Την πληρώνουμε αλλά, όπως συμβαίνει με όλα τα πράγματα που θεωρούμε δεδομένα, μας είναι  αδύνατο να εκτιμήσουμε τα ποιοτικά προϊόντα της, τα καλά σήριαλ, τις καλές εκπομπές γιατί μας διαφεύγουν και εκείνη δεν μας τα θυμίζει, γιατί εκεί που πάει να γίνει μοντέρνα είναι προπάντων, παραδοσιακά  εσωστρεφής. Αυτή τη δημόσια τηλεόραση έχουμε γιατί αυτή μάλλον μας αξίζει. Όχι πως δεν  θα μας ανταμείβει βέβαια !

Σε αυτή τη περίεργη εσωστρέφεια της οφείλει και ένα  αυθόρμητο comic relief, που μας προσφέρει ακούσια και οφείλεται σε έναν ερασιτεχνισμό που προκύπτει όχι επειδή δεν είναι επαγγελματίες οι άνθρωποι της, αλλά επειδή η ΕΡΤ λειτουργεί μερικές φορές σαν να μην την βλέπει κανείς και σαν να μην έχει να λογοδοτήσει σε κανέναν,  είναι δηλαδή ένα συνεχές αυτούσιο δρώμενο που δεν μπορείς να το ελέγξεις .

Μπορεί εκεί που βλέπεις ειδήσεις  να σκάσεις στα γέλια στα καλά καθούμενα γιατί δεν τους πέτυχε η σύνδεση, ακούστηκε ο τεχνικός να μιλάει την ώρα του αγώνα ή ο παρουσιαστής να λέει τα δικά του, και πρέπει να το γράψω και να το ξεκαθαρίσω πριν πάμε παρακάτω γιατί είναι απόλυτα αληθινό και κατά βάθος, δεν υπάρχει Έλληνας που να μην το ξέρει: Με ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ η ΕΡΤ ήταν και θα είναι περίπου ίδια για τον τηλεθεατή, που δεν κόπτεται για τα υπόλοιπα :αν υπήρξε κερδοφόρα, αν διευθύνων σύμβουλος είναι ο τάδε, αν αποφάσισαν ή δεν αποφάσισαν να κάνουν παραγωγές.

Ιδέα δεν έχει ο τηλεθεατής από τη παραφιλολογία που περιβάλει την ΕΡΤ και προσφέρεται μόνο για εσωτερική κατανάλωση και αντιπολίτευση, ενώ στην πραγματικότητα η δημόσια τηλεόραση  πέρα και πάνω από κομματικές σαχλαμάρες παραμένει δαιδαλώδης και ανοργάνωτη. Εδώ έχουμε δαιδαλώδη και ανοργάνωτα ιδιωτικά κανάλια, η ΕΡΤ θα ήταν εξαίρεση ;

Έτσι είναι εξάλλου η Ελλάδα και τα ΜΜΕ, αποτελούν μικρογραφία των παθογενειών της.

Αν η ΕΡΤ ήταν διαφορετική, σαφώς και τα ιδιωτικά κανάλια θα λειτουργούσαν αλλιώς, καθώς μόνο στην Ελλάδα έχουμε ιδιωτικά κανάλια που μοιάζουν με πλούσια κρατικά, έχουν λίγο απ’όλα κι αυτό τα δυσκολεύει ιδιαίτερα. Ας επιστρέψουμε όμως στην ΕΡΤ, που βελτιώνεται αλλά δεν φτιάχνει ούτε με Μητσοτάκη ούτε με Τσίπρα- ας το χωνέψουμε, εδώ είναι Βαλκάνια άλλωστε και εμείς τους επιτυχημένους κολοσσούς τους απεχθανόμαστε, τους απεχθάνεται αυτός ο κρατισμός που πάντα θα έχουμε σε εκτίμηση. Η καλή μας ΕΡΤ, που δεν την βλέπουμε όμως την παραδεχόμαστε, η τόσο υπεράνω, θα περίμενε κανείς πως θα μετέδιδε ακόμα και το ζέσταμα του πλέον outsider Έλληνα αθλητή, όμως όχι ,!

