανίστηκαν, γύρω από το πρώην ζευγάρι στήθηκε ένα σκηνικό που περιλαμβάνει μονταρισμένες σκηνές με ερωτική μουσική ως υπόκρουση και γελοία υπονοούμενα από τους πάντα πρόθυμους να εξυπηρετήσουν το σενάριο της παραγωγής Παππά και Τριαντάφυλλο. Ο πρώτος, σε ένα υποκριτικό κρεσέντο, μίλησε για το πόσο κοντά βρίσκονται οι πρώην όταν κοιμούνται και ο δεύτερος, ο οποίος μάλιστα ζει σε άλλη καλύβα, πήρε άφθονο χρόνο για να επιβεβαιώσει ότι επειδή αντιλαμβάνεται τις σχέσεις από μακριά, “ο Σάκης έχει μάτια μόνο για τη Μαριαλένα”, ευχήθηκε μάλιστα “καλά στέφανα”. Τα μάτια και τα λόγια της Μαριαλένας δεν μετέχουν στην εξίσωση, τα αισθηματικά της εκφράζονται από άλλους και είναι τέτοια η διαστρέβλωση της ζωής της, που δημιουργήθηκε οικογενειακό πρόβλημα υγείας. Όταν η μητέρα της ζήτησε από την υπεύθυνο της παραγωγής να πάρει υπόψη ότι ο μη σεβασμός στις επιλογές της κόρης της προκαλεί  δυσάρεστες έως ανησυχητικές επιπτώσεις, εισέπραξε την αποστομωτική απάντηση “οι παίκτες αποτελούν προϊόντα της παραγωγής”. Όχι υπαλλήλους ή συνεργάτες, αλλά προϊόντα.
Στο προϊόν Άννα Μαρία επενδύθηκαν περισσότερα πλάνα  και πήρε μπρος ένας πιο απάνθρωπος μηχανισμός. Από την αρχή, ο πάντα πρόθυμος να ενταχθεί στο σενάριο της παραγωγής Παππάς, την κατηγόρησε ότι έχει έρθει κοντά με συμπαίκτη της και έδωσε το σύνθημα αμφισβήτησης της ηθικής της υπόστασης! Οι σκηνοθέτες, αφού εκμηδένισαν με διάφορους τρόπους την επιμονή της κατηγορουμένης θα υπενθυμίζει ότι η δική της συναισθηματική επιλογή είναι εντελώς διαφορετική από αυτές που παρουσιάζονται, τροφοδότησαν το θηρίο με κοντινά πλάνα στα χέρια, έχωσαν και μία πανσέληνο για να κάνει το περιβάλλον ρομαντικό, αφαίρεσαν, πρόσθεσαν και τα αποτελέσματα δεν άργησαν να προκύψουν. Σε συνδυασμό και με άλλους χειρισμούς (θεατρικές παραστάσεις, μικρούς τραυματισμούς που πουλήθηκαν σαν μεγάλοι και μεγάλους που παρουσιάστηκαν σαν μικροί κ.α), προέκυψε αλματώδης αύξηση της τηλεθέασης, δηλαδή τα παραπάνω 80.000€ του συμβολαίου προκύπτουν σχεδόν καθημερινά. Ότι αυτό το επιπλέον έσοδο φέρνει ανθρώπους αντιμέτωπους με την χυδαιότητα και με καταστάσεις που σχετίζονται με τις παραποιημένες λεπτομέρειες της ζωής τους, αποτελεί μια λεπτομέρεια που δεν αφορά στις λογιστικές πράξεις.
Ο μηχανισμός στρέβλωσης και εξευτελισμού δεν περιορίζεται στο “πρωτογενές” υλικό που μεταδίδει ο Σκάι. Τροφοδοτείται και από σχολιασμούς που έχουν πρόσβαση σε όλα τα μέσα και παρουσιάζουν σαν δεδομένες κραυγαλέα ψευδείς καταστάσεις, οι οποίες όμως φέρνουν πελατεία. Μεταδίδουν ανύπαρκτες αντιδράσεις, εμπλέκουν συγγενείς και φίλους που βρίσκονται στην Ελλάδα, προαναγγέλλουν γάμους και διαζύγια, χωρίς ούτε μία στιγμή να σκεφτούν ότι οι πρωταγωνιστές των κατά φαντασία ιστοριών τους είναι κανονικοί άνθρωποι, που μάλιστα λόγω του αποκλεισμού τους, δεν έχουν δυνατότητα να απαντήσουν.
Επίσης αδιαφορούν για το γεγονός ότι οι κατάρες και οι ευθείες απειλές που συνεχώς κλιμακώνονται (τελευταία απειλήθηκε η Άννα Μαρία με βιτριόλι), περισσότερο τροφοδοτούνται πάρα καταπολεμούνται με τη στάση τους. Η χαμένη τους ευαισθησία θα επανέλθει όταν το μπούλινγκ και οι παρελκόμενες εγκληματικές προθέσεις γίνουν πρωτοσέλιδο, οπότε θα μεταπηδήσουν με ευκολία στο στρατόπεδο της συμπαράστασης. Θα είναι αργά.

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!