Domino, Lola και Jemima Krike. Τρία κορίτσια αδιαμφισβήτητα ταλαντούχα και πανέμορφα. Μουσική, ηθοποιία, εικαστικά είναι μερικοί μόνο από τους χώρους στους οποίους δραστηριοποιούνται. Έχουν άλλωστε καλλιτεχνικό αίμα. Ο πατέρας τους, o Βρετανός Simon Kirke υπήρξε drummer των “Free” και των “Bad Company”, ενώ η μητέρα τους, Lorraine Kirke υπήρξε η ιδιοκτήτρια της vintage boutique “Geminola” (το όνομα συνδυάζει τα ονόματα των κοριτσιών και του αδερφού τους Greg, ο οποίος είναι φωτογράφος) στις κρεμάστρες της οποίας χάνονταν με τις ώρες η ενδυματολόγος του Sex & The City Patricia Field αναζητώντας το επόμενο outfit της Carrie Bradshaw. Ο λόγος όμως που είμαστε σχεδόν ερωτευμένες μαζί τους είναι άλλος. Οι πολυπράγμονες αδερφές είναι τα fem είδωλα που χρειαζόμαστε. Αυθεντικές, δεν φοβούνται να μιλήσουν ανοιχτά για πράγματα όπως η εικόνα σώματος και η μητρότητα και να υπερασπιστούν όσα πιστεύουν. 

Ας τις γνωρίσουμε μία – μιά εξετάζοντας όλα όσα τις κάνουν μοναδικές.

Domino Kirke 

H Domino Kirke, η μεγαλύτερη και πιο γήινη από τις τρεις αδερφές, είναι μουσικός και μαμή. Είναι συνιδρύτρια του Carriage House Birth, ένα dula agency που προσφέρει υπηρεσίες μαμής, αλλά και εκπαίδευση. Η Domino είναι παντρεμένη με τον Penn Badgley (Gossip Girl, You) και εκτός από ένα 13χρονο γιο από προηγούμενη σχέση της, το 2020 υποδέχτηκαν το γιό τους James. Ως μαμή η ίδια και έχοντας βιώσει δύο αποβολές, η Domino μίλησε ανοιχτά μέσα από ένα Instagram post για τη δυσκολία που είχε να εμπιστευτεί ξανά το σώμα της, καθώς και την εμπειρία της εγκυμοσύνης μετά από το βίωμα της απώλειας. 

“[…] Η εγκυμοσύνη μετά από απώλεια είναι ένα εντελώς άλλο πράγμα. Μετά από δύο αποβολές στη σειρά ήμασταν έτοιμοι να εγκαταλείψουμε. Σταμάτησα να εμπιστεύομαι το σώμα μου και άρχισα να αποδέχομαι το γεγονός ότι τελείωσα. Ως μαμή, τα έχω δει και τα έχω ακούσει όλα. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να αποκοπώ με αγάπη από τις απώλειες στις οποίες ήμουν παρούσα και να αφοσιωθώ στη δική μου εμπειρία. Όταν ήμουν έγκυος στα 25 μου, δεν ήξερα τίποτα. Δεν είχα κοινότητα. Βυθίστηκα μακάρια χωρίς να γνωρίζω τίποτα για τη γέννα και τα μυστήρια της. Τώρα, με 10 χρόνια εμπειρίας από την οποία μπορώ να αντλήσω, εκτιμώ την κοινότητα μου και τις γνώσεις που έχω. Μας διδάσκεις ήδη πώς να είμαστε παρόντες με έναν τρόπο που δεν χρειάστηκε ποτέ πριν, μικρούλι. Σε ευχαριστώ“. 

Το ίδιο ανοιχτά για τη μητρότητα έχει μιλήσει και στη σειρά βίντεο “What’s Underneath Project” στο οποίο άτομα κάθε ηλικίας, φυλής, φύλου ή σωματότυπου μοιράζονται ενδυναμωτικές ιστορίες για την αυτοεικόνα και την ταυτότητά τους καθώς αφαιρούν τα ρούχα τους. 

