Βρήκαν το μέσο της καλλιτεχνικής τους έκφρασης – μεταξύ άλλων – όταν κράτησαν στα χέρια τους μία φωτογραφική μηχανή. Από διαφορετικές αφετηρίες ο κάθενας, ξεκίνησαν να παίζουν με τις φόρμες και τα αντικείμενα αφήνοντας τη δημιουργικότητα και την προσωπική τους αισθητική να τους δείξει το δρόμο. Κατάφεραν να διαμορφώσουν το δικό τους ξεχωριστό καλλιτεχνικό αποτύπωμα και η δουλειά τους να αναγωρίζεται με την πρώτη ματιά. 

Ο Ηλίας Δούλης, ο Γιώργος Κάνης, ο Σπύρος Rentt, ο Γιώργος Στριφτάρης και ο Κωστής Φωκάς είναι πέντε ταλαντούχοι queer Έλληνες φωτογράφοι που βλέπουν τη δουλειά τους να αναγνωρίζεται και εκτός συνόρων, είτε αυτό σημαίνει δημοσιεύσεις σε ξένο Τύπο, ατομικές ή ομαδικές εκθέσεις σε γκαλερί και μουσεία του εξωτερικού, φωτογραφίσεις για μεγάλους οίκους μόδας, εκδόσεις βιβλίων. 

Αποφάσισαν να παίξουν με το ανθρώπινο σώμα και τα όριά του καταρρίπτοντας στερεότυπα, να δημιουργήσουν σχήματα, να καταγράψουν καταστάσεις επιβεβαιώνοντας ότι στην queer κοινότητα υπάρχει ακόμα αυθεντικό underground. Οι πέντε ακραιφνώς δημιουργικοί και αεικίνητοι φωτογράφοι συστήνονται στο One of Us και μας χαρίζουν κομμάτια της δουλειάς τους δημιουργώντας ένα πολυεπίπεδο queer ανθολόγιο. 

Κωστής Φωκάς

Ο φωτογράφος Κωστής Φωκάς

Ο Κωστής Φωκάς ξεκίνησε να δουλεύει τα προσωπικά του πρότζεκτ ως φωτογράφος το 2013 και να συνεργάζεται με γκαλερί σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ένα από τα σημαντικά στοιχεία της δουλειάς του και κύρια αναφορά του είναι το Ελληνικό καλοκαίρι. Επικεντρώνεται σε στοιχεία που έχουν να κάνουν με το ανθρώπινο γυμνό σώμα σε συνδυασμό με το δυνατό Ελληνικό φως. Βασικό του θέμα, η εννοιολογική εξερεύνηση του ανθρώπινου σώματος. Η σύνθεση των σωμάτων γίνεται έδαφος έκφρασης συναισθημάτων, επιθυμιών και σεξουαλικής ταυτότητας. 

Τα σώματα στερούνται απο τις προβλέψιμες εμπορικές πόζες και κινούνται ελεύθερα για να εκφράσουν την σωματικότητά τους μακριά από κάθε είδους στερεότυπο, δημιουργώντας έναν οπτικό μετασχηματισμό. Παίρνουν αβίαστα νέες μορφες και περιστασιακά μετατρέπονται ακόμη και σε θραύσματα, δομές ή τοπία για να αποκαλύψουν την πλήρη δυναμική τους, τόσο εταιρικά όσο και αισθητικά. Χωρίς τα ρούχα τους, τα πρόσωπά τους και τις κοινωνικές έννοιες που μπορει να φέρουν, τα γυμνά σώματα εκθέτουν τη σάρκα τους, τονίζοντας όχι μόνο την ευπάθεια τους, αλλά και την ανάγκη τους να είναι ελεύθερα, να επαναπροσδιορίζονται συνεχώς. Αν και γνωρίζουν καλά την σεξουαλικότητά τους, εκφράζονται με έναν ευαίσθητο και ως επί το πλείστον παιχνιδιάρικο τρόπο, πολύ μακριά από την αντικειμενικότητα τους. Μία φυσική οικειότητα που διατρέχει το δέρμα τους και διεισδύει στον θεατή.