 

Πέσαμε σε σκηνοθέτη που μας μισεί

Πού να το φανταζόταν και ο Λευτέρης Πετρούνιας όταν έγραφε στο Twitter του, την Παρασκευή το βράδυ, μετά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων: “Συντονιστείτε στην ΕΡΤ στις 10:00 ώρα Ελλάδας περίπου για τον Προκριματικό των Κρίκων! Πάμε δυνατά!”. Και προφανέστατα πολύς κόσμος συντονίστηκε, όμως ο Πετρούνιας δεν ήταν πουθενά, καθώς η ΕΡΤ μετέδιδε σε όλα τα κανάλια της όλα τα άλλα αθλήματα εκτός από τους κρίκους!

Όμως στην ΕΡΤ, σχεδόν ποτέ τίποτα δεν κλείνει με μια αποτυχία, διότι τότε θα είχαμε να κάνουμε με ανθρώπινα “λάθη”. Η σωστή κωμωδία πάντα χρειάζεται να  εμπεδώνεται και έτσι είδαμε και τη συνέχεια.

Η επίσημη απάντηση της Δημόσιας Τηλεόρασης μετά τον σάλο ήταν πως έφταιγε ο Ιάπωνας ! “Ουδείς μπορούσε να φανταστεί ότι στην κεντρική μετάδοση της Γυμναστικής, ο σκηνοθέτης στο Τόκιο θα επέλεγε να μην μεταδώσει την προσπάθεια ενός χρυσού Ολυμπιονίκη!”

Χωρίς να κουραστούμε με λεπτομέρειες πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι που γνωρίζει όποιος έχει στοιχειωδώς ασχοληθεί με ΜΜΕ: τις αθλητικές μεταδώσεις τις παρακολουθεί,  τις αποφασίζει και τις παραγγέλνει το αθλητικό τμήμα, καθώς μόνο εκείνο τις γνωρίζει και εκτιμά τη σημασία τους.

Φανταστείτε όμως να έβλεπε την ανακοίνωση της ΕΡΤ που του ρίχνει την ευθύνη, ο Ιάπωνας  σκηνοθέτης  και να ήταν σε θέση να βγει να απαντήσει. Ευτυχώς  όμως το Τόκιο πέφτει μακριά, ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης δεν παρακολουθεί ΕΡΤ (δεύτερο τεράστιο ατόπημα) και δίχως αμφιβολία είναι αλαφροΐσκιωτος και αυτό αποδεικνύεται στο ότι ούτε τον Παναγιώτη Γκιώνη στο πινγκ πονγκ, είδαμε!

“Οι Έλληνες φίλαθλοι δεν κατάφεραν να απολαύσουν τον μοναδικό εκπρόσωπο της χώρας στο Πινγκ πονγκ”, ανακοίνωσε  η Ελληνική Φίλαθλη Ομοσπονδία Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης, απογοητευμένη αντί να επιτεθεί στον  Ιάπωνα σκηνοθέτη, πετώντας του ίσως με μανία μπαλάκια του πινγκ πογκ  μέχρι να έρθει στα συγκαλά του.

Δυστυχώς, ο Πετρούνιας έμαθε πως δεν τον είδαμε  και στεναχωρήθηκε. Να δίνεις τον καλύτερο εαυτό σου, να έχεις δοξάσει τόσες φορές την Ελλάδα  και να μην βλέπει κανείς;

Βέβαια, ο Πετρούνιας, δεν κατάλαβε, σύμφωνα με την ΕΡΤ πάντα, πως η ΕΡΤ δεν έφταιγε, διότι αν το καταλάβαινε θα έπρεπε να φωνάζει από τους κρίκους έτσι όπως κάθεται σε σταυρό και τον πονάνε τα χέρια του από την υπερπροσπάθεια “Κάμερα σε μένα, ρε Ιάπωνα σκηνοθέτη της συμφοράς! Η ΕΡΤ δεν φταίει, λέμε!”