Σε αυτό το βίντεο η Domino μιλάει ανοιχτά για το πώς ένιωσε περνώντας στη μητρότητα στην ηλικία των 25 ετών, τις προκλήσεις που βιώνει μέχρι και σήμερα, το ότι πιστεύει ότι το γεγονός ότι υπήρξε θλιμμένη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της επηρέασε τον τοκετό, εκτρώσεις που είχε κάνει στο παρελθόν καθώς και την αλλαγή στο σώμα της και πώς την διαχειρίστηκε. 

Παράλληλα, η μουσική της Domino είναι μια τρυφερή folk. Την εντόπισε ο παραγωγός Andres Levin σε ένα live της σε μία pub όταν ήταν 17 χρονών και αμέσως υπέγραψε στη δισκογραφική Fun Machine. Λίγο αργότερα σχημάτισε το συγκρότημα DOMINO, ηχογράφησε ένα EP με τον Mark Ronson και περιόδευσε για τρία χρόνια με τους Gang of Four και τη Lily Allen. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο single από το επερχόμενο album της, η πρώτη της μουσική δουλειά από το 2017, “Mercy” το οποίο στους στίχους του πραγματεύεται το αίσθημα απώλειας μετά τις αποβολές.

Τέλος, αν και σπάνια μιλούν και οι δυο τους για τη σχέση τους, με τον Penn Badgley φαίνεται να έχουν μια ιδιαίτερα τρυφερή σχέση. Το παρακάτω post με αφορμή τα γενέθλιά της μας κάνει να πιστεύουμε στον έρωτα ξανά. 

Χρόνια πολλά, Dom. Μια εξαιρετικά σύντομη ανασκόπηση των αόρατων ποιοτήτων σου: Μια πραγματικά λαμπερή ψυχή, φαίνεται να φωτίζεις σχεδόν όλους όσους συναντάς, μιλάμε για ποσοστό επιτυχίας 99%. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό και αρκετά μυστηριώδες. Ενθαρρύνεις τους άλλους να είναι ειλικρινείς και γενναίοι, και τρυφεροί και εξωστρεφείς. Η μεγάλη σου ικανότητα για ενσυναίσθηση είναι προφανής, κάτι από το οποίο μπορεί να ζεσταθεί ο καθένας, σαν μια λαμπερή σόμπα. Η επιθυμία σου να βοηθάς τους άλλους είναι θαυματουργή. Είναι στο DNA σου. Στις παιδικές σου φωτογραφίες το αποπνέεις — μια μεγάλη φροντίδα και γλύκα, μια πρόσκληση. Κάνεις τους άλλους χαρούμενους μέσα από σένα. Για μένα, είναι χαρά να σε βλέπω όταν είσαι ευτυχισμένη. Είμαι πολύ χαρούμενος που παντρευτήκαμε”.

Jemima Kirke

Η μεσαία αδερφή Kirke, Jemima είναι ίσως η πιο αναγνωρίσιμη από τις τρεις, ειδικότερα μετά τη συμμετοχή της στην τελευταία σεζόν του “Sex Education” ως η νέα διευθύντρια του λυκείου Moordale. Μια δυναμική περσόνα, η Jemima Kirke αυτοπροσδιορίζεται κυρίως ως εικαστικός, καθώς ζωγραφίζει, παράλληλα όμως πέρα από την εμπλοκή της με την ηθοποιία, σκηνοθετεί και video clips, μεταξύ άλλων της αδερφή της ηθοποιού και μουσικού Lola Kirke και του συντρόφου της, μουσικού, Alex Cameron.