Παρουσίαση της δουλειάς του έχει γίνει σε περιοδικά όπως: Dazed and Confused(UK), i-D Magazine(UK), Les inrockuptibles (France), Zeit Magazine (Germany), The Advocate (New York), Gayletter (New York ), Gay Times (France) και πολλά άλλα. Σε ατομικές εκθέσεις σε Λονδίνο (2015), Αθήνα και Θεσσαλονίκη (2015-2020). Σε ομαδικές: στο μουσείο του Λούβρου(2018), Colette (Paris-2017), Art Basel (Miami-2015), Μουσείο Μπενάκη, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και Κρήτης. Τελος, παρουσίαση της δουλειάς του έχει γίνει δίπλα σε καλλιτέχνες όπως οι Herb Ritts, Nobuyoshi Araki, Ellen von Unwerth, Bruce Weber, Nan Goldin και Juergen Teller.

Περισσότερη δουλειά του Κωστή Φωκά στο προσωπικό του Instagram

Γιώργος Στριφτάρης

Ο Γιώργος Στριφτάρης, Self portrait

Ο Γιώργος Στριφτάρης γεννήθηκε στην Άρτα, μένει μόνιμα Αθήνα κι εργάζεται ως Θεατρικός Ηθοποιός, Casting Director και Φωτογράφος. Η φωτογραφική του δραστηριότητα ξεκίνησε με φωτογραφία δρόμου, τοπία και πορτραίτα για να ασχοληθεί τα τελευταία χρόνια με το αντρικό γυμνό, ενσωματώνοντάς το άλλοτε στο φυσικό, άλλοτε στο αστικό τοπίο και άλλοτε στους επινοημένους χώρους μιας ενδιάμεσης, ανεξερεύνητης ζώνης. Ήταν βασικός συνεργάτης στο περιοδικό “Screw” και αμέσως μετά μέλος στην συντακτική ομάδα του περιοδικού FAGAZINE. Στα περιοδικά αυτά ανέλαβε τις εικόνες για τα εξώφυλλα, τις κύριες συνεντεύξεις και κάποιες μόνιμες στήλες. Δημιούργησε επίσης εικόνες για εξώφυλλα σε εκδόσεις θεατρικών κειμένων, αφίσες και υλικό προώθησης θεατρικών παραστάσεων – σε κάποιες απ’ τις οποίες συμμετείχε κι ο ίδιος – κι αφίσες μικρού μήκους ταινιών.

Έχει στο ενεργητικό του αρκετές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις φωτογραφίας σε Ελλάδα και Ευρώπη. Ένας από τους σταθμούς στην πορεία του ήταν με αφορμή την ατομική του έκθεση ANDRES UNDRESS στις Βρυξέλλες, η έκδοση του πρώτου φωτογραφικού του λευκώματος με τίτλο PHOSPHORUS. Συνεντεύξεις και παρουσιάσεις της δουλειάς του υπάρχουν στον ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο, σε Ελλάδα, Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές Ελλάδας και εξωτερικού.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια φωτογραφίζει ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας, σωματότυπου, εθνικότητας και σεξουαλικότητας, για να ανακαλύψει έναν καινούριο τόπο, απαραβίαστο. Το ASYLUM, όπως το ονομάζει. Είναι ένα σχέδιο που ελπίζει να ολοκληρωθεί το 2021 πλέον. Σε λίγο καιρό θα συμμετέχει σε μία διαδικτυακή (λόγω συνθηκών) έκθεση στο Νεπάλ. Τις μέρες της καραντίνας εργάστηκε για ένα καινούριο εγχείρημα που θα παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο, αν όλα πάνε καλά.

