Καλησπέρα σε όλους τους φασιονίστες και στους λοιπούς συνδαιτυμόνες, σήμερα σας καλωσορίζουμε στο fashion moment της σεζόν, στο ενδυματολογικό λαβράκι που έσκασε εδώ και δυο μέρες και έκτοτε δεν μπορούμε να το βγάλουμε από το μυαλό μας, το Fendace. Την Κυριακή που μας πέρασε, 26 του Σεπτέμβρη, δυο εμβληματικά σπίτια της μόδας, ο οίκος Fendi και ο οίκος Versace κέρδισαν δικαιωματικά το βραβείο του πιο πολυσυζητημένου show του φετινού fashion month, χάρη σε κάτι ευφυές μέσα στην απλότητά του, μια φάμπγιουλους σύμπραξη στολισμένη από θρυλικά σούπερμοντέλα. Συγκεκριμένα τα δυο αυτά εμβληματικά “σπίτια” της Ιταλίας έκλεισαν την Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο με μια κοινή επίδειξη μόδας δημιουργώντας μπόλικο buzz υπό το πιασάρικο όνομα Fendace (Fendi+Versace). Σύσσωμοι λοιπόν οι καλλιτεχνικοί διευθυντές των δυο οίκων, η Donatella Versace από τη μια και η Silvia Venturini Fendi μαζί με τον Kim Jones από την άλλη, αποφάσισαν να σχεδιάσουν μια μικρή συλλογή 25 κομματιών για λογαριασμό του “απέναντι” σπιτιού και το αποτέλεσμα ήταν γαργαλιστικό.

 

 

Πώς ξεκίνησε

“Τον περασμένο Φλεβάρη, μετά την επίδειξη ready-to-wear (Fall/Winter 2021) πήγαμε όλοι μαζί για φαί με την Donatella. Η Silvia (Venturini Fendi) και η Donatella τα πάνε πολύ καλά και σκεφτήκαμε πως θα ήταν ωραία να κάνουμε κάτι fun. Και καταλήξαμε σε αυτή την ιδέα, σαν ένα show τύπου σχεδιαστικός διαγωνισμός!” είπε ο Kim Jones, καλλιτεχνικός συν-διευθυντής του οίκου Fendi στο WWD σχετικά με το πώς προέκυψε η ιδέα. Και εμείς θα προσθέσουμε πως και η μεγάλη εμπορική και μιντιακή επιτυχία της τελευταίας συνεργασίας μεταξύ Balenciaga και Gucci ενδέχεται να έβαλε το λιθαράκι της σε αυτή την απόφαση.

 

 

Οι πρωτιές

Παρ’ ότι την μεγάλη πρωτιά σε ότι αφορά την συνεργασία μεταξύ δυο μεγάλων οίκων την πρόλαβαν οι Balenciaga και Gucci, η εν λόγω σύμπραξη ενέχει ένα στοιχείο που την καθιστά επίσης πρωτοπόρα. Το Fendace διαφοροποιείται με πολλούς τρόπους. Αφενός, οι σχεδιαστές του δεν δανείστηκαν απλά σχεδιαστικούς κώδικες του αντίπερα οίκου για την δική τους συλλογή, όπως ο Michele και o Gvasalia, αλλά δημιούργησαν οι ίδιοι τα κομμάτια για λογαριασμό του άλλου brand. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι δυο θρυλικές σχεδιάστριες, η Versace και η Venturini Fendi, ασχολήθηκαν σχεδιαστικά για οποιοδήποτε άλλο οίκο πέρα από τον δικό τους. Να εντείνει βέβαια την ήδη νεωτεριστική χροιά της όλης υπόθεσης έρχεται άλλο ένα στοιχείο, καθώς ας μην ξεχνάμε ότι οι δυο οίκοι του Fendace θεωρούνται στερεοτυπικά ως αντίπαλοι στον χώρο, αφού αφενός παίζουν και οι δυο μάχιμα στην πίστα των “μεγάλων παιδιών” ως δυο από τα πιο εμβληματικά ιταλικά σπίτια, και αφετέρου όσον αφορά στην σχεδιαστική γραμμή τους απευθύνονται στη ίδια γυναίκα. Συνεπώς θέλει έξτρα κότσια για να κάνεις μια τέτοια συνεργασία, η οποία αναμφίβολα θα ενδυναμώσει εμπορικά και τον απέναντι οίκο, ειδικά όταν δεν βρίσκεται και κάτω από τον ίδιο όμιλο, όπως οι Gucci και Balenciaga.

