Η φετινή τηλεοπτική σεζόν άρχισε πριν ακόμη τελειώσει ο Αύγουστος και η πρωτοβουλία επίσπευσης ανήκει κυρίως στον Σκάι. Θέλοντας να αιφνιδιάσει τους αντιπάλους, ετοίμασε τα προγράμματα του όσο πιο γρήγορα μπορούσε, τα έριξε στην αρένα αδιαφορώντας για την χαμηλή, λόγω εποχής, δυνατότητα άντλησης μεγάλων διαφημιστικών πακέτων και προετοιμάστηκε για έναν θρίαμβο που δεν ήρθε. Αφενός οι υπόλοιποι δεν έμειναν με τα χέρια σταυρωμένα και ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση, αφετέρου ο σταθμός του Φαλήρου έδωσε μεγάλη σημασία στην ώρα έναρξης της κούρσας και όχι στα άλογα που θα μετέχουν σε αυτή. Έτσι διάλεξε αυτά που δεν τραβάνε όχι μόνο στην ανηφόρα, αλλά και στο ίσιωμα.

Το πρώτο σοκ ήρθε από το Big Brother. Από το εναρκτήριο λάκτισμα φάνηκε ότι ο κόσμος φέτος δεν ενδιαφέρεται για το τηλεοπτικό θέαμα κάποιον τύπων που ξύνονται στους καναπέδες και γκρινιάζουν κυκλοφορώντας με μαγιό, σύντομα οι χαμηλές τηλεθεάσεις ήρθαν χωρίς αντίπαλο, μόλις εμφανίστηκε ο πρώτος και αυτός ήταν η “Γη της Ελιάς”, το Big Brother βυθίστηκε στα Τάρταρα των μονοψήφιων.
Το δεύτερο και πιο ισχυρό σοκ προέκυψε από το πολυδιαφημισμένο Top Chef. Το συγκεκριμένο ριάλιτι μαγειρικής ούτε στην πρώτη του έκδοση από τον ΑΝΤ1 είχε ευτυχήσει, αλλά ελάχιστοι περίμεναν ότι θα καεί με το που ανάψουν οι πρώτες κουζίνες. Από την αρχή οι προθέσεις του Ali Acun Ilıcalı ήταν να μπει σφήνα στο δημοφιλές Master Chef αντιγράφοντας την συνταγή, γι’ αυτό προσέφερε τον ουρανό με τ’ άστρα στην επιτυχημένη τριάδα των τηλεοπτικών μαγείρων του Star. Όταν εκείνοι αρνήθηκαν, χαμήλωσαν οι προσδοκίες και επειδή όσο  υπάρχει ζωή, υπάρχει ελπίδα (Çıkmayan candan umit kesilmez), εν τέλει εξασφαλίστηκαν δύο παλιοί  παίκτες του MasterChef, δηλαδή ο Δημήτρης Τσικλής, που έμεινε στη μνήμη των τηλεθεατών λόγω του τσιγκελωτού μουστακιού του και ο Τζώρτζης Παπανικολάου, που έχει γράψει δυσανάλογα χιλιόμετρα επικριτικών σχολίων για τις ικανότητες σχεδόν όλων των συναδέλφων του. Οι βετεράνοι μαθητευόμενοι άρπαξαν την ευκαιρία, είχαν υψηλές οικονομικές απαιτήσεις, έγιναν δεκτές και βρέθηκαν ξανά στα θρανία ενός ριάλιτι το οποίο αυτομάτως απέκτησε την ρετσινιά του εστιατορίου που σερβίρει ξαναζεσταμένο φαγητό.
Μετά την άρνηση των τριών επιτυχημένων κριτών του MasterChef, η Acun Medya αναζήτησε τους αντικαταστάτες τους και στήριξε την εκπομπή σε μάγειρες που μπορεί να έχουν παράσημα στις κουζίνες, αλλά για την τηλεόραση δεν διαθέτουν αλάτι και πιπέρι, άσε που υστερούν στα βασικά υλικά. Το αποτέλεσμα είναι να πελαγοδρομούν σε αχανείς προτάσεις, να πιέζονται από την παραγωγή να δημιουργήσουν τηλεοπτικό χαρακτήρα και στην τελική να υποχρεώνονται σε συμπεριφορές καρικατούρας των συναδέλφων τους στο MasterChef.

Πρώτο επεισόδιο του Top Chef: Οι κριτές ρωτούν τους παίκτες “πως νιώθεις”, παρουσιάζουν την επαφή με τη θρησκεία ενός διαγωνιζόμενου παρατηρώντας “έχεις ενέργεια που μοιάζει με ιερέα” και συμμετέχουν στον εξής διάλογο: “Είναι ένα πιάτο που αντιπροσωπεύει τον εαυτό σου”. “Έκανα κάτι απλό που αντιπροσωπεύει τον εαυτό μου”. “Τι είναι αυτό που αντιπροσωπεύει τον εαυτό σου;” “Η απλότητα”. Το ζάπινγκ είναι αναπόφευκτο.
“Όταν πέφτεις, να ξέρεις να σηκώνεσαι”. Το είπε με ύφος ένας από τους κριτές και περιμένουμε στο επόμενο επεισόδιο να προσθέσει ότι “αν θέλεις κάτι πολύ, τότε το σύμπαν συνωμοτεί στο πλευρό σου”.

Υπό κανονικές συνθήκες, οι προηγούμενες  χασμωδίες εξαφανίζονται μέσω του μοντάζ, που αυτή ακριβώς τη δουλειά κάνει, “σφίγγει” την εκπομπή. Όμως το συγκεκριμένο  μοντάζ, ή τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος του, θρυλείται ότι δεν γίνεται στην Ελλάδα αλλά στην Τουρκία. Αυτό μπορεί να λύνει προβλήματα κόστους και ρυθμού (νωχελικού), αλλά δημιουργεί πολλά άλλα που κραυγάζουν.
Μόλις το MasterChef βγήκε από το αυγό του, αντιμετώπισε την αδιαφορία των τηλεθεατών. Την πρεμιέρα του είδε ποσοστό 10,5%, μόλις απέναντι βρέθηκε ο “Σασμός” του Alpha έκαναν την εμφάνισή τους τα εφιαλτικά μονοψήφια που λογικό είναι να σημάνουν συναγερμό.

Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ο Σκάι έχει στηρίξει ολόκληρο το prime time του στο Top Chef και το Big Brother. Οι χαμηλές όμως επιδόσεις τους δεν βουλιάζουν μόνο την (τόσο σημαντική για τα έσοδα από τις διαφημίσεις) βραδινή ζώνη του σταθμού, αλλά και τις υπόλοιπες “ψυχαγωγικές” εκπομπές που έχουν στηθεί για να αναπαράγουν υλικό από τα ριάλιτι. Ήδη το “Love It” της Ιωάννας Μαλέσκου δεν άντεξε και παλεύει με τη βάση, ενώ μάχη αναμένεται να δώσουν και οι σχετικές εκπομπές του Σαββατοκύριακου.
Σε αντίθεση με τον Σκάι, ο Αlpha κερδίζει το στοίχημα εμπιστευόμενος την μυθοπλασία με τον “Σασμό”, ενώ παραγωγική φαίνεται και η “Γη της Ελιάς” του Mega. Τα ποσοστά τους είναι από διπλάσια έως τριπλάσια του Big Brother και αυτό ίσως να είναι ένα καλό σημάδι. Η αισιοδοξία να ολοκληρωθεί με την ανάλογη πορεία του Bachelor.