Περισσότερη δουλειά του Γιώργου Στριφτάρη στο προσωπικό του Instagram

Ηλίας Δούλης 

Ο Ηλίας Δούλης στο Βερολίνο το 2018, Φωτογραφία: Ηλίας Σαπουντζάκης

Το 2015, όταν ο Ηλίας Δούλης επέστρεφε στην Ελλάδα για διακοπές μετά το τέλος των σπουδών του στο Ηνωμένο Βασίλειο είχε σκοπό να γυρίσει την πρώτη του αυτοβιογραφική ταινία “The Nest”. Χωρίς ιδιαίτερες βλέψεις να ακούσει κάποτε στο επάγγελμα του φωτογράφου, συγκέντρωσε αγόρια με σκοπό να δημιουργήσει σχήματα με τα κορμιά τους σε απομακρυσμένες gay ακτές της Αττικής. Η σειρά “Parabyss: A Nurtured Nature”, έγινε ανέλπιστα το πρώτο του βήμα επικοινωνίας σε Ευρώπη και Αμερική. Ένιωσε με τον καιρό πως αυτή θα μπορούσε να είναι η προσωπική του φόρμα, ακολουθώντας τη φωτογραφική συνταγή σε διάφορα μέρη ανά τον κόσμο για τα επόμενα τρία χρόνια.

Η πρώτη του επαφή με το ρούχο, που τόσο φοβόταν, όπως λέει, ήρθε μετά από πρόσκληση του αμερικανικού οίκου μόδας Ralph Lauren να φωτογραφίσει την πρώτη RRL καμπάνια τους μακριά από το παραδοσιακά american ranches, το 2018. Οι καουμπόηδες που τόσο λατρεύει ο Ηλίας έγιναν μια σύγχρονη queer καμπάνια μόδας σε βαγόνια πρώην σιδηροδρομικού σταθμού του 1940, σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη.


Η εμμονή του με τα τσοντοσινεμά τον έφερε στο Παρίσι, το Λονδίνο και τέλος στην Αθήνα, να φωτογραφίζει ταινίες με άνδρες που φαντασιώθηκε μικρότερος, φέρνοντας έναν από αυτούς μπροστά στο φακό του. Μέσα στους τελευταίους μήνες, ολοκλήρωσε την πρώτη μικρού μήκους ταινία του, συλλέγοντας παράλληλα υλικό για το πρώτο του zine με τίτλο “Pale Blue Nostalgia”, που αναμένεται να εκδοθεί το 2021.

Περισσότερη δουλειά του Ηλία Δούλη στο προσωπικό του Instagram

Σπύρος Rennt 

Σπύρος Rennt, Selft Portrait

Ο Σπύρος Rennt ξεκίνησε να ασχολείται με τη φωτογραφία πριν από κάποια χρόνια που έβγαινε στα κλαμπ του Βερολίνου και φωτογράφιζε τους φίλους του και τις διάφορες ενδιαφέρουσες καταστάσεις που συνέβαιναν εκεί. Ανέβαζε τις αγαπημένες του φωτογραφίες στο Instagram και σιγά – σιγά απέκτησε ένα following και άρχισε ο κόσμος να γνωρίζει τη δουλειά του και πέρα από αυτήν την πλατφόρμα. Ο πρώτος μεγάλος σταθμός, και κάτι που βοήθησε πολύ στην καριέρα του, ήταν η αυτοέκδοση του πρώτου του βιβλίου “Another Excess” τον Σεπτέμβριο του 2018. Όπως σημειώνει υπήρξε τυχερός και βρήκε ένα χώρο με έναν curator που πίστεψε σε εκείνον και οργάνωσαν ένα book launch event στο οποίο ήρθε πολύς κόσμος και δημιούργησε ένα hype γύρω από το βιβλίο. Δύο μήνες μετά, το Νοέμβριο του 2018 έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στον ίδιο χώρo.

