Το μεγαλύτερο μέρος του 2020 το περάσαμε μέσα στο σπίτι μας. Κάποιοι, για να ξεφύγουμε από την θλίψη που προκαλεί η συνεχής κλεισούρα, κάναμε γίογκα, το ρίξαμε στο μαγείρεμα ή ξεκινήσαμε να κάνουν binge-watching σε ό,τι σειρά βλέπαμε μπροστά μας. Κάποιοι άλλοι όμως επέλεξαν έναν διαφορετικό δρόμο, αυτόν του gaming. Αγόρασαν video game κονσόλες (PS4, PS5, XBOX ONE) και ένα σωρό βιντεοπαιχνίδια με σκοπό να ξεφύγουν για λίγο από την πραγματικότητα. Μάλιστα, ήταν τόσοι πολλοί που κατέφυγαν σε αυτήν την επιλογή που οι πωλήσεις του PS5 έκαναν νέο ρεκόρ και, σύμφωνα με το GamesIndusrty.biz, αγοράστηκαν περίπου 2.1 εκατομμύρια κονσόλες τις πρώτες δύο εβδομάδες κυκλοφορίας του.

Σε ό,τι αφορά στο εργατικό δυναμικό της βιομηχανίας, τα στατιστικά δεν είναι και τόσο καλά σε σχέση με το γυναικείο φύλο. Σύμφωνα με πληροφορίες του statista.com, το 2019, μόνο το 24% των προγραμματιστών videogames ήταν γυναίκες, καθιστώντας την κοινότητα επισήμως ανδροκρατούμενη.  Κάτι που καλό θα ήταν να αλλάξει.

Παρακάτω θα γνωρίσουμε κάποιες badass γυναίκες gamer designers ή προγραμματίστριες που, μέσω των ευφάνταστων και σημαντικών δημιουργιών τους, προσπαθούν να φέρουν αυτήν την πολυπόθητη αλλαγή.

1. Dani Lalonders

Η Dani Lalonders ζει στο Σικάγο και είναι μία game designer που μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο της βιντεοπαιχνίδι. Το όνομα αυτού είναι ValiDate: Struggling Singles in Your Area και, όπως μπορεί να καταλάβετε, αφορά το dating. Πρόκειται για ένα visual novel, στο οποίο οι παίκτες έχουν την δυνατότητα να ακολουθήσουν τις ιστορίες δώδεκα διαφορετικών εικοσάχρονων χαρακτήρων. Μέσω αυτών μπορείς να εξερευνήσεις ποικίλα θέματα, όπως αυτό του έρωτα, του cosplay, αλλά και των υπερβολικά μέτριων mixtapes. Επιπλέον, η Lalonders είναι CEO του στούντιο Veritable Joy, το οποίο στοχεύει στο “να διηγηθεί ιστορίες από οπτικές γωνίες που συνήθως αγνοούνται ή αποσιωπούνται”.

2. Robin Hunicke

Η Hunicke βρίσκεται χρόνια στον συγκεκριμένο χώρο και έχει λάβει μέρος σε παραγωγές όπως το MySims και The Sims 2. Αυτήν την στιγμή εργάζεται για τρεις παραγωγές στο game studio της, Funomena, αλλά και σε ένα project για την Google με το όνομα Woorld. Η ίδια είναι και καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, όπου και προσπαθεί, “να εξελίξει και να προωθήσει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα που εξερευνούν τα παιχνίδια ως μέσο κριτικής, κοινωνικής και εκφραστικής τέχνης”.

3. Amber-Leigh Blake

Η δουλειά της Blake είναι να επιμελείται την ιστορία και το continuity ενός βιντεοπαιχνιδιού,  αλλά και να γράφει τους διαλόγους που βλέπουμε σε διάφορες σκηνές μεταξύ πιστών. Παράλληλα σπουδάζει game design στο University of East London ενώ έχει υπάρξει συγγραφέας και narrative designer σε τρία projects μέχρι στιγμής, συμπεριλαμβανομένου του παιχνιδιού Anamnesis, στο οποίο προσέφερε και την φωνή της. Επιπλέον, είναι συνιδρυτής του Game Dev Roller Club, ένα skating club για προγραμματιστές που τους βοηθά να γνωρίσουν άλλους προγραμματιστές ανά τον κόσμο.

