Με αφορμή τον εορτασμό των 100 χρόνων του, ο οίκος Gucci παρουσίασε την περασμένη Πέμπτη, 15 Απρίλη, την επετειακή συλλογή που όλοι περιμέναμε, μια συλλογή-αμάλγαμα του ένδοξου παρελθόντος και του αστραφτερού και ελπιδοφόρου μέλλοντος του οίκου, που όμοιά της δεν ξανάδαμε. H παρουσίαση της κολεξιόν έγινε μέσω runway film (το ψηφιακό διδυμάκι του fashion film) του οποίου την καλλιτεχνική επιμέλεια ανέλαβε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Alessandro Michele μαζί με την πολλαπλά βραβευμένη φωτογράφο Floria Sigismondi, και το αποτέλεσμα ήταν τουλάχιστον ευφυές. Δεν υπήρχε βέβαια αμφιβολία για το μέγεθος και την φαντασμαγορία που επρόκειτο να αντικρύσουμε την περασμένη Πέμπτη καθώς, για να μιλήσουμε με απλούς υπολογισμούς, η εν λόγω συλλογή πεμπτουσιώνει το άθροισμα ενός αιώνα επιτυχιών, ενός οίκου-θρύλου, πέντε εμβληματικών καλλιτεχνικών διευθυντών στο πέρασμα του χρόνου, και ενός σχεδιαστή ονόματι Alessandro Michelle που ό,τι και να πούμε για τον τρόπο που προσεγγίζει την δημιουργία είναι λίγο.

Μιλάμε λοιπόν για το πιο σημαντικό show της σεζόν, ίσως και της φετινής χρονιάς, και παρ’ όλο που η επέτειος των 100 χρόνων δεν είναι διόλου αμελητέα, οι λόγοι για τους οποίους η συγκεκριμένη συλλογή έχει τόσο μεγάλη σημασία δεν περιορίζονται μόνο στα “γενέθλια”. Πέρα από τη νοσταλγική νύξη στο παρελθόν και την αριστουργηματική “βουτιά” στο μέλλον είδαμε και πολλές πρωτιές, και τα αναλύουμε όλα παρακάτω.

Φόρος Τιμής στο Παρελθόν του Οίκου

Image: Courtesy of Gucci

Κάθε οίκος που μετράει έναν αιώνα λειτουργίας έχει προφανώς πολλά μπαγκάζια στην ντουλάπα του, και ο οίκος Gucci δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Τιμώντας λοιπόν την κληρονομιά του Michelle ενέταξε στη συλλογή πολλά κομμάτια που μας παραπέμπουν στην ιστορία του, όπως αξεσουάρ με το logo SAVOY club, κάνοντας νύξη στο εμβληματικό ξενοδοχείο του Λονδίνου, στο οποίο ο Guccio Gucci εργαζόταν πριν να ιδρύσει τον οίκο που όλοι ξέρουμε σήμερα. Στο ίδιο πλαίσιο ο σχεδιαστής επαναδημιούργησε το περιβόητο κόκκινο βελουτέ κοστούμι δια χειρός του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή Tom Ford, από την συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 1996, φέρνοντάς το όμως στο τώρα με έντονους ώμους και gender-neutral προσέγγιση.

Image: Courtesy of Gucci

Και καθώς ο Tom Ford έπαιξε τρομακτικά μεγάλο ρόλο στο “χτίσιμο” του Gucci τόσο αισθητικά όσο και εμπορικά, η δημιουργική κληρονομιά του, το χαρακτηριστικό δυναμικά αισθησιακό ύφος, κατείχε πρωταγωνιστικό ρόλο σε ολόκληρη την συλλογή.

Η συνεργασία με τον οίκο Balenciaga

Image: Courtesy of Gucci

Δεν είναι λίγες οι φορές που μεγάλοι οίκοι έχουν συνεργαστεί με brands, ειδικά τα τελευταία χρόνια, βλέπε την υπέροχη συλλογή Valentino X Moncler με τα εντυπωσιακά μάξι puffer jacket. Είναι όμως η πρώτη φορά που βλέπουμε δυο τεράστια ονόματα, δυο ισότιμα μεγάλους οίκους να συνεργάζονται για κάποια κολεξιόν, και αυτός είναι ομολογουμένως ο βασικός λόγος για τον οποίο όλα τα “σαλόνια” της μόδας ουρλιάζουν για το εν λόγω show. Κάτι βέβαια ακόμα στο οποίο διαφέρει αυτή η “συνεργασία” είναι στο ότι στην προκειμένη περίπτωση οι δυο σχεδιαστές δεν δούλεψαν μαζί για το αποτέλεσμα, αλλά ο Michelle “δανείστηκε” στοιχεία του οίκου Balenciaga χωρίς την συμμετοχή του καλλιτεχνικού διευθυντή Demna Gvasalia.

