Η πεζοπορία είναι μια ήπια και ευχάριστη σωματική άσκηση που μας προσφέρει πολλαπλά σωματικά και ψυχικά οφέλη. Από την μείωση του άγχους και την πρόληψη της οστεοπόρωσης ως την απλή ευχαρίστηση να βρισκόμαστε έξω στην φύση και να περνάμε καλά. Σε αντίθεση με τον στατικό διάδρομο ή τα γήπεδα, η πεζοπορία παρουσιάζει τις δικές της ιδιορρυθμίες και μπορεί να αποδειχθεί πιο ενδιαφέρουσα ως εμπειρία από ότι νομίζουμε, αλλά και επικίνδυνη αν δεν είμαστε προετοιμασμένοι σωστά .

Ξεκινήστε ήπια και διαλέξτε μονοπάτι που να ταιριάζει στο επίπεδο σας

Διαλέξτε ένα μονοπάτι που να είναι ανάλογο της απόστασης που συνήθως διανύετε όταν περπατάτε και κοιτάξτε να είναι ευθύ ή στρωμένο. Για να υπολογίσετε την απόσταση σκεφτείτε ότι θα κάνετε περίπου 2 χιλιόμετρα την ώρα. Προσέξτε επίσης να μην έχει πολλές ανηφοροκατηφόρες που θα σας κουράσουν και θα σας επιβραδύνουν. Αφού περπατήσετε μια δυο φορές, τότε θα μπορείτε να εκτιμήσετε το επόμενο μονοπάτι καλύτερα και να προσθέσετε ποικιλία ή να κάνετε μεγαλύτερη απόσταση.

Εξοικειωθείτε με το μονοπάτι

Αφού διαλέξετε μονοπάτι για να περπατήσετε, αποκτήστε έναν χάρτη της περιοχής και μελετήστε το. Θα δείτε ότι υπάρχουν πολλές πληροφορίες στο διαδίκτυο που μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμες. Προσέξτε ιδιαίτερα τα σημεία όπου το μονοπάτι χωρίζει ώστε να μην χαθείτε και βρείτε επίσης τις ωραίες τοποθεσίες για διάλειμμα ή για ωραίες φωτογραφίες.

Ελέγξτε τον καιρό

Αν έχετε σκοπό να πάτε για πεζοπορία την επόμενη μέρα, ελέγξτε τον καιρό από το προηγούμενο βράδυ, αλλά και μερικές ώρες πριν ξεκινήσετε. Είναι καλύτερα να γνωρίζετε τι σας περιμένει, παρά να εκπλαγείτε δυσάρεστα από μια τοπική μπόρα.

Πείτε σε κάποιον που θα βρίσκεστε

Αν έχετε σκοπό να πάτε για πεζοπορία χωρίς συντροφιά, πράγμα που είναι λιγάκι παρακινδυνευμένο, ιδιαίτερα αν τώρα ξεκινάτε για πρώτη φορά, καλό θα είναι να ενημερώσετε κάποιο δικό σας πρόσωπο για το που θα βρίσκεστε και πότε υπολογίζετε να γυρίσετε. Φυσικά αυτό δεν είναι κάτι εντελώς προδιαγεγραμμένο, γιατί μπορεί να χαζέψετε περισσότερο από ότι περιμένατε με μια ωραία θέα ή γιατί σας πόνεσε ένα γόνατο ή αστράγαλος. Τα κινητά ίσως να μην πιάνουν στο σημείο που θα βρεθείτε οπότε καλύτερα να έχετε μεριμνήσει ανάλογα.