4. Tracy Fullerton

Η Tracy είναιdesigner πειραματικών παιχνιδιών, καθηγήτρια και συγγραφέας. Επίσης είναι η υπεύθυνη του προγράμματος University of Southern California Game, το οποίο προσφέρει τέσσερα πτυχία βασισμένα στο game design και τον προγραμματισμό και ευκαιρίες για πρακτική εξάσκηση. Η ίδια είναι και παραγωγός ανεξάρτητων παιχνιδιών μέσω του κέντρου ερευνών της, Game Innovation Lab, κάποια εκ των οποίων είναι τo Cloud, το Darfur is Dying, το The Night Journey και το flOw.

5. Christina ‘Phazero’ Curlee

H Christina ‘Phazero’ Curlee είναι game designer αλλά και ερευνήτρια με βάση το Λος Άντζελες. Ξεκίνησε την καριέρα της μαθαίνοντας μόνη της για το 3D art και τον προγραμματισμό και πλέον η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε διάφορες εκθέσεις, όπως το Game Art Festival στο Λος Άντζελες και στο Indiecade Festival. Αυτήν την περίοδο δουλεύει στην παραγωγή μίας πολύ γνωστής σειρά παιχνιδιών, Ratchet and Clank, της εταιρείας παραγωγής Insomniac Games. Επίσης είναι η ιδρυτής του Game Design, ενός παιχνιδιού περί του πώς να φτιάξεις ένα βιντεοπαιχνίδι. Κάποιοι θα το χαρακτήριζαν ως ένα αρκετά επιθετικό marketing, μα πανέξυπνο.

6. Brenda Romero

Μπορεί να εκπλαγείτε, αλλά γνωρίζατε ότι υπάρχει βραβείο BAFTA για game designers; Και όμως! Το κέρδισε η Romero το 2017 για την συνολική προσφορά της στην βιομηχανία. Πέρα από game designer είναι και ακαδημαϊκός, καλλιτέχνης και συγγραφέας που ξεκίνησε την καριέρα της το 1981. Έχει δανείσει το ταλέντο της στο The Mechanic is the Message, μία σειρά από interactive παιχνίδια που, “πειραματίζονται με την κλασσική ερμηνεία του όρου ‘παιχνίδι’ ”. Κατά την διάρκεια της καριέρας της έχει συνεργαστεί με τεράστια studio παραγωγής όπως το Atari και το Electροnic Arts. Τέλος, είναι και συνιδρυτής του ανεξάρτητου studio παραγωγής, Romero Games, με βάση την Ιρλανδία.

7. Claire Morwood

Η Morwood είναι game designer, προγραμματίστρια, και καλλιτέχνιδα που τώρα δουλεύει στο δικό της παιχνίδι, Before I Forget.  Η παραγωγή του γίνεται από το δικό της studio, 3-Fold Games. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι ακολουθούμε την ιστορία μίας κοπέλας που διαγνώστηκε με πρώιμη άνοια. Η Morwood είναι επίσης μέλος του Pervasive Media Studio αλλά και μέρος ενός project με το όνομα You Make The Rules – event που παρέχει “χώρο για να δημιουργήσεις οπτική τέχνη και κώδικες”.

8.Lisette Titre

Η Lisette Titre είναι art director στην βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών και έχει δουλέψει σε πολύ γνωστά παιχνίδια, The Sims 4 και Dante’s Inferno, όπως και σε παιχνίδια βασισμένα στις σειρές The Simpsons και South Park. Μετράει ήδη 17 χρόνια στον χώρο, ενώ παράλληλα υποστηρίζει πως τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν δίοδο για τους νέους ανθρώπους ώστε να μπουν στον χώρο της επιστήμης, της τεχνολογίας και των μαθηματικών. Αυτήν την στιγμή δουλεύει στο παιχνίδι Psychonauts 2 με την Double Fine Productions, το sequel του παιχνιδιού Psychonauts, που το μακρινό 2005 έκανε τεράστια επιτυχία.

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!