Αν και δηλώνει ότι δεν έχει το ίδιο πάθος για την υποκριτική με έναν ηθοποιό, η Jemima βρέθηκε να πρωταγωνιστεί στην επιτυχημένη σειρά “Girls” σα “χάρη” στην παιδική της φίλη Lena Dunham. Πριν από αυτό είχα πρωταγωνιστήσει επίσης στην ταινία της Dunham “Tiny Furniture” σε ένα ρόλο “προπομπό” της ατίθασης Jessa των “Girls”. H Jemima είναι ιδιαίτερα ενεργή στα social media, “μπλέκεται” σε διαδικτυακά beefs όταν νιώθει ότι έχει κάτι να πει, ειδικότερα όσον αφορά τη μητρότητα και είναι εξαιρετικά σαρκαστική, με βιτριολικό χιούμορ.

Δεν έχει φοβηθεί να μιλήσει ανοιχτά για τον εθισμό της σε διάφορες ουσίες στο παρελθόν, την εμπειρία της με την έκτρωση όταν ήταν ακόμη φοιτήτρια όπου δεν είχε χρήματα να πληρώσει αναισθησία για αυτό και έκανε τη διαδικασία χωρίς (έκτοτε είναι ένθερμη ακτιβίστρια υπέρ των αναπαραγωγικών δικαιωμάτων των γυναικών) ή τον χωρισμό της από το σύζυγό της με τον οποίο έχει μία κόρη κι έναν γιο. “Έχω μία κόρη. Ήδη περιμένω τα θέματα που θα έχει αργά ή γρήγορα με την αυτοπεποίθησή της, το σώμα της και γενικότερα όλες εκείνες τις συναισθηματικές αποσκευές που πάνε πακέτο με το να είσαι γυναίκα. Θα ήθελα πάρα πολύ λοιπόν, όταν μεγαλώσει, να μην υπάρχουν όλα αυτά τα θέματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες του σήμερα, να έχουν να δώσουν δηλαδή μια πιο εύκολη μάχη. Δεν θα ήθελα για κανέναν λόγο να την δω να παλεύει για το δικαίωμα του να διαλέγει τι θα κάνουν με τα ίδια τους τα σώματα”, έχει δηλώσει.

Και η Jemima είχε λάβει μέρος στη σειρά βίντεο “What’s Underneath Project” κι εκεί μίλησε χωρίς περιστροφές για τις ανασφάλειες που τις γέννησε η μητρότητα,το πόσο ανέτοιμη να γίνει γονιός ένιωσε όταν γέννησε και την αποδοχή όλων αυτών των συναισθημάτων. “Δεν ήμουν έτοιμη να γίνω μητέρα και πραγματικά δεν σκεφτόμουν τι έκανα. Το έκανα σχεδόν με τον ίδιο τρόπο όπως πάω για ένα κούρεμα ή να κάνω ένα τατουάζ. Σε πολλούς ανθρώπους, φαινόταν ότι έφτιαχνα τη ζωή μου (σ.σ. με το να γίνω μητέρα). Η ενοχή με χτύπησε τη στιγμή που βγήκε από μέσα μου … ότι ήμουν η μητέρα της. Είπα, “Θεέ μου, τι έκανα μόλις; Μόλις άφησα ελεύθερο ένα άτομο που υποφέρει. […] Θα έπρεπε να μας κάνουν κάποιου τύπου screening πριν μας δώσουν το μωρό. Περνούσα ακόμα τη δεκαετία των 20 μου με εκείνη μικρό παιδί και ένιωθα πως αυτό ήταν άδικο για εκείνη, γιατί δεν ήμουν έτοιμη να μένω σπίτι κάθε βράδυ. Και δεν είχα την υπομονή γιατί ήμουν ακόμη πολύ εγωκεντρική”. 

