Η πιο πρόσφατη επιτυχία της σεναριογράφου και σκηνοθέτη Mona Fastvold είναι το The World to Come. Πρόκειται για μία ταινία εποχής, που τοποθετείται στη Νέα Υόρκη του 19ου αιώνα. Η πλοκή αφορά δύο γυναίκες, που ζουν με τους αγρότες άντρες τους, απομονωμένες στις φάρμες τους. Οι δυο τους γνωρίζονται και αναπτύσσουν μία δυνατή φιλία, που σταδιακά εξελίσσεται σε ερωτικό δεσμό. 

Από την πρεμιέρα της, έχει γίνει αρκετά δημοφιλής, με πολλούς να προσεγγίζουν τη Fastvold, για να της εκφράσουν πόσο συνδέθηκαν με κομμάτια της ιστορίας. Ωστόσο, η κυκλοφορία της δεν ήταν εύκολη υπόθεση και το ίδιο ισχύει και για την προηγούμενη ταινία της. 

Οι παραγωγοί δεν ποντάρουν σε γυναίκες πρωταγωνίστριες

Η ίδια εξήγησε στο Variety ότι οι παραγωγοί δεν εμπιστεύονται μεγάλα budgets σε γυναίκες σκηνοθέτες. Ακόμα περισσότερο, διστάζουν να χρηματοδοτήσουν ταινίες με αποκλειστικά γυναίκες πρωταγωνίστριες. Και αυτό ισχύει και για τους άντρες σκηνοθέτες, πράγμα που γνωρίζει από τον σύντροφό της και επίσης σκηνοθέτη Brady Corbet. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι μία μεγάλη μερίδα του Hollywood έχει την πεποίθηση ότι ελάχιστοι θα πληρώσουν, για να δουν ταινίες με γυναίκες στους κεντρικούς ρόλους. Είναι ο ίδιος λόγος, που συνήθως βλέπουμε γυναίκες πρωταγωνίστριες μόνο σε δοκιμασμένα παλιότερα franchises, που γνωρίσαμε με άντρες πρωταγωνιστές. 

Κι ενώ ήταν κάτι που στην πραγματικότητα το γνωρίζαμε, η εμπειρία της Fastvold μάς βοηθάει να καταλάβουμε ακόμα περισσότερο τα οικονομικά εμπόδια, που συναντάνε οι γυναικείες παραγωγές. Το 2014 έκανε επιτυχία με το The Sleepwalker. Ωστόσο, πέρασαν έξι χρόνια μέχρι να δούμε κάτι καινούργιο από εκείνη. Ο λόγος είναι ότι προσπαθούσε να πραγματοποιήσει την κινηματογραφική μεταφορά του The Bleaching Yard, ενός μυθιστορήματος με γυναίκα πρωταγωνίστρια. Το πρόβλημα; Αν και είχε μέχρι και έτοιμο καστ, τελικά το project κατέρρευσε εξαιτίας της έλλειψης οικονομικής στήριξης. Αυτό συνέβη τρεις φορές. 

Έτσι, αποφάσισε να προχωρήσει στην επόμενη δουλειά. Αυτή ήταν το The World to Come, που πλέον είναι αποδεδειγμένα πετυχημένο. Μόνο που ούτε αυτό έγινε εύκολα. Εκείνη, με το που διάβασε το σενάριο των Jim Shepard και Ron Hansen, ήξερε ότι είχε κάτι πολύ καλό στα χέρια της. Δύσκολα, όμως, βρήκε άτομα, που να θέλουν να συνεργαστούν σε αυτό και να το χρηματοδοτήσουν. Μετά από πολύ κόπο βρέθηκαν και ήταν σχεδόν αποκλειστικά γυναίκες, που έδωσαν στην ταινία μια ευκαιρία. 

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!