Πόσο ανυπομονείς για το Sex And the City 2.0, το And Just Like That; Αν είσαι millenial ή έστω GenZer, και ταυτόχρονα φυσιολογικός άνθρωπος, φανταζόμαστε πολύ. Πόσο ενθουσιασμένος είσαι με κάθε νέο επεισόδιο του καινούργιου Gossip Girl; Ίσως όχι τόσο όσο με το original αλλά σίγουρα υπάρχει μια κάποια αναμονή. Τώρα για την ερώτηση των 100 εκατομυρρίων, πόσο πολύ λαχταράς τα κοστούμια, πόσο δεν τα χορταίνει το μάτι σου; Η αλήθεια να λέγεται, είτε κάποιος είναι φαν των δυο προαναφερθέντων σειρών είτε όχι, όλοι παραδεχόμαστε πως τα ρούχα επί των πρωταγωνιστών (είτε μιλάμε για την original σειρά είτε για το reboot) είναι επιτομή του ενδυματολογικού τώρα. Όχι απαραίτητα επειδή αποτελούν πάντα κάτι το τόσο ενδιαφέρον στυλιστικά (αν και συνήθως αποτελούν) αλλά κυρίως γιατί έχουν την “βούλα” της υπεροχής που έρχεται μαζί με τις ίδιες τις σειρές. Είναι παραγωγές οι οποίες ακούσια ή εκούσια έβαλαν το ενδυματολογικό κόμμάτι σε πρώτο ρόλο και συνεπώς, σε συνδυασμό με το γιγαντιαίο κοινό που τις ακουλουθούσε και τις ακολουθεί πιστά ακόμα, καθόρισαν αδιαμφισβήτητα το mainstream ενδυματολογικό γίγνεσθαι της περιόδου.

 

 

Αυτήν την πραγματικότητα έχουν αφουγκραστεί κάποιοι νέοι λογαριασμοί στο Instagram, όπως το Just Like That Closet και το Gossip Girl Style Guide, και με γρήγορα αντανακλαστικά έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν ένα διόλου αμελητέο αριθμό ακολούθων. Τι ακριβώς κάνουν; Προβάλλουν φωτογραφίες είτε από τα γυρίσματα της σειράς (στην περίπτωση του And Just Like That…) είτε από το εκάστοτε επεισόδιο (στην περίπτωση του Gossip Girl) στις οποίες φαίνονται τα επίμαχα κοστούμια και μας ενημερώνουν ποιο brand ή σχεδιαστής βρίσκεται πίσω από το κάθε κομμάτι. Και τα νούμερα για τα οποία μιλάμε είναι όντως θεαματικά, καθώς το Just Like That Closet μετράει αυτή την στιγμή 90,800 followers και το Gossip Girl Style Guide 27,600 followers αντίστοιχα.

 

 

Βέβαια τέτοιοι λογαριασμοί υπάρχουν εδώ και αρκετό καιρό στην δημοφιλή πλατφόρμα καθώς η επιρροή των εν λόγω σειρών στην pop παύλα fashion κουλτούρα δεν είναι δα και κάτι καινούργιο, και οι πιο σημαντικοί εξ αυτών είναι το πασίγνωστο πλέον Every Outfit on Sex and the City (712.000 followers) και το  What Fran Wore (355.000 followers). Υπάρχει όμως μια ειδοποιός διαφορά μεταξύ των πρότερων fashion obsessed λογαριασμών και των νεότερων η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική. Οι καινούργιοι “παίκτες” έχουν επιρροή irl, καθώς παρ’ ότι το μέγεθος της πλατφόρμας τους είναι λίγο μικρότερο, τα κοστούμια τα οποία ντοκουμεντάρουν βρίσκονται την ίδια στιγμή στην αγορά, σε πραγματικό χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο, με κάθε νέο ιντερνετικό παύλα μιντιακό buzz που δημιουργείται γύρω από ένα κομμάτι που βλέπουμε πχ. πάνω στη “νέα Carrie”, υπάρχει κατευθείαν η αντίστοιχη αγοραστική κίνηση και στο ανάλογο brand. Ένα τρανταχτό παράδειγμα που αποδεικνύει αυτή την επιρροή είναι η επιστροφή της εμβληματικής μωβ fendi baguette με τις πούλιες (που είχαν κλέψει από την Carrie στον τρίτο κύκλο της original σειράς μαζί με τα Manolos της, μια τραγωδία γενικά). Οι ενδυματολόγοι της σειράς έδωσαν σε αυτό το κομμάτι ένα δυνατό comeback όπως είδαμε στις φωτογραφίες γυρισμάτων πριν περίπου μια εβδομάδα, και μέσα σε αυτό το μικροσκοπικό διάστημα οι αναζητήσεις για την εν λόγω τσάντα στο luxury site μεταπώλησης Lyst έχουν ανέβει κατά 45%. Ποσοστό θα λέγαμε τουλάχιστον εντυπωσιακό.

 

Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι από όλο αυτό το ινσταγκραμικό εγχείρημα δεν βγαίνουν κερδισμένα μόνο τα brands που συνδέονται με τις συγκεκριμένες σειρές, αλλά και οι ίδιες οι σειρές. Λόγος πρώτος και καλύτερος είναι ότι μαζί με το buzz που προκύπτει λόγω της προβολής των κοστουμιών από τα γυρίσματα αυξάνεται και η αναμονή του κοινού για την σειρά, όσο υπάρχει στο προσκήνιο αυτή η υπερπροβολή της επικείμενης πρεμιέρας τόσο πιο πολυπόθητη γίνεται. Κοινώς μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα. Και ας πούμε κάπου εδώ ότι οι παραγωγοί της σειράς, δεν θα μπορούσαν να έχουν σκαρφιστεί καλύτερο promo τελικά, ακόμα και να προσπαθούσαν. Σε δεύτερη ανάγνωση, κάτι ακόμα που κερδίζουν τα μίντια και κατ’ επέκταση η σειρά είναι το buzz γύρω από τα storylines. Κάθε ρούχο, κάθε κοστούμι, αν το κοιτάξουμε προσεκτικά λέει μια ιστορία. Και ένα τόσο διεξοδικό documentation του τι πρόκειται να φοράνε οι χαρακτήρες δίνει αδιαμφισβήτητα πολύ ψωμί για εικασίες, είτε μιλάμε για την πλοκή είτε για την σκιαγράφηση των ηρώων.

Ενιγουέυ, μολονότι η παραπάνω “ανάλυση” είναι ένα ακόμα άριστο παράδειγμα της νέας πραγματικότητας, αυτής που λέει ότι τα social media πλέον καθορίζουν σε έναν τεράστιο βαθμό την αγορά εν γένει, εμείς δεν μπορούμε παρά να ανρωτηθούμε για κάτι κομματάκι πιο “πεζό”. Θα είναι το reboot της θρυλικής σειράς αντάξιο του buzz που έχει δημιουργήσει; Για να δούμε.

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!