Για τον παραπάνω λόγο έχει ευχαριστεί πολλές φορές δημόσια τη νταντά των παιδιών της που τη βοήθησε με την ανατροφή τους, ευχόμενή της μάλιστα για τη γιορτή της μητέρας και είναι διαρκώς ιδιαίτερα vocal σε ότι έχει να κάνει γονικές δεξιότητες. Πιο συγκεκριμένα, υπερασπίζεται διαρκώς το δικαίωμα των γονιών στα λάθη, κάτι που σχολιάζει έντονα μέσα από τον λογαριασμό της στο Instagram. Πολλές φορές τα σχόλιά της αυτά γίνονται αντικείμενο κριτικής από τους followers της, ωστόσο εκείνη έχει πάντα την κατάλληλη απάντηση. Αυτό που ουσιαστικά λέει η Jemima, είναι ότι η γονική κουλτούρα ουσιαστικά υποδαυλίζει ανασφάλειες και ενοχές για τους νέους γονείς. Ο διαρκείς βομβαρδισμός με άρθρα, απόψεις, ομάδες για μανούλες στο διαδίκτυο για το πώς να κάνεις τα πράγματα “σωστά”, για την εικαστικό και ηθοποιό, αποτελεί ένα διαρκές αυτομαστίγωμα. “Δεν μπορώ να εγγυηθώ ή ακόμα και να ελέγξω την ευημερία των παιδιών μου, με τον ίδιο τρόπο που δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι δεν θα “πηδήξω”. Δεν ξέρω πώς οι επιλογές μου θα επηρεάσουν ακούσια τη ζωή τους. Παραπλανούμε τους εαυτούς μας, πιστεύοντας ότι είμαστε η μόνη απάντηση για για την ευτυχία και την ευημερία των παιδιών μας”, έχει γράψει σε άρθρο της στο Time

Τέλος, η Kirke έχει αναφερθεί ανοιχτά στον αγώνα που έδωσε για την αποδοχή της εικόνας της ειδικότερα μετά τις δύο εγκυμοσύνες της. “Προσπαθούσα να παραμείνω αδύνατη ενώ ήμουν έγκυος”, έχει πει με θάρρος. Δεν έχει κρύψει επίσης πως όταν πρωταγωνιστούσε στη σειρά “Girls”, αμέσως αφότου είχε γεννήσει, ένιωθε ιδιαίτερα άβολα με το σώμα της, ωστόσο θεώρησε υποχρέωσή της την προβολή ενός άλλου προτύπου. “Μπήκα στον πειρασμό να πω όχι, επειδή δεν ένιωθα άνετα. Όμως, ένιωσα κάπως υποχρεωμένος ως κάποια που συμμετέχω σε ένα τόσο προοδευτικό show – ως καλλιτέχνης, ως μητέρα μιας κόρης – να δείξω το σώμα μου“.

Lola Kirke

Η μικρότερη αδερφή Kirke, η Lola, είναι ηθοποιός και τραγουδίστρια της country/ folk/ americana. Είναι μοναδική που διαθέτει αμερικάνικη προφορά (μπορεί τα κορίτσια να γεννήθηκαν στην Αγγλία, μεγάλωσαν όμως στη Νέα Υόρκη), κάτι για το οποίο οι μεγαλύτερες αδερφές την πειράζουν διαρκώς. Ως ηθοποιός πρωταγωνίστησε στη σειρά Amazon, “Mozart In the Jungle” δίπλα στον Gael Garcia Bernal, στο “Girl Gone” του David Fincher, το “Mistress America” της Greta Gerwig, αλλά και στην αξιόλογη indie ταινία “Lost Girls” που πραγματεύεται τις δολοφονίες νεαρών σεξεργατριών στο Long Island που διαπράχθηκαν από έναν κατά συρροή δολοφόνο ο οποίος παραμένει άγνωστος μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, στη μουσική της πορεία είναι ακόμη πιο δραστήρια. Αυτή τη στιγμή ετοιμάζεται για την κυκλοφορία του δεύτερου επίσημου άλμπουμ της “Lady For Sale”, ενώ έχει στο ενεργητικό της πολλά singles και EPs με δικά της κομμάτια αλλά και covers δημοφιλών country/ folk κομματιών.

