Χθες το βράδυ, 23 του Σεπτέμβρη είδαμε την τρίτη παρουσίαση του brand Savage X Fenty, σε ένα show όπου το σεξ, η μόδα, η τέχνη και το χιούμορ χόρεψαν πλάι πλάι σε ρυθμούς μεθυστικούς και αχαλίνωτους, μαζί με πλήθος από supermodels και καλλιτέχνες του απόλυτου τώρα. Το σχεδιαστικό παιδί της Rihanna, η σειρά εσωρούχων Savage X Fenty, παρά την μικρή του ηλικία, κατέχει ήδη μια θέση στο front row του luxury lingerie και έρχεται να προστεθεί στην παρέα των επιτευγμάτων της νεαρής ακόμα καλλιτέχνιδας που γνωρίσαμε “κάτω από την ομπρέλα” πριν περίπου 13 χρόνια. To πιο πρόσφατο κατόρθωμά της, που ίσως αποτελεί το highlight της καριέρας της, είναι ο νέος της τίτλος ως η πιο πλούσια γυναίκα μουσικός στον κόσμο, το οποίο ανακοινώθηκε στις αρχές του περασμένου Αυγούστου. Έτσι το χθεσινό show θα μπορούσε να πούμε ότι επιτέλεσε και χρέη εορτασμού καθώς ομολογουμένως πιότερο θύμιζε κάποιο φαντασμαγορικό πάρτυ παρά επίδειξη μόδας. Αρκετά με το teasing ωστόσο, τί και τί έγινε; Σας τα έχουμε όλα παρακάτω.
Το Show
Ξεκινάμε από τα βασικά. H συλλογή παρουσιάστηκε σε μορφή fashion film το οποίο έκανε την επίσημη πρεμιέρα του χθες στη Νέα Υόρκη ενώ ταυτόχρονα έγινε διαθέσιμο και την πλατφόρμα του Amazon Prime για το ευρύ κοινό. Και με την λέξη fashion film δεν εννοούμε τα βιντεάκια που είδαμε τις περασμένες Εβδομάδες Μόδας λόγω covid, όχι μιλάμε για ένα αληθινό film το οποίο συναγωνίζεται με ευκολία το film-making των μεγαλύτερων studio του εξωτερικού. Το show λοιπόν διαδραματίζεται μέσα σε ένα τεράστιο κτίριο σε μια φαινομενικά εγκατελειμένη βιομηχανική περιοχή ενώ μπαίνοντας μέσα βλέπουμε έναν τεράστιο ενιαίο κυκλικό χώρο.
Πρώτη μας καλοσωρίζει η θρυλική Cindy Crawford, η OG του μόντελινγκ εσωρούχων, με ένα κυπαρισσί φόρεμα, “ανοίγοντας” έτσι το show. Πολύ γρήγορα ο χώρος γύρω της κατακλύζεται από σμήνος χορευτών οι οποίοι απόλυτα συγχρονισμένοι χτυπιούνται αλύπητα στο ρυθμό του τραγουδιού φορώντας τί άλλο, εσώρουχα Savage. Και έτσι η “παράσταση” συνεχίζεται για τα επόμενα 40 λεπτά εναλάσσοντας στο γκρο πλαν καλλιτέχνες, μεταξύ των και η Normani, η Vanessa Hudgens και ο Ricky Martin, χορευτές που κουνιούνται αισθησιακά στους ήχους των τραγουδιών και σούπερμοντέλα όπως η Gigi Hadid, η Emily Ratakowski, η Adriana Lima και η Irina Shayk, τρεις από τις “πρέσβειρες” του brand. Ενδιάμεσα βλέπουμε και τρία ξεχωριστά catwalks, που αν βρίσκονταν σε μια “ορθόδοξη” επίδειξη μόδας, θα λέγαμε ότι δείχνουν στην σειρά τα εσώρουχα ξεκινώντας από τα πιο basic και φτάνοντας στην κλιμάκωση (pun intended) των πολύ έξτρα κομματιών-υπερπαραγωγή. Την εμφάνισή της προφανώς κάνει και η Rihanna σε ένα από τα acts όπου πλαισιωμένη από χορεύτριες ερμηνεύει το Lemon, χορεύοντας και αυτή με τον πιο αισθησιακό τρόπο.