 

Πιο συγκεκριμένα ο σχεδιαστής οικειοποιήθηκε το τωρινό logo και άλλους αισθητικούς Balenciaga κώδικες, στοιχεία τα οποία έφερε το “επαναστατικό παιδί της μόδας” Demna Gvasalia με την είσοδό του στον οίκο. Και η αλήθεια είναι πως αυτή η σύμπραξη δεν ήταν διόλου τυχαία καθώς όπως αναφέρει στο Vogue Runway ο François-Henri Pinault, πρόεδρος του ομίλου Kering,  οι δυο σχεδιαστές μοιράζονται την ικανότητα να αφουγκράζονται το “τώρα”, τις επιθυμίες των ανθρώπων σήμερα. Ταυτόχρονα, πέρα από την δημιουργική τους προσφορά, καταφέρνουν μέσα από την δουλειά τους να αναδεικνύουν ουσιαστικά ερωτήματα για τους καιρούς που ζούμε.

 

Το buzz στα social media

Image Source: Vogue Runway Twitter Account

Όπως κάθε brand που σέβεται τον εαυτό του, ο οίκος Gucci γνωρίζει πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν τα social media από εμπορική πλευρά. Έτσι εκμεταλλεύτηκε με μεγάλη μαεστρία το celebrity των δυο σχεδιαστών και πρόβαλλε την μεταξύ τους προσωπική (;) συζήτηση σχετικά με την συνεργασία τους στα Instagram stories του. Ο Michelle και ο Gvasalia στην εν λόγω συζήτηση κάνουν ένα μικρό chitchat, μιλούν για τις προετοιμασίες του show, κάνουν teasing της συνεργασίας τους και σχολιάζουν την κληρονομιά του Tom Ford και την ευφυΐα του. Και φυσικά το buzz δεν άργησε να έρθει, καθώς σε μερικές ώρες όλοι στο χώρο της μόδας συζητούσαν τί πρόκειται να γίνει στο show.

Όλες οι σεζόν μαζί

Image: Courtesy of Gucci

Μέχρι πρότινος, πριν δηλαδή η πανδημία αλλάξει μονομιάς και ριζικά την σκηνή της μόδας, οι περισσότεροι οίκοι παρουσίαζαν από 4 εώς 6 συλλογές το χρόνο έπειτα από τις νέες προσθήκες της τελευταίας δεκαετίας, τις ενδιάμεσες κολεξιόν Resort/Cruise και Prefall. Μετά βέβαια από την πανωλεθρία που έφερε ο κορωνοϊός στην βιομηχανία, και την γενικότερη αβεβαιότητα, πολλοί καλλιτεχνικοί διευθυντές, ανάμεσά τους και ο Michelle, δήλωσαν πως αυτή είναι μια ευκαιρία να προβληματιστούμε για το που οδεύει η μόδα. Για το πόσο προβληματικοί είναι οι τόσο ταχείς ρυθμοί με τους οποίους “τρέχουν¨ οι τάσεις, τόσο σχετικά με την ψυχική υγεία των ανθρώπων που εργάζονται στον χώρο αυτό, όσο και σε σχέση με το περιβάλλον. Συνεπής λοιπόν σε αυτές τις σκέψεις που εξέφρασε στην αρχή της πανδημίας, ο σχεδιαστής πρόσφατα δήλωσε επισήμως πως ο οίκος Gucci πρόκειται στο εξής να παρουσιάζει μόνο δυο show κάθε χρόνο, δημιουργώντας μια νέα γραμμή, πιο βιώσιμη και υπεύθυνη τόσο δημιουργικά όσο και περιβαλλοντικά. Έτσι, για πρώτη φορά η συγκεκριμένη συλλογή περιέχει 94 looks τα οποία συνιστούν τις σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021 (γυναικεία), Φθινόπωρο/Χειμώνας 2021 (ανδρικά), Resort 2022 (γυναικεία) και Resort 2022 (ανδρικά).

GUCCI-ISM

Image: Courtesy of Gucci

Πέρα από την επιρροή του Gucci αμιγώς στην βιομηχανία της μόδας, το όνομα αυτό φέρει μια δυναμική παρουσία και στην pop κουλτούρα. Είναι ένας οίκος που τον γνωρίζουν όλοι, ανεξάρτητα από ηλικία και φύλο, εισόδημα και ενδιαφέροντα. Σχεδόν όλοι άλλωστε έχουμε ακούσει και χορέψει με τραγούδια όπως το  “Gucci Gang” του Lil Pump και το “Gucci Coochie” των Die Antwoord.

O θρυλικός οίκος λοιπόν πρόκειται να προβάλλει  την λαμπρή 100ετή κληρονομιά του σε ακόμα ευρύτερο κοινό,  μέσα από την ταινία του Ridley Scott, House of Gucciεισχωρώντας ακόμα πιο βαθιά στον ιστό του pop culture.

Είτε λοιπόν πρόκειται για την πασαρέλα είτε για την μεγάλη οθόνη και τα social media, ο Gucci ολοένα και αποδεικνύει την τεράστια αισθητική, εμπορική και ηθική ευφυΐα του, και εμείς δεν χορταίνουμε να βλέπουμε όλα όσα παράγει και ανυπομονούμε για όλα όσα έπονται.

 

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!