Το άγχος των εξετάσεων, που είναι συμπυκνωμένο άγχος απόδοσης με νότες φόβου και αποτυχίας, μπορεί να παίξει κακό ρόλο στην ικανότητά σου να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις τους. Ο καθένας μας όμως μπορεί να έχει τέτοια αισθήματα όταν πρόκειται να περάσει ένα τεστ απόδοσης.

Το άγχος απόδοσης λοιπόν μπορεί να συνοδεύεται από συμπτώματα όπως πονοκέφαλοι, ναυτίες, διάρροια, κομμένη ανάσα και ζαλάδες. Κάποια άτομα μπορεί να πάθουν και κανονικές κρίσεις πανικού. Ακόμα μπορεί να νοιώθουμε αισθήματα φόβου, θυμού και απελπισίας, να κάνουμε μόνο αρνητικές σκέψεις και να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τους άλλους. Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν για να ανταπεξέλθουμε σε όλα τα παραπάνω;

Προετοιμαζόμαστε σωστά

Η καλή προετοιμασία μας προστατεύει αρκετά από το άγχος, καθώς η σιγουριά που μας προσφέρει, ηρεμεί αρκετά το μυαλό στις μέρες πριν τις εξετάσεις. Καλό είναι να έχουμε συγκεντρώσει επίσης όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούμε για το είδος της εξέτασης, το τεχνικό της κομμάτι δηλαδή, το είδος των ερωτήσεων και το πως είναι καλύτερο να απαντηθούν. Σε αυτό μπορεί να μας βοηθήσει αν κάνουμε προσομοίωση του τεστ για να μην βρεθούμε μπροστά σε κάτι άγνωστο.

Funny Gifs : studying GIF - VSGIF.com

Προσέχουμε πως μιλάμε στον εαυτό μας

Το να βυθιστούμε σε ένα αρνητικό σπιράλ σκέψεων πριν τις εξετάσεις μας και να λέμε μόνο αρνητικά πράγματα για τον εαυτό μας, μας γεμίζει αρνητική διάθεση που δεν θα μας φανεί καθόλου χρήσιμο την ώρα που πρέπει να αποδώσουμε τα μέγιστα. Βάζουμε κάτω τις σκέψεις μας και τις αντικαθιστούμε με θετικότερες.

Δεν λέμε στον εαυτό μας τα παρακάτω:

  • Έπρεπε να είχα διαβάσει περισσότερο
  • Πρέπει να είμαι χαζός
  • Πρέπει να τα πάω καλά, διακυβεύεται το μέλλον μου

Τι να λέμε στον εαυτό μας:

  • Έχω προετοιμαστεί σωστά
  • Ακόμα κι αν δεν τα πάω καλά, δεν είναι και το τέλος του κόσμου
  • Είμαι αρκετά έξυπνος/η να πάω καλά

Οραματιζόμαστε την επιτυχία μας

Μέρος της προετοιμασίας των μεγάλων αθλητών πριν από σπουδαίους αγώνες είναι και το να οραματίζονται την νίκη και τον εαυτό τους πάνω στο βάθρο. Κάτι τέτοιο μπορούν να κάνουν και όσοι ετοιμάζονται για εξετάσεις όσο μελετούν και κοπιάζουν.

I Will Succeed GIFs | Tenor

Χρησιμοποιούμε τεχνικές χαλάρωσης και ξεκούρασης

Οι βαθιές και ρυθμικές ανάσες, η χαλάρωση των μυών του σώματος ή ο καθοδηγούμενος διαλογισμός μπορεί να είναι μερικοί τρόποι για να χαλαρώνουμε και να γεμίζουμε ενέργεια στο διάστημα πριν τις εξετάσεις μας.

Παραμένουμε υγιείς

Μια από τις παρενέργειες της προετοιμασίας μας για εξετάσεις είναι και η παραμέληση της υγείας μας. Δεν πρέπει να πέσουμε σε αυτήν την παγίδα. Άσκηση με μέτρο και σωστή διατροφή είναι το κλειδί. Την ημέρα των εξετάσεων τρώμε ένα ελαφρύ πρωινό και αποφεύγουμε τον πολύ καφέ που επιδεινώνει το άγχος μας.

Yoga GIF - Find on GIFER

Φτάνουμε νωρίς

Τίποτα δεν θα επιδεινώσει το άγχος μας περισσότερο από το να πάμε καθυστερημένοι στο σημείο των εξετάσεων. Αν μας αγχώνει η αναμονή μέχρι να αρχίσει το τεστ, χαζεύουμε στο κινητό μας ή παίζουμε κάποιο παιχνίδι για να περάσει η ώρα. Αποφεύγουμε να μιλάμε με άλλα άτομα που είναι υπερβολικά αγχωμένα, διότι η ατμόσφαιρα που δημιουργείται είναι αρνητική.

Συγκεντρωνόμαστε καλά στην διάρκεια του τεστ

Όσο διαρκεί η εξέταση, κάνουμε ότι μπορούμε για να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι και να πολεμήσουμε το άγχος μας. Θα μας φανούν χρήσιμες οι ανάσες αποφόρτισης. Φροντίζουμε να μην βιαζόμαστε, αλλά έχουμε ταυτόχρονα τον νου μας στο ρολόι μας για να μην χάσουμε τον ρυθμό μας. Διαβάζουμε καλά τις ερωτήσεις και ξεκινάμε από τις ευκολότερες.

Oh, my aching tentacles.

Αποδεχόμαστε το λίγο άγχος

Το λίγο άγχος πριν από μια σπουδαία εξέταση είναι φυσιολογικό και ίσως και καλό. Αν δεν έχουμε καθόλου ίσως αυτό να σημαίνει ότι μας λείπουν τα κίνητρα ή είμαστε αδιάφοροι.

Αποδεχόμαστε τις ατυχίες

Αν σε κάποιο από τα τεστ μας δεν τα πάμε και τόσο καλά, θυμίζουμε στον εαυτό μας ότι αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό, κανένας δρόμος δεν είναι στρωμένος αποκλειστικά με επιτυχίες. Κρατάμε τα μάτια στον στόχο μας και προχωράμε.

Ανταμείβουμε τον εαυτό μας

Οργανώνουμε ένα είδος ανταμοιβής για τον εαυτό μας μετά το τέλος των εξετάσεων. Παίρνουμε τον χρόνο μας για να ξεκουραστούμε και να ανασυγκροτήσουμε τον εαυτό μας. Ανάμεσα στα διαφορετικά τεστ, δεν σκεφτόμαστε τα λάθη που κάναμε, αλλά επικεντρωνόμαστε στην συνέχεια της προσπάθειάς μας.

Chill Relax GIF - Chill Relax Calm - Discover & Share GIFs