Αν με έβαζες να σκεφτώ τα τρία ιδανικά πρωϊνά μου γεύματα, είναι σχεδόν σίγουρο πως ό,τι θα έλεγα θα ήταν ανθυγιεινό. Σκέφτομαι αμέσως κρουασάν, βάφλεςdonuts και pancakes. Κι όσο κι αν τα ονειρεύομαι, τα αποφεύγω. Όχι γιατί φοβάμαι μη τυχόν και παχύνω. Απλά αναγνωρίζω ότι υπάρχουν, άλλες καλύτερες διατροφικά τροφές, που θα μου προσφέρουν περισσότερη ενέργεια και δεν θα με κάνουν να πεινάω ξανά μετά από μια ώρα.  

Ωστόσο, δεν υπάρχει λόγος να μην ψάχνουμε για παραθυράκια, ώστε να συνδυάσουμε καλή διατροφή με απόλαυση. Εμείς δεν σου βρήκαμε ένα, αλλά πολλά ώστε να απολαύσεις pancakes, χωρίς καμία ενοχή για την υγεία σου.  

Pancakes με καστανή ζάχαρη και βρώμη 

Τα υλικά σου για 10 pancakes 

Θα χρειαστείς 2/3 της κούπα; νιφάδες βρώμης, 1 κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 1/2κ.γ. μαγερική σόδα, 1/4κ.γ. αλάτι, 1/3 της κούπας καστανή ζάχαρη, 1 μεγάλο αβγό, 2κ.σ. λιωμένο λάδι καρύδας και 1 κούπα βουτυρόγαλα.  

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις 

Σε ένα μεγάλο μπολ ανακάτεψε την βρώμη, το αλεύρι, τη μαγειρική σόδα, το αλάτι και τη ζάχαρη. Ξεχωριστά, σε ένα μικρότερο μπολ, ανακάτεψε το αβγό, το λάδι καρύδας και το βουτυρόγαλα. Πρόσθεσε το δεύτερο μείγμα στο μεγάλο μπολ και ανακάτεψε καλά. 

Λάδωσε ένα τηγάνι και βάλ’ το σε μέτρια φωτιά. Ρίξε μέσα το μείγμα, περίπου 1/3 της κούπας για κάθε pancake. Άφησέ το μέχρι οι φουσκάλες που θα εμφανιστούν στην επιφάνεια να μικρύνουν και μέχρι το περίγραμμα του pancake να αρχίσει να σταθεροποιείται. Γύρνα από την άλλη μεριά και περίμενε μέχρι να αποκτήσει ένα χρυσό-καφέ χρώμα.  

Pancakes μπανάνα 

Τα υλικά για 10 pancakes 

Θα χρειαστείς 1 ½ κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 3κ.σ. ζάχαρη, 2κ.γ. baking powder, 1κ.γ. αλάτι, 1κ.γ. μαγειρική σόδα, 1κ.γ. κανέλα, 2 ώριμες μπανάνες, 1 κούπα γάλα, 1κ.σ. λιωμένο βούτυρο και 1κ.γ. βανίλια.  

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις 

Σε ένα μπολ ανακάτεψε αλεύρι, ζάχαρη, baking powder, μαγειρική σόδα, αλάτι και κανέλα. Άνοιξε τις μπανάνες και λιώσ’ τις σε ένα άλλο μπολ, μέχρι να γίνουν εντελώς απαλές. Πρόσθεσε και ανακάτεψε με το γάλα, το βούτυρο και τη βανίλια, μέχρι το μείγμα να ομογενοποιηθεί. Πάρε το πρώτο μείγμα και πρόσθεσέ το στο δεύτερο. Ανακάτεψε μέχρι όλα τα υλικά να ανακατευθούν καλά και να μείνουν μόνο μικρά γλομπαλάκια. 

Βουτύρωσε ένα τηγάνι και ρίξε μία κουταλιά από το μείγμα. Ετοίμασέ τα σε χαμηλή προς μέτρια φωτιά. Θα δεις σιγά σιγά το μείγμα να απλώνει και να φουσκώνει. 

Ανάποδα pancakes ανανά 

Τα υλικά για 5 pancakes 

Θα χρειαστείς 2 κούπες αλεύρι, 2κ.γ. baking powder, 1 1/2κ.γ. μαγειρική σόδα, 1/2κ.γ. αλάτι, ¼ της κούπας ζάχαρη, 1 ½ κούπα γάλα, 1/2κ.γ. βανίλια, ½ κούπα βούτυρο, ¼ της κούπας καστανή ζάχαρη, 44ml spiced ρούμι, 1 κονσέρβα φέτες ανανά και ξεχωριστά τον χυμό της και κεράσια Maraschino.  

