Για να οργανώσεις τις διακοπές σου χρειάζεται να έχεις όρεξη για ταξίδι, κοινό νου και ένα κάποιο budget. Η όρεξη για ταξίδι θεωρείται δεδομένη, οπότε δεν θα επεκταθούμε. Ο κοινός νους πρέπει να σε συνοδεύει για να κάνεις τις σωστές επιλογές προορισμού, οργάνωσης και εκτέλεσης των προετοιμασιών. Να βρεις δηλαδή το σωστό μέρος που θα σου προσφέρει το είδος των διακοπών που επιθυμείς, να κλείσεις το κατάλληλο σημείο διαμονής, να βγάλεις έγκαιρα τα εισιτήριά σου κλπ.

Το budget τώρα, είναι το καύσιμο υλικό που θα υποστηρίξει όλα τα παραπάνω με τρόπο τέτοιο που, και καλά θα περάσεις, και δεν θα χρεοκοπήσεις δύο μέρες πριν λήξει το ταξίδι σου. Η διατροφή σου έχει φυσικά να κάνει με το είδος των διακοπών που ονειρεύεσαι να κάνεις. Αν δηλαδή θέλεις να τρως κάθε γεύμα σου έξω, αν ονειρεύεσαι υπέροχα δείπνα δίπλα στο κύμα με ακριβά κρασιά και φίνα εδέσματα ή αν είσαι ο τύπος που δεν έχει πρόβλημα να την περάσει με ένα σουβλάκι και μια μπύρα στο χέρι.

Εμείς θα υποθέσουμε ότι βρίσκεσαι κάπου στην μέση και θα βαδίσουμε από εκεί και πέρα: θέλεις δηλαδή να φας και σε κάποια εστιατόρια, δεν έχεις ίσως όμως και πρόβλημα να περάσεις την μέρα σου με ένα μπέργκερ και μια μερίδα πατάτες. Δες λοιπόν μερικά tips παρακάτω για να κρατήσεις τα έξοδα διατροφής σε λογικά πλαίσια για όσον καιρό βρίσκεσαι σε διακοπές.

Κάνε μια καλή έρευνα πριν φύγεις

Εφόσον γνωρίζεις πως θα ήθελες να τρως στις διακοπές σου, καλό θα είναι να έχεις εξερευνήσει λίγο το μέρος που θα επισκεφθείς από πριν. Ποια εστιατόρια υπάρχουν εκεί; Πόσο κοστίζει ένα μέσο γεύμα σε αυτά που σου αρέσουν περισσότερο; Χρειάζεται να κλείσεις τραπέζι από πολύ νωρίτερα;

Θα φτιάξεις έτσι μια λίστα με τα εστιατόρια που θα ήθελες να δοκιμάσεις και θα υπολογίσεις το κόστος ανά άτομο. Καλύτερα να έχεις κλείσει από πριν για να μην χρειαστεί να κάνεις συμβιβασμούς. Αν δηλαδή δεν βρεις να φας εκεί που επιθυμείς, είναι πιθανό να αναγκαστείς να φας στο διπλανό εστιατόριο που μπορεί είναι ακριβότερο.

Μην παραγγέλνεις κουβέρ-ψωμί

Το κουβέρ συνήθως περιλαμβάνει μερικές φέτες ψωμιού και ίσως κάποια σάλτσα για να το βουτήξεις ή λίγες ελιές κλπ. Το ψωμί αυτό συνήθως δεν τρώγεται καν ή αν το φάμε, χάνουμε την όρεξή μας για το φαγητό που ακολουθεί. Κοστίζει όμως κάποια ευρώ ανά άτομο που μπορούν να πάνε σε κάποιο ορεκτικό ή μια σαλάτα.

Μην παραγγέλνεις εμφιαλωμένο νερό

Στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας το νερό είναι πόσιμο, οπότε παράκαμψε το εμφιαλωμένο, ιδιαίτερα αν είναι κάποιο fancy νερό που θα ανεβάσει τον λογαριασμό. Νερό της βρύσης που δεν κοστίζει τίποτα.

Μην παραγγείλεις όλα τα πιάτα μονομιάς

Όταν είμαστε πεινασμένοι, τείνουμε να παραγγέλνουμε περισσότερα πιάτα από όσα χρειαζόμαστε, ιδιαίτερα αν δεν παίρνει ο καθένας το κυρίως του αλλά τα βάζουμε όλα στο κέντρο του τραπεζιού και τα μοιραζόμαστε. Αυτό ανεβάζει τον λογαριασμό αρκετά. Καλύτερα να είμαστε πιο μετριοπαθείς στην παραγγελία μας και αν στην πορεία δούμε ότι πεινάμε ακόμα, παραγγέλνουμε και κάτι άλλο.

