Μας δίνεται η δυνατότητα να νοσταλγούμε το παρελθόν, επειδή κάποιος είχε την ιδέα να το καταγράψει, αποτυπώνοντάς το σε έναν ζωγραφικό πίνακα, στις σελίδες ενός βιβλίου, σε μια φωτογραφία. Τα ντοκουμέντα του παρελθόντος δεν είναι παρά ένα παγωμένο παρόν, μια στιγμή του τώρα που πέρασα στην αιωνιότητα. Όταν χαζεύουμε με λαιμαργία φωτογραφίες από την rave Αθήνα του ‘90, για παράδειγμα, δεν βλέπουμε μονάχα μια μουσική φυλή ή ένα κίνημα, αλλά ένα ολόκληρο ψυχογράφημα μιας γενιάς που νόμιζε ότι όλα είναι δυνατά και που παράλληλα δεν την ενδιέφερε και τίποτα, της Generation X.

Στο μέλλον, κάποιες άλλες γενιές θα κοιτάζουν φωτογραφίες της Gen Z και τα μάτια τους θα λαμπυρίζουν καθώς κι αυτές θα πιστεύουν ότι το παρόν τους είναι σάπιο, και πως αυτό που τώρα είναι το παρόν μας, μα σύντομα θα αποτελεί παρελθόν, ήταν μια τρομερή εποχή να ζεις. Θα έχουν αυτή τη δυνατότητα γιατί αυτοί οι 7 Έλληνες φωτογράφοι καταγράφουν με έναν συγκλονιστικό τρόπο το πολύπλευρο σύμπαν των Ελλήνων zoomers που ψάχνουν απεγνωσμένα μια ταυτότητα σε έναν κόσμο που διαρκώς αγωνία να επιβεβαιωθεί. Τους ξεχωρίσαμε από το Instagram feed μας και σας τους παρουσιάζουμε.

Μυρτώ Τζίμα

H Μυρτώ Τζίμα είναι είναι φωτογράφος, visual artist και art director. Έχει κάνει σπουδές γραφιστικής και εικαστικών στην Σχολή Βακαλό και έχει εργαστεί ως γραφίστρια, αλλά και ως βοηθός σκηνοθέτη. Εκτός από μία εξαιρετική καταγραφέας της Αθήνας, είναι και μια ακούραστη καταγραφέας προσώπων και καταστάσεων που – είτε οι εικόνες της είναι ψηφιακές, είτε αναλογικές – θα μπορούσαν να συμβαίνουν σήμερα, αλλά και στα early 90s’. Το πορτρέτο της γενιάς που καθορίζει τα αθηναϊκά 20s πρωταγωνιστεί στις ωμές, αλλά γεμάτες τρυφερότητα λήψεις της Μυρτούς.

Πάνος Κόφφας

Ο Panos Astor Koffas σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός, αλλά στην ηλικία των 25 ετών ανακάλυψε τη φωτογραφία ως έναν τρόπο διαφυγής από τα προβλήματα και τις ανησυχίες του. Αυτό που ξεκίνησε ως χόμπι έγινε σιγά σιγά πάθος και πλήρης απασχόληση. Αν και εργάζεται και στη διαφήμιση και τα εξώφυλλα βιβλίων/cd, ο Κόφφας ξεχωρίζει για τα διεισδυτικά πορτρέτα του και το storytelling. Ο νεαρός φωτογράφος καταφέρνει και αποδίδει πότε με δυναμικότητα και πότε με νωχελικότητα τη ούτως ή άλλως πολύπτυχη φύση της Gen Z.

Πάνος Τσομάκος

O Πάνος Τσομάκος ή αλλιώς Panos Cr είναι ίσως ο πιο συνεπής φωτογράφος στην καταγραφή της Generation Z. Ο Θεσσαλονικιός φωτογράφος έχει δημιουργήσει ένα πολύ έντονο προσωπικό αισθητικό αποτύπωμα κι έτσι τα πορτρέτα με την υπογραφή του είναι ικανά να ξεχωρίζουν ανάμεσα σε άλλα. Υπάρχει κάτι απόλυτα σύγχρονο και ταυτόχρονα νοσταλγικό στις λήψεις του Πάνου Τσομάκου στην οποία η Gen Z πρωταγωνιστεί. Επίσης, φαίνεται πως ο φωτογράφος έχει σχέση με την λόκαλ hip-hop σκηνή καθώς έχει επιμεληθεί φωτογραφικά projects ανερχόμενων ονομάτων όπως η fem rapper Penny.

Γιώργος Mufatsa Αθανασίου

Ο σκηνοθέτης, μουσικός, μουσικός παραγωγός και φωτογράφος Γιώργος Αθανασίου καταγράφοντας φιλικά πρόσωπα και ιδιωτικές στιγμές με τον φακό του, έχει ίσως άθελά του δημιουργήσει ένα μωσαϊκό από άτομα και προσωπικότητες διαφορετικών γενιών που όμως όλες συναντιούνται εκεί που δημιουργεί, βράζει κι ερωτεύεται η Generation Z.

Αλεξάνδρα Μασμανίδη

Η φωτογράφος και κινηματογραφίστρια Αλεξάνδρα Μασμανίδη δημιουργεί συγκλονιστικές εικόνες που ακροβατούν ανάμεσα στην πραγματικότητα και το όραμα. Στις σουρεαλιστικές απεικονίσεις πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων οι ανησυχίες, οι προβληματισμοί και τα πάθη των zoomers.

Πέγκυ Θεοδωρογιάννη

Απροσδόκητη, queer, αλλόκοτη, αυθεντική και απόλυτα σύγχρονη είναι η ματιά της φωτογράφου και videographer μόδας Πέγκυς Θεοδωρογιάννη. Η Πέγκυ ξεκίνησε να ασχολείται με τη φωτογραφία αφότου διάβασε το βιβλίο “Just Kids” της Patti Smith. Θεωρεί ότι μέσα από τη φωτογραφία και το βίντεο μόδας μπορεί να εκφραστεί πιο δημιουργικά και πιο προσωπικά. Η δουλειά της είναι ένα πραγματικό documentation της αισθητικής των zoomers.

Μαρία Αλεξοπούλου

Ξεχωριστές, με μια ρετρό αίσθηση είναι και οι οπτικές αφηγήσεις της Μαρίας Αλεξοπούλου. Πορτρέτα και αστικό τοπίου συναντιούνται σε μια καταγραφή των δεύτερων roaring 20s’ στο φακό της Αλεξοπούλου που φωτογραφίζει αιχμηρά, αλλά παράλληλα με τρυφερότητα τα αντικείμενά της.