Πολλά και διάφορα είναι τα εκάστοτε beauty trends που έχουν περάσει  από το χώρο της ομορφιάς. Από την μανία με το Korean beauty και το λεγόμενο “γυάλινο δέρμα” πήγαμε στην ρουτίνα των 7 και βάλε βημάτων, ενώ πρόσφατα η νέα γενιά αποφάσισε πως δεν χρειάζεται να περιορίζεται στην παραδοσιακή περιποίηση προσώπου, αφού μπορεί να κάνει όλη την δουλειά μια κι έξω με την βοήθεια του μπότοξ. Τώρα κάνει την εμφάνισή του δειλά-δειλά ένα νέο trend στην βιομηχανία, που στην πραγματικότητα μόνο νέο δεν είναι. Μιλάμε για την περιποίηση προσώπου με βάση τα συστατικά της Ayuverda ή στα ελληνικά Αγιουβέρδα, ενός αρχαίου συστήματος εναλλακτικής ιατρικής και φιλοσοφίας με ολιστική προσέγγιση στην θεραπεία, που μετράει 5.000 χρόνια ύπαρξης και έρχεται από την ευρύτερη περιοχή της σημερινής Ινδίας.

5 Ayurvedic Beauty Tips For Winters – The Urban Guide

DIY προϊόντα με βάση τα αγιουβερδικά συστατικά, υπάρχουν εδώ και πολλές δεκαετίες στην Ινδία, αφού η Αγιουρβέδα είναι μέρος της κουλτούρας τους. Εδώ και κάποια χρόνια ωστόσο έχει δημιουργηθεί μια niche αγορά χάρη σε διάφορες μεγάλες ή μικρότερες εταιρείες με έδρα τους την Ινδία, οι οποίες βάζουν σταδιακά στο παιχνίδι τα νέα αυτά προϊόντα. Η εν λόγω αγορά ολοένα και μεγαλώνει, επεκτείνοντας την επιρροή της και στην Δύση, αφού τελευταία η ολιστική προσέγγιση στο well-being και στην ομορφιά κερδίζει γρήγορα έδαφος. Συγκεκριμένα, το 2017 η παγκόσμια βιομηχανία των αγιουβερδικών προϊόντων βρισκόταν στα 4,5 δις, ενώ σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, ενώ πρόκειται να φτάσει τα 14,9 δις μέχρι το 2026, δηλαδή σχεδόν να τετραπλασιαστεί.

Είναι βέβαια λογικό να υπάρχει αυτή η ραγδαία αύξηση, αφού παρατηρείται έντονη αλλαγή πλεύσης την τελευταία περίπου πενταετία σε ό,τι έχει να κάνει με την ομορφιά. Ο νέος καταναλωτής είναι πιο ευσυνείδητος και ενημερωμένος, και απαιτεί από τις εταιρείες που επιλέγει πολλά παραπάνω από ό,τι παλαιότερα. Αυτό το νέο αγοραστικό κοινό λοιπόν που αποζητάει το clean beauty, είναι επόμενο να ανταποκρίνεται πολύ θετικά σε αυτή τη νέα αγορά. Όπως λέει η συντάκτρια του Beauty Independent, Claire McCormack, “Το καταναλωτικό κοινό, τόσο στην Αγγλία, όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες, ψάχνει για προϊόντα με συστατικά φυτικής προέλευσης, συνεπώς (υλικά όπως) η ashwagandha, ο κουρκουμάς, το gotu kola και άλλα που ανήκουν στην αγιουβερδική ομορφιά έχουν εκτοξευθεί σε ζήτηση.”

 

Με λίγα λόγια αυτή η νέα άφιξη στο χώρο της ομορφιάς επιβεβαιώνει τη μετάβαση στις καταναλωτικές μας επιλογές. Και η αγορά της αγιουβερδικής ομορφιάς, έρχεται να ικανοποιήσει το ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον του νέου μοντέλου καταναλωτή για καθαρά προϊόντα και sunstainable εταιρείες, και αυτό αν μη τι άλλο είναι κάτι θετικό.