 

 

Η συλλογή

25 λοιπόν κομμάτια σχεδιάστηκαν από την Fendi και τον Jones για τον Versace και άλλα 25 από την Donatella για τον Fendi, 50 στο σύνολο και ήταν όλα τους υπέροχα. Για την δημιουργία τους ο κάθε σχεδιαστής επισκέφτηκε το αρχείο του αντίπερα brand καταλήγοντας εκ του αποτελέσματος σε ένα μιξ από τις συλλογές των 90ς και των early zeros, σε προφανή σύμπνοια με τις τάσεις του τώρα. Είδαμε την logomania να κάνει πάρτυ πάνω σε κάθε λογής item και με κάθε είδους συνδυασμό των δυο logos. Είδαμε την μέδουσα και τον μαίανδρο του Versace, είδαμε το κλασσικό καφέ καμβά του Fendi, είδαμε χρωματιστά λεοπάρ και μοτίβα με αλυσίδες μπερδεμένα όλα μαζί σα να ‘ταν ο ίδιος οίκος. Είδαμε patchwork denim, χρωματιστή γούνα και γουνάκια, κολλητά επί του δέρματος πένσιλ φορέματα και το χαμηλοκάβαλο suiting των zeros. Είδαμε και πολλά ακόμα και βασικά δεν χόρταινε το μάτι μας, αλλά με λίγα (ή λιγότερα) λόγια στο προχθεσινό catwalk παρέλασε η πεμπτουσία του σχεδιαστικού dna και των δυο brand ντυμένη με τους ενδυματολογικούς κώδικες του καυτού τώρα. Κοινώς, το Fendace.

 

 

O παράγοντας Χ

Καλά είναι τα εγκώμια από τους εκάστοτε κριτικούς μόδας, ωραίο και το inspo trail που αφηγούνται οι σχεδιαστές στο τέλος κάθε show. Αλλά για να λέμε την αλήθεια, για να κάνει μια συλλογή το buzz το σωστό, θέλεις και το σούπερμοντέλο σου. Αν βέβαια αντί για 2-3 φέρεις μια στρατιά θρύλων επί της πασαρέλας, έχεις κερδίσει την σεζόν. Αυτό φυσικά δεν είναι και καμιά είδηση, ιδίως για τον οίκο Versace, ο Gianni (Versace) άλλωστε ήταν αυτός που φημολογείται ότι “έχτισε” την 6άδα φωτιά της δεκαετίας του ’90, την πρώτη γενιά των supermodels. Έτσι την περασμένη Κυριακή, όχι ένα ούτε δυο αλλά πέντε εκ των εμβληματικών μοντέλων του 1990 έκαναν την εμφάνισή τους στην πασαρέλα, ανάμεσά τους και η Naomi Cambell, ή Kate Moss και η Shalom Harlow. Μαζί τους βέβαια περπάτησαν και τα powerhowse ονόματα του τώρα, η Gigi Hadid, η Adut Akech και η Emily Ratajkowski.

Δυο είναι τώρα τα ερωτήματα. Πρώτον, θα υπάρχει και Fendace 2.0, και δεύτερον πώς στο καλό θα καταφέρουμε να αποκτήσουμε κι εμείς έστω ένα από τα κομμάτια της συλλογής-αποκάλυψη; Αν κάποιος ακούει θα ήθελα το σακάκι με τη ροζ γούνα, ευχαριστώ.