Το 2019 συνέχισε να εκδίδει τη δουλειά του και να την παρουσιάζει σε διάφορα book fairs στην Ευρώπη. Αγαπημένα του υπήρξαν το “Paris Ass Βook Fair”, τον Απρίλη του ‘19 στο Palais de Tokyo καθώς και το πρώτο “Athens Art Book Fair” τον Σεπτέμβρη του ίδιου έτους. Τη χρονιά αυτή συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Ξεχωρίζει τις “It Μoves and Ιt Shouts” και “Post Emotional Therapy” επειδή έλαβαν και οι δυο χώρα στην Αθήνα το Δεκέμβριο του 2019. Ήταν η πρώτη φορά που εξέθεσε την δουλειά του στην πόλη όπου μεγάλωσε.

Τον Φεβρουάριο του 2020 συμμετείχε στην ομαδική έκθεση “Disconstructions” στο Βερολίνο σχετικά με την club σκηνή της πόλης, η οποία είχε μεγάλη απήχηση. Στην διάρκεια του πρώτου lockdown, συμμετείχε στην πρωτοβουλία Solidarity2020 που οργανώθηκε από τον Wolfgang Tillmans, στo πλαίσιo της οποίας καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο έκαναν διαθέσιμα έργα τους τα οποία τυπώθηκαν ως poster. Τα έσοδα από τις πωλήσεις των πόστερ ενίσχυσαν πολιτιστικούς οργανισμούς που είχαν δεχτεί οικονομικό πλήγμα από την πανδημία.


Πριν από περίπου δύο μήνες, δημοσίευσε το δεύτερ φωτογραφικό του βιβλίο “Lust Surrender”. Αναμένεται να συμμετέχει στην ομαδική έκθεση “Imtimacy” στο Schwules Museum του Βερολίνου, όταν αυτό καταστεί δυνατό λόγω κορωνοϊού, δίπλα σε σπουδαίους καλλιτέχνες όπως η Nan Goldin και η Donna Huanca.

Περισσότερη δουλειά του Σπύρου Rennt στο προσωπικό του Instagram

Γιώργος Κάνης

Ο φωτογράφος Γιώργος Κάνης

Ο Γιώργος Κάνης είναι Έλληνας καλλιτέχνης, γεννημένος στη Χίο με έδρα του την Αθήνα. Είναι γνωστός για τα φωτογραφικά του πρότζεκτ, ενώ παράλληλα ζωγραφίζει, καθώς επίσης δημιουργεί video art και installations. Έχει ασχοληθεί με την διακόσμηση εσωτερικών χώρων και τον σχεδιασμό προϊόντων, καμία όμως από αυτές τις κατευθύνσεις δεν του παρείχε την ελευθερία έκφρασης που αναζητούσε. Αυτό το κένο ήρθαν να το καλύψουν η φωτογραφία και η ζωγραφική.

Η αισθητική του παρέμεινε αμετάβλητη ανά τα χρόνια, αν και η δουλειά του εξελίσσεται σαν ένας αναπτυσσόμενος οργανισμός ο οποίος εξαρτάται από επιθυμίες που πρέπει να ικανοποιηθούν. Για αυτόν η τέχνη προσφέρει την ικανότητα να επιτρέψει στο χάος και την ελευθερία να συνυπάρχουν αρμονικά. Έγινε γνωστός με τα γυμνά πορτραίτα ατόμων που ανήκουν στην αθηναϊκή underground σκηνή και με την πειραματική/αφηρημένη δουλειά του.

Η δουλειά του χαρακτηρίζεται από ωμότητα, καθώς κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης αναδύονται αρχέγονα αισθήματα.


Με υπερηφάνεια έχει εξερευνήσει μέσω της δουλειάς του ζητήματα φύλου, ταξικά, και φυλετικά, κυρίως εντός της ελληνικής κοινωνίας. Δημοσιεύσεις των φωτογραφιών του και άρθρα για εκείνον έχουν γραφτεί στον εγχώριο, αλλά και ξένο Τύπο, ανάμεσά τους τα Out Magazine, Advocate, L’officiel, Kaltblut, Dreck, Pornceptual, Nakid, Kavyar, Pinapple Magazine, Beam, TOH magazine, κ.α.

Περισσότερη δουλειά του Γιώργου Κάνη στο προσωπικό του Instagram