Το διάβημα της ΕΡΤ

Τα πράγματα προσπάθησε να “βάλει” στη θέση τους  η επίσημη ανακοίνωση της ΕΡΤ που αποτελεί μνημείο αποποίησης ευθυνών και διπλωματικής διαχείρισης  και ανήκει στον διευθυντή του Αθλητικού Τμήματος, Γιώργο Λυκουρόπουλο: “Η ΕΡΤ δεν έχει την παραμικρή ευθύνη για τη σκηνοθεσία των Ολυμπιακών Αγώνων. Μεταδίδει τις πηγές και τις εικόνες που επιλέγουν οι Ιάπωνες σκηνοθέτες. Έγινε αμέσως διάβημα στο Τόκιο και το βίντεο του πρωταθλητή μας θα μεταδοθεί μαγνητοσκοπημένο αμέσως μόλις αποσταλεί στην ΕΡΤ.”

Όταν γράφεις “δεν έχει την παραμικρή ευθύνη” στην ίδια παράγραφό με το “έγινε διάβημα στο Τόκιο”, είναι σαν να σε τρώει η αδικία και σαν να ετοιμάζεσαι ίσως και για διπλωματικό επεισόδιο εναντίον του Τόκιο (;) ή και για βομβαρδισμό, ας είσαι διευθυντής αθλητικού τμήματος και όχι ο Πρωθυπουργός. Βέβαια, ο διευθυντής -πρωθυπουργός πήρε και τον μάνατζερ του Πετρούνια να ζητήσει συγνώμη, άρα όλα καλά, δεν έχει καθημερινά τη χαρά ο Πετρούνιας να τον πάρει ο διευθυντής αθλητικού της ΕΡΤ, να του ζητήσει συγνώμη που δεν έφταιγε γιατί ο Ιάπωνας σκηνοθέτης δεν έδειχνε τα καλά!

Στην κριτική “γιατί η ΕΡΤ δεν είχε ζητήσει ένα επιπλέον feed μόνο με το αγώνισμα των κρίκων” η απάντηση ήταν γιατί ουδείς μπορούσε να φανταστεί πως τα πράγματα θα πήγαιναν έτσι. Αφού ο σκηνοθέτης, λέμε τόση ώρα έφταιγε!

Ο Γιώργος Λυκουρόπουλος όμως μάλλον αισθάνθηκε πως  έπρεπε να σφραγίσει  την ωραία διαχείριση του με μια μνημειώδη τηλεοπτική εμφάνιση, αν και προτιμότερο θα ήταν αντί να βγει σε εκπομπή να προβεί σε εντονότατο διάβημα εναντίον του ιαπωνικού λαού ίσως από το Μπάκινγκχαμ…Λόγω σεμνότητας όμως βγήκε από στούντιο της ΕΡΤ, τεράστιο λάθος καθώς δεν υπολόγισε πως η  δημοσιογράφος Κατερίνα Αναστασοπούλου, δίπλα του, τόλμησε (!) να ρωτήσει στο αέρα:  “Γιατί δεν κάναμε το ίδιο όπως το 2016 με Στεφανίδη;”,πριν προλάβει όμως να ολοκληρώσει τη παρατήρηση της, ακούστηκαν κάτι φωνές  από το κοντρόλ που την μάλωναν: “τι κάνεις αυτή τη στιγμή, ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ;” διότι οι άνθρωποι έχουν ίσως  καταλάβει πως δεν δουλεύουν σε τηλεόραση αλλά σε κωμική πλατφόρμα.

Και για να το κλείσουμε: Πέρα από σαχλαμαρίτσες, η ΕΡΤ  έχει και καλό ραδιόφωνο και θαυμάσιες τηλεοπτικές στιγμές και αξιόλογους εργαζομένους και συντελεστές, τεχνικούς, διευθυντές, καθαρίστριες, ποιοτικά προγράμματα, μοντέρνες προσπάθειές (τόσος κόσμος εργάζεται  εκεί μέσα) και είχε ανεξαρτήτως κυβερνήσεων όμως τα προβλήματα της. Παραμένουν και δυστυχώς θα χειροτερεύουν όσο παραμένει τόσο εσωστρεφής !

Αν στη μετάδοση των Ολυμπιακών είχε δοθεί περισσότερη δημοσιότητα, θα ήταν απλά πολύ πιο προσεγμένη,  για όλα τα υπόλοιπα είναι δύσκολο να βρεθούν λύσεις !

 

 

@oneofusgr

If you're here, you're one of us!