Πάρτε μαζί σας τα απαραίτητα

Φυσικά δεν πρέπει να ξεκινήσετε για μια διαδρομή στην ύπαιθρο χωρίς κάποια βασικά και απαραίτητα αντικείμενα μαζί σας. Αυτά έχουν σχέση και με την απόσταση που σκοπεύετε να διανύσετε, αλλά και με τις καιρικές συνθήκες. Αν για παράδειγμα αποφασίσετε να κάνετε μια μακρινή πεζοπορία τον χειμώνα ή αντίθετα μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα, φροντίστε να έχετε όσα πρέπει για να είστε καλυμμένοι και ασφαλείς:

  • Χάρτη, πυξίδα, gps κινητού
  • Αντιηλιακή προστασία (γυαλιά, αντιηλιακό)
  • Έξτρα ρούχα
  • Φακό
  • Μικρό κουτί πρώτων βοηθειών
  • Σπίρτα, αναπτήρα
  • Φαγητό
  • Νερό

Φορέστε τα σωστά παπούτσια και κάλτσες

Αν πονέσουν τα πόδια σας, η πεζοπορία σας θα χαλάσει. Επενδύστε κάποια χρήματα για να αποκτήσετε καλής ποιότητας ειδικά παπούτσια πεζοπορίας και προσέξτε ιδιαίτερα τις κάλτσες. Αποφύγετε τις βαμβακερές χοντρές κάλτσες και αποκτήστε ειδικές κάλτσες πεζοπορίας που θα κρατήσουν τα πόδια σας όσο γίνεται στεγνά και προστατευμένα. Φυσικά έχετε μερικά επιθέματα για φουσκάλες στο κουτί πρώτων βοηθειών.

Ντυθείτε σωστά

Αφού έχετε μεριμνήσει για τα πόδια σας, που θα κάνουν και την περισσότερη δουλειά, το να ντυθείτε σωστά για την περίσταση, είναι ένα ακόμα κλειδί επιτυχίας για την πεζοπορία σας. Προτιμήστε να φορέσετε στρώματα ρούχων ώστε να αφαιρέσετε ή να προσθέσετε ανάλογα με την θερμοκρασία που θα συναντήσετε. Ένα αντιανεμικό είναι φυσικά απαραίτητο να βρίσκεται μέσα στο σακίδιό σας.

Μην έχετε πολύ βάρος

Ναι, μπορεί να φαίνεται οξύμωρο μετά από όσα πρέπει να κουβαλήσετε σύμφωνα με τις παραπάνω οδηγίες, αλλά το πολύ βάρος θα σας κουράσει. Επομένως, πρέπει να βρείτε το ελαφρύτερο δυνατό αντικείμενο από το κάθε ένα από τα παραπάνω και πακετάρετε έξυπνα το σακίδιό σας. Για παράδειγμα, πάρτε ένα μικρό σωληνάριο αντιηλιακού και όχι ένα στα 1100ml.

Ξεκινήστε ήρεμα

Μπορεί την ώρα που θα βρεθείτε στο μονοπάτι να είστε ξεκούραστοι και ορεξάτοι και να ξεκινήσετε με φόρα, αν δεν το πάρετε όμως με έναν ρυθμό που να σας ταιριάζει, θα εξαντληθείτε γρήγορα και ίσως να δυσκολευτείτε να γυρίσετε. Διαλέξτε λοιπόν τον ρυθμό που ταιριάζει στις σωματικές σας δυνατότητες και αντοχές και φυσικά να έχετε πάντα στον νου σας ότι χρειάζεστε άλλον τόσο χρόνο, και λίγο παραπάνω, για να επιστρέψετε.

Μην αφήσετε σκουπίδια

Όσο απολαύσατε εσείς την φύση γύρω σας, άλλο τόσο έχουν δικαίωμα να την απολαύσουν οι επόμενοι πεζοπόροι αλλά φυσικά και τα πλάσματα που ζουν εκεί συνέχεια. Μην αφήσετε λοιπόν σκουπίδια, μην ανάψετε φωτιές εκεί όπου δεν επιτρέπεται και προσπαθήστε να μην διαταράξετε με κανέναν τρόπο το φυσικό τοπίο.