Ίσως να έχετε ήδη δει ένα σωρό συνταγές για proffee στο TikTok. Μιλάμε για το ρόφημα εκείνο που είναι μια μίξη πρωτεΐνης και καφέ. Φτιάχνεται συνήθως από παγωμένο καφέ, χτυπημένο με σκόνη πρωτεΐνης, μπορείς όμως να βρεις και άλλες συνταγές που περιλαμβάνουν δόσεις εσπρέσο και φυσικά μια δυο δόσεις σιρόπι καραμέλας. Η γεύση του συγκεκριμένου καφέ είναι πιθανά ο παράγοντας που εξηγεί το γιατί το hashtag #proffee έχει ήδη 5 εκατομμύρια views στο TikTok. Αν προσθέσεις ότι σου δίνει μια γερή δόση ενέργειας, είναι εύκολο να καταλάβεις γιατί το πίνει όλος ο κόσμος, από νοσοκόμες και φοιτητές που διαβάζουν εντατικά, έως οποιονδήποτε έχει ανάγκη να ξεκινήσει την μέρα του με ένταση.

Από διατροφικής άποψης η personal trainer και διατροφολόγος Donna Burke, λέει ότι δεν είναι άκυρη ιδέα το να ξεκινάς την μέρα σου με μια δόση πρωτεΐνης. Σου δίνει την απαραίτητη ενέργεια και σε βοηθάει να ρυθμίσεις την συνολική ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης. Όπως λέει η ίδια, είναι προτιμότερο να μην πάρεις όλη σου την πρωτεΐνη σε ένα γεύμα αλλά να παίρνεις μια ποσότητα ανά τρεις με τέσσερις ώρες, ώστε να εξασφαλίσεις ότι θα έχεις την ενέργεια που χρειάζεσαι όλη την μέρα.

@journeyofcai

☕️ Add a protein shake to 3 shots of espresso over (extra) ice in a large/venti cup. #proffee #weightloss #wls #protein #coffee

♬ Get Into It (Yuh) – Doja Cat

Ποια είναι λοιπόν τα οφέλη του Proffee;

Όπως λέει η Burke, θα σε κρατήσει γεμάτο ενέργεια για όλη τη μέρα σου, ιδιαίτερα αν γυμνάζεσαι τις πρωινές ώρες. Θα σε βοηθήσει επιπρόσθετα με το χτίσιμο των μυών και την αποκατάσταση πιθανών τραυματισμών, δίνοντας στο σώμα σου τα καύσιμα που χρειάζεσαι για να φτιάξεις νέα, υγιή κύτταρα άμεσα.

Και το μπουστάρισμα του καφέ όμως, δεν είναι κάτι ευκαταφρόνητο, καθώς μπορεί να μας δώσει την δύναμη να βγάλουμε πέρα ένα δύσκολο έργο ή να γυμναστούμε χωρίς να κουραστούμε ιδιαίτερα. Είτε γυμνάζεσαι, είτε όχι, ένα τέτοιο πρωτεΐνούχο ρόφημα είναι σίγουρα μια καλή αρχή γιατί μπορεί να βοηθήσει με τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και να σε κρατήσει ως το επόμενο γεύμα σου.

Ποια είναι τα αρνητικά του Proffee;

“Αυτό εξαρτάται από το πως θα το φτιάξεις. Αν ακολουθήσεις μια από τις πολύ γλυκιές συνταγές του TikTok με έξτρα σιρόπια και γλύκα, τότε μπορεί να καταλήξεις να καταναλώσεις υπερβολική ζάχαρη. Αν δεν θέλεις να το παρακάνεις σε αυτόν τον τομέα αλλά επιθυμείς να δώσεις επιπλέον άρωμα στον Proffee σου, τότε καλό θα είναι να προσθέσεις λίγο εκχύλισμα βανίλιας αντί για πολύ σιρόπι καραμέλας”, λέει η Burke.

Καλό θα είναι επίσης να έχεις στο μυαλό σου ότι δεν είναι όλες οι σκόνες και τα shakes πρωτεΐνης ίδια. “Τα έτοιμα shakes πρωτεΐνης περιέχουν συνήθως κατώτερης ποιότητας πρώτες ύλες, όπως συντηρητικά και άλλα συστατικά που δίνουν όγκο στο μείγμα, οπότε δεν βάζεις μόνο πρωτεΐνη στον καφέ σου. Προτίμησε καλή σκόνη πρωτεΐνης ή σκόνη μπιζελιών αν θέλεις κάτι φυτικής προέλευσης.”

Αν το κάνεις συνήθεια να πίνεις proffees όλη την ημέρα, ιδιαίτερα αυτούς με την τριπλή δόση εσπρέσο, καλό θα είναι να γνωρίζεις ότι μπορεί να σου προκαλέσουν ταραχή και άγχος ή να χαλάσεις τον ύπνο σου. Όσο πλησιάζει το βράδυ, καλό θα είναι να αποφεύγουμε την καφεΐνη.

Συμπερασματικά λοιπόν, ενώ ένας δυο Proffee το πρωί μπορούν να μας ωφελήσουν, είναι πιθανό να το παρακάνουμε μιας και είναι τόσο γευστικοί, οδηγώντας τον εαυτό μας σε μεγάλη κατανάλωση καφεΐνης. Αν όμως κρατήσουμε το μέτρο, ετοιμάζοντας το ρόφημά μας με καλής ποιότητας υλικά και μετρημένη ζάχαρη, τότε θα δώσουμε στον εαυτό μας ένα καλό ξεκίνημα σε κάθε πολυάσχολη μέρα.