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις 

Σε ένα μεγάλο μπολ ανακάτεψε καλά το αλεύρι, το baking powder, τη μαγειρική σόδα, το αλάτι και τη ζάχαρη. Δημιούργησε μία μικρή “λακούβα” στο κέντρο του μείγματος. Σε αυτήν ρίξε το γάλα, τον μισό χυμό από τον ανανά, το μισό βούτυρο και τη βανίλια. Ανακάτεψε μέχρι τα υλικά να ενωθούν και να έχεις ένα σβολιασμένο μείγμα.  

Σε ένα μικρό τηγάνι ρίξε το υπόλοιπο βούτυρο και βάλ’ το σε μέτρια φωτιά. Μόλις το βούτυρο λιώσει, πρόσθεσε καστανή ζάχαρη, τον υπόλοιπο χυμό ανανά και το ρούμι. Άσε το μείγμα να βράσει και την ζάχαρη να λιώσει και να καραμελώσει. Μόλις αποκτήσει τη σύσταση σιροπιού, βγάλ’ το από τη φωτιά.  

Λιώσε λίγο βούτυρο σε ένα τηγάνι σε μέτρια θερμοκρασία και τοποθέτησε μία φέτα ανανά. Μόλις η μία μεριά καραμελώσει, σε περίπου δύο λεπτά, γύρνα την ανάποδα. Βάλε στο κέντρο του δύο κεράσια και ρίξε από πάνω ¼ της κούπας από το πρώτο μείγμα. Άσ’ το για περίπου δύο λεπτά, μέχρι η επιφάνεια να κάνει φουσκάλες και το περίγραμμα να αρχίσει να σταθεροποιείται, και αναποδογύρισέ το. Άφησε το για περίπου ενάμιση με δύο λεπτά ακόμα. Σέρβιρε με το σιρόπι που έφτιαξες.  

Ολλανδικό pancake 

Τα υλικά για 1 pancake 

Θα χρειαστείς 35γρ. αλεύρι, 2κ.σ. ζάχαρη, 60ml πλήρες γάλα, 1/2κ.γ. βανίλια, 1 αβγό, 1κ.σ. βούτυρο και άχνη ζάχαρη.  

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις 

Ανακάτεψε σε ένα μπολ το αλεύρι με τη ζάχαρη. Πρόσθεσε το αβγό, το γάλα και τη βανίλια και ανακάτεψε μέχρι όλα τα υλικά να ομογενοποιηθούν 

Προθέρμανε ένα τηγάνι στον φούρνο. Μόλις είναι αρκετά καυτό, βγάλ’ το και ρίξε σε αυτό το βούτυρο για να λιώσει. Ρίχνουμε σε αυτό το μείγμα και το βάζουμε ξανά στον φούρνο στους 200 βαθμούς για 15 με 20 λεπτά, μέχρι να καφετίσει και να φουσκώσει. Το σερβίρουμε πασπαλίζοντάς το με άχνη ζάχαρη. 

Vegan pancakes ρολά κανέλας 

Τα υλικά για 2 pancakes 

Θα χρειαστείς 125γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 2κ.γ. baking powder, 1/2κ.γ. αλάτι, 240ml γάλα αμυγδάλου, 2κ.σ. σιρόπι σφένδαμου, 3κ.σ. φυτική μαργαρίνη ή λάδι καρύδας, 5κ.σ. ανοιχτή καστανή ζάχαρη, 2κ.γ. κανέλα, φυτικό λάδι, 240γρ. άχνη ζάχαρη και 60ml νερό.  

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις 

Σε ένα μεγάλο μπολ ανακάτεψε το αλεύρι, το baking powder και το αλάτι. Σε ένα μικρό μπολ ανακάτεψε το γάλα αμυγδάλου και το σιρόπι σφένδαμου. Ρίξε το δεύτερο μείγμα στο πρώτο και ανακάτεψε ελαφριά μέχρι τα υλικά να ενωθούν.  

Σε ένα άλλο μικρό μπολ ανακάτεψε τη μαργαρίνη ή το λάδι καρύδας με την καστανή ζάχαρη και την κανέλα. Μετάφερε το μείγμα σε μία σακούλα ζαχαροπλαστικής.  

Ρίξε λίγο φυτικό λάδι σε ένα τηγάνι και ζέστανέ το σε μέτρια φωτιά. Όταν πάρει θερμοκρασία, ρίξε ¼ της κούπας από το πρώτο μείγμα στο τηγάνι. Πάνω σε αυτό δημιούργησε ένα σχήμα δίνης με το μείγμα στη σακούλα ζαχαροπλαστικής. Γύρνα το pancake μετά από τέσσερα περίπου λεπτά, όταν μικρές φουσκάλες εμφανιστούν στο κέντρο. Άφησέ το για περίπου ένα ακόμα λεπτό μέχρι να πάρει ένα ελαφρύ καφέ χρώμα. 

Σε ένα μικρό μπολ ανακάτεψε την άχνη ζάχαρη με το νερό, μέχρι να έχεις ένα απαλό αποτέλεσμα. Πασπάλισε με το μείγμα τα pancakes.