Victoria Secret, εσύ;
Η όλη κατάσταση ομολογουμένως μας θυμίζει το format του παλιού (όχι και τόσο) καλού Victoria Secret Catwalk. Καλλιτέχνες που τραγουδούν πλάι σε μοντέλα μεγαθήρια, μέσα σε ένα καθ’ όλα φαντασμαγορικό σετ και η προβολή του όλου show στο ευρύ κοινό μέσα από κάποιο mainstream κανάλι ή πλατφόρμα. Η σύνδεση γίνεται αυτόματα, δεν θέλει και πολλή σκέψη. Το ευτυχές ωστόσο της υπόθεσης είναι ότι η ομοιότητα του χθεσινοβραδινού performance και του κλασσικού Victoria Secret Catwalk έγκειται μόνο στο format. Και οι διαφορές είναι έκδηλες επί τη εμφανίση προς μεγάλη μας χαρά. Ξεκινώντας από το ίσως πιο σημαντικό κομμάτι, το inclusivity που είδαμε στο show της Rihanna είναι απαράμιλλο, γεγονός που δεν μας κάνει βέβαια έκπληξη καθώς από την πρώτη κιόλας Savage X Fenty παρουσίαση, έγινε ξεκάθαρο πως η συμπεριληπτικότητα βρίσκεται βαθιά ριζωμένη στο dna του brand. Χθες λοιπόν είδαμε μια γιορτή της κάθε λογής ομορφιάς, και της unapologetic μοναδικότητας σε κάθε δημιουργικό μήκος και πλάτος του show. Σε μια δεύτερη ανάγνωση, ένας ακόμα επικοινωνιακός κώδικας μέσα από τον οποίο διαφοροποιήθηκε το όραμα της τραγουδίστριας ήταν το σεξουαλικό gaze, που σε αντίθεση με το καθωσπρέπει πουριτανικό “σέξυ” της Victoria Secret, είχε μια αληθινή αισθησιακή ένταση, ήταν οριακά ηδονιστικό, ενώ δεν εστίαζε μόνο στην σεξουαλικότητα της γυναίκας αλλά στην εν γένει, με πλήθος male και non-binary μοντέλων. Άλλο ένα σημείο στο οποίο η χθεσινή παρουσίαση υπερέχει είναι το film-making καθώς η φωτογραφία, τα πλάνα, η σκηνογραφία και γενικά η σκηνοθετική ματιά ήταν πολύ κοντά στο τέλειο, με ένα αποτέλεσμα αιχμαλωτιστικό που σε κρατούσε στην άκρη της καρέκλας σου. Με λίγα λόγια η Rihanna και η όμαδα της πήραν μια παλιά συνταγή επιτυχίας και την έφεραν στο τώρα ανεβάζοντας τον πήχη του fashion film πολύ ψηλά.
Από Μόδα;
Το πλέξαμε το εγκώμιο σε ότι βρήκαμε πως του άξιζε. Στο κομμάτι της μόδας δε θα πλέξουμε τίποτα όμως. Είδαμε μεν ωραία κομμάτια, βασικό ρόλο είχε σίγουρα το λάτεξ, η δαντέλα και το λαμέ, το γκλίτερ έκανε guest εμφανίσεις, ενώ οι ολόσωμες διχτυωτές φόρμες είχαν πρώτο τραπέζι πίστα. Η χρωματική παλέτα ήταν η κλασσική της Fenty, πολύ μωβ παστέλ, κόκκινο, μαύρο και λίγο lime και animal print, με μπόλικα metallics για το κλείσιμο ενώ η σχεδιαστική γραμμή ήταν οπως μας έχει συνηθίσει έντονα αισθησιακή με φετιχιστικά στοιχεία. Δεν είδαμε όμως καμία ιδιαίτερη πρόταση, και αυτό ήταν ομολογουμένως κάτι που θα περιμέναμε από το καθ’ όλα μέχρι πρότινος πρωτοποριακό brand. Ίσως όμως και αυτός να ήταν ο στόχος της δημιουργικής ομάδας, είναι λογικό να απομακρύνονται σταδιακά από το avant garde, καθώς ενδέχεται να στοχεύουν στο να πάρουν την θέση που μέχρι πρότινος κατείχε στην αμερικανική αγορά η πλέον cancelled Victoria Secret. Βasic κομμάτια με ένα sexy twist για τη νέα βερσιόν του all-american ατόμου. Και μάλλον όπως φαίνεται τα καταφέρνουν, αφουγκραζόμενοι τις νέες αισθητικές ανάγκες της φρέσκιας ανανεωμένης γενιάς, των GenZers και των Millenials. Δεν είναι άλλωστε και καινούργια η στρατηγική του φαντασμαγορικού έξτρα εντυπωσιακού πρόμο σε συνδυασμό με ένα προϊον πιο “down to earth”, είναι μια από τις βασικές αρχές του μάρκετινγκ.
Με όλα αυτά κατά νου, σίγουρα δεν παραπονιόμαστε. Μπορεί η Rihanna να μην είναι ο νέος Alexander McQueen, και βασικά δε θα μπορούσε εδώ που τα λέμε. Μας φτάνει όμως που εκμεταλλευόμενη την τεράστια πλατφόρμα της για να γίνει ακόμα πιο πλούσια, καταφέρνει όπως φαίνεται και να κατευθύνει την αγορά προς το νέο σέξυ, το ενδυναμωμένο, το συμπεριληπτικό, το unapologetic.