H Lola είναι μεγάλη υπέρμαχος του body positivity και είναι πολλές οι φορές που δεν έχει διστάσει να μιλήσει για την αυτοεικόνα της αλλά και την ελλιπή αντιπροσώπευση διαφορετικών σωματότυπων στην ποπ κουλτούρα. Μεταξύ άλλων έχει δηλώσει πως θέλει να βλέπει τις γυναίκες με καμπύλες επιτέλους, όχι ως χαρακτήρες που εστιάζουν αποκλειστικά στο βάρος τους, αλλά ως εκείνη την πρωταγωνίστρια που ο πρωταγωνιστής θα ερωτευτεί, ως σύμβολα του σεξ. Θέλει να είναι ευκολότερο για τις γυναίκες να γυρίζουν ταινίες και ταινίες όπως το “Black Panther” να γίνουν ο κανόνας, παρά η εξαίρεση. Μάλιστα όπως έχει αναφέρει σε άλλη της συνέντευξη θεωρεί πως και την ίδια δεν την βάζουν εύκολα σε ρόλους “της καυτής γκόμενας” καθώς “ζυγίζω 68 κιλά σε μια καλή μέρα κι όχι 60”.

Το 2017 εμφανίστηκε στο χαλί των Χρυσών Σφαιρών με τρίχες στις μασχάλες, κάτι με το οποίο φρόντισαν να ασχοληθούν όλα τα κουτσομπολίστικα αμερικανικά sites με τον χειρότερο τρόπο. Μια χρονιά αργότερα ο Anthony Lane κριτικός κινηματογράφου του New Yorker, αντί να σταθεί στην ερμηνεία της στην ταινία “Gemini” στην οποία συμπρωταγωνίστησε με την Zoë Kravitz, στάθηκε στα μαλλιά της, αποκαλώντας τα “το κούρεμα από την κόλαση”. “Φοράει φαρδιά τζιν και ένα φαρδύ γκρι τοπ, ενώ έχει το κούρεμα από την κόλαση. Κάτι καστανές αφέλειες κομμένες ίσια λες και τις έκανε εξάχρονο παιδί με αμβλύ ψαλίδι. Κάποια στιγμή, έχοντας ανάγκη από καμουφλάζ, βάφει τις τρέσες ξανθές αλλά διατηρεί το στιλ. Ας μιλήσουμε για παράνοια”, έγραφε η κριτική.

Η Lola αντέδρασε άμεσα στέλνοντας επιστολή στο περιοδικό. “Είμαι απογοητευμένη από τη λιτή κριτική του Anthony Lane για την εμφάνιση του χαρακτήρα μου στην ταινία “Gemini” .Το να θεωρείται ότι δεν είναι κολακευτικά το “μεγάλο τζιν” και το “φαρδύ γκρι τοπ” που φοράω σε όλη την ταινία σημαίνει μια προτίμηση για ηρωίδες με πιο στενά ρούχα, ενώ η αναφορά στα μαλλιά μου ως το “κούρεμα από την κόλαση” σημαίνει ότι χάνει τελείως το νόημα της ερμηνείας μου. Πρέπει να δούμε τους γυναικείους χαρακτήρες να είναι δυνατοί και όμορφοι με τρόπους που δεν βασίζονται σε ξεπερασμένες απεικονίσεις γυναικών”.

Τέλος, η Lola είναι επίσης ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των γυναικών. Μετά το ξέσπασμα του #MeToo στις ΗΠΑ, είχε πει, “Νομίζω ότι πρέπει να γίνει μία συστημική αλλαγή και με αυτό εννοώ, σεξουαλική αγωγή στο σχολείο, στον τρόπο που μιλάμε στα νεαρά αγόρια και κορίτσια για τη συναίνεση, στον τρόπο που μιλάμε σε άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας για τη συναίνεση. Είναι τόσο σημαντικό”.

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!