Μην καταφρονείς τα περισσεύματα

Αν δούμε ότι κάποιο φαγητό δεν φαγώθηκε, δεν είναι καμία ντροπή να ζητήσουμε από το εστιατόριο να μας το πακετάρει και να το πάρουμε μαζί μας. Το βάζουμε στο ψυγείο του δωματίου μας και το τρώμε κάποια άλλη στιγμή της ίδιας ή της επόμενης μέρας. Αν το συνοδεύσουμε με μια έτοιμη σαλάτα από το σούπερ μάρκετ, θα έχουμε ένα πολύ φθηνό επόμενο γεύμα.

Πρόσεξε λίγο τα ποτά

Τα ποτά συχνά επιβαρύνουν τον λογαριασμό μας κατά πολύ όταν τρώμε έξω. Αν δεν είμαστε ιδιαίτερα λάτρεις των εμφιαλωμένων κρασιών, τότε ίσως θα ήταν καλύτερα να πάρουμε το χύμα κρασί του εστιατορίου, αφού ζητήσουμε να το δοκιμάσουμε για να βεβαιωθούμε ότι μας αρέσει.

Κάνε έξυπνες κινήσεις στο πρωινό

Αν η κράτησή μας στο ξενοδοχείο έχει και πρωινό, φροντίζουμε να διαλέξουμε τρόφιμα που θα μας κρατήσουν χορτάτους για κάποιες ώρες και θα μας θρέψουν ανάλογα. Τα αβγά, το μπέικον ή το ζαμπόν, το ψωμί ολικής άλεσης και τα γαλακτοκομικά μπορούν να το πετύχουν αυτό, σε αντίθεση με τα γλυκά πρωινά που θα μας κάνουν να πεινάσουμε πολύ πιο γρήγορα.

Επιπρόσθετα μπορούμε να πάρουμε ένα δυο φρούτα από τον μπουφέ του πρωινού του ξενοδοχείου ώστε να τα πάρουμε μαζί μας στην αμμουδιά για ξαφνικές λιγούρες. Μην φοβάστε, κανένας δεν θα σας μαλώσει αν κάνετε μια τέτοια κίνηση.

Βρες τα κοντινά σούπερ μάρκετ

Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνει κανείς στις διακοπές του είναι να εντοπίσει τα κοντινά σούπερ μάρκετ. Από εκεί μπορείς να προμηθευτείς κάποια βασικά τρόφιμα, που καλό θα είναι να υπάρχουν στο δωμάτιό σου. Λίγες φέτες τυριού, ένα πακέτο ψωμί του τοστ, ένα γάλα, μερικά γιαούρτια, κριτσίνια ή παξιμάδια και λίγα φρούτα, θα σου δώσουν την ευκαιρία να φτιάξεις μικρά γευματάκια ή σνακ ανά πάσα στιγμή. Έτσι δεν θα χρειαστεί να τρως όλα σου τα γεύματα έξω, ιδιαίτερα αν έχεις κλείσει δωμάτιο χωρίς πρωινό. Σε καμία περίπτωση δεν εννοούμε να μιζεριάσεις τρώγοντας τυποποιημένα όλη την ώρα. Κάποια τρόφιμα στο ψυγειάκι του δωματίου σου όμως θα σε καλύψουν όταν πεινάς και δεν επιθυμείς να βγεις έξω.

Κάνε μεικτές επιλογές

Αν θέλεις την εμπειρία του εστιατορίου αλλά δεν έχεις το budget για να τρως όλα σου τα γεύματα έξω, μπορείς να διαλέξεις τις φορές που θα το κάνεις, να τις οργανώσεις τέλεια και τις υπόλοιπες να φας από αλυσίδες εστιατορίων, σουβλατζίδικα ή από καταστήματα delivery. Σχεδόν όλα τα μέρη έχουν πλέον εστιατόρια που δίνουν μαγειρευτό φαγητό σε πακέτο. Ρώτα τους ντόπιους να σου πουν πιο είναι το καλύτερο και αγόρασε από εκεί δυο μερίδες. Θα σου έρθουν πολύ φθηνότερες από το να τις φας σε κάποιο εστιατόριο.

Μαγείρεψε κάποια απλά γεύματα

Αν το δωμάτιο έχει τις βασικές εγκαταστάσεις για μαγείρεμα, όπως για παράδειγμα ένα Airbnb ή κάποιος ξενώνας, φτιάξε κάποια απλά γεύματα εκεί. Τέτοια μπορεί να είναι οι σαλάτες, τα αβγά ή ένα ζυμαρικό, που γίνονται γρήγορα και κοστίζουν πολύ λιγότερο από το φαγητό έξω. Μπορείς μάλιστα να επενδύσεις στην εμπειρία του να ζήσεις λίγο σαν ντόπιος, κάνοντας μια βόλτα στην τοπική αγορά και διαλέγοντας προϊόντα του τόπου που έχεις επισκεφθεί.

Με αυτά τα απλά βήματα μπορείς να χαρείς τις διακοπές σου, να φας καλά και υγιεινά και να εξοικονομήσεις χρήματα για κάποιο σουβενίρ.