Μιλώντας για marketing, δεν υπάρχει εταιρεία εν έτει 2021 που να σέβεται τον εαυτό της και να μην έχει μια κάποια παρουσία στα social media. Καθώς πλέον έχουμε μπει για τα καλά στην εποχή του digital marketing και της αγοράς που λειτουργεί με άξονα το social engagement, αυτή η στρατηγική για τους περισσότερους (δικαίως) θωρείται αυτονόητη.

Όχι όμως για όλους όπως φαίνεται. Τι εννοούμε; Το πολύ δημοφιλές και επιδραστικό beauty brand Lush, που έχει γίνει πασίγνωστο κυρίως χάρη στα bombs του με άλατα για το μπάνιο, πρόσφατα ανακοίνωσε πως θα αποχωρήσει σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από τα social media. Πιο συγκεκριμένα, το γραφείο τύπου της εταιρείας δήλωσε πως θα διακόψει την παρουσία του από το Instagram, το Facebook, το TikTok και το Snapchat (aka από τις πιο προσοδοφόρες πλατφόρμες) και θα παραμείνει μόνο στο YouTube και στο Twitter. Και ο λόγος πίσω από αυτή την απόφαση είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι αυτής της είδησης.

 

Η κίνησή τους αυτή έρχεται ως απάντηση στις πολύ προβληματικές μεθόδους που πρόσφατα αποκαλύφθηκε πως ακολουθεί η εταιρεία του Mark Zuckerberg, Meta (πρώην Facebook), και όλα τα προϊόντα της. (Αν δεν το έχει πάρει το αυτί σας, διαβάστε εδώ το αναλυτικό άρθρο που αφορά το συγκεκριμένο θέμα). Έπειτα λοιπόν από τις καταγγελτικές πληροφορίες που διέρρευσε η Frances Haugen στην Wall Street Journal, που αποδεικνύουν ξεκάθαρα την πολύ κακή επιρροή των social media στην κοινωνία, και ιδίως στον ψυχισμό των νέων, η εταιρεία θεώρησε χρέος της να δείξει τις αξίες της με πράξεις.

Συγκεκριμένα είπαν, “Με τον ίδιο τρόπο που οι αποδείξεις σχετικά με τον ερχομό της κλιματικής αλλαγής αγνοούνταν και υποβαθμίζονταν συστηματικά επί δεκαετίες (και τώρα είμαστε αντιμέτωποι με αυτή την κατάσταση), το ίδιο ισχύει και με τις ανησυχίες μας σχετικά με τις κρίσιμες επιπτώσεις των social media, που μέχρι στιγμής επίσης αγνοούνται κατά κόρον.”

 

 

Και συνέχισαν, “Δεν θα ζητούσαμε ποτέ από τους πελάτες μας να μας συναντήσουν σε ένα σκοτεινό και επικίνδυνο δρομάκι, όμως κάποιες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρχίσει να φαντάζουν σαν μέρη που κανείς δε θα έπρεπε να ενθαρρύνεται να πάει. Κάτι πρέπει να αλλάξει”, καταλήγοντας πως όλη αυτή η κατάσταση πρέπει επίσης να τεθεί άμεσα σε ένα διεθνές ενιαίο νομικό πλαίσιο.

Με όλα αυτά κατά νου, αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στην εταιρεία Lush, για την γενναία τους κίνηση που σίγουρα θα μειώσει τις πωλήσεις τους. Και καθώς πλέον έχουμε και αποδείξεις για όλα τα δεινά που μέχρι τώρα απλά εικάζαμε πως προκαλούν τα social media, η μερική αποστασιοποίηση από ορισμένες πλατφόρμες, είναι ενδεχομένως μια συζήτηση που πρέπει να ξεκινήσει. Έστω από αυτούς που έχουν το οικονομικό προνόμιο να χάσουν και μερικά